Gå til innhold

Helsesøster bekymret, jeg er lei meg. Se bilde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt problemer før helsestasjonen, men denne gangen hadde vi en annen helsesøster enn vår egen. Det var gruppe denne gangen om og frivillig veiing etterpå, jeg visste barnet vårt hadde et blåmerke, men jeg trodde dette var noe helsesøster skjønte da barnet nå krabber og reiser seg, og naturligvis slår seg litt her og der. 

Barnet har slått seg på noe, ikke godt å si nøyaktig hva,men sikkert en leke eller skapdører da de er populære for tiden. Vi følger godt med, men alle som har barn vet hvor fort det går. 

Uansett, sa da helsesøster i dag at hun ble bekymret, at hun måtte notere seg det og se hva hun gjorde videre. Jeg ble satt ut. Hun spurte så rett ut om vi var voldelige med barnet. Hun burde da også tenkt på at jeg ikke hadde veid barnet på frivillig veiing, hvis jeg var voldelig, da hadde jeg vel gått etter gruppetimen. 

Barnet har ingen andre blåmerker eller skader, og har ikke hatt det på andre timer på helsestasjonen heller. Dette er første gang. Jeg opplevde dette svært ubehagelig, måten hun var på når hun snakket med meg, nå vet jeg ikke hva som skjer videre. 

Er det ikke normalt at barn som er aktive har blåmerker noen ganger? 

Buede jeg ringe og snakke med min egen helsesøster eller la det ligge, vi blir jo lei oss. 

Legger ved bilde av blåmerke, er dette noe som ser alvorlig ut? 

20230511_163120.jpg

Anonymkode: 840e7...308

• Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet viser tydelig på alle måter at det har det bra også, blid og fornøyd. Jeg har god kontakt med barnet, vår egen helsesøster sier alltid det.

Ts 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvir gammelt er barne-? Det var voldsomt merke. Jeg hadde også reagert. Jobbet på sykehus, barnesykepleier. 

Anonymkode: 47252...3b9

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at du veide frivillig har ingen betydning 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange mnd er barnet?

Anonymkode: 57272...791

AnonymBruker
Skrevet

Ser helt normalt ut. 

Anonymkode: d4318...a87

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 8, 5 mnd 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange mnd er barnet?

Min på 12 med hadde blåmerke over øyenbrynet, fikk ingen spørsmål om det verken fra helsesykepleier, fastlege eller lege på helsestasjonen. 

Kan det være andre grunner også til at hun spurte?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at du veide frivillig har ingen betydning 

Hvorfor ikke? Jeg hadde vel ikke valgt å veie hvis jeg hadde hatt noe å skjule? 🤷‍♀️

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min reiste seg og begynte å gå da hun var ni måneder og hadde sånne blåmerker overalt, trodde også det var normalt når de utforsker og er aktive. 

Anonymkode: 546c6...089

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg hadde vel ikke valgt å veie hvis jeg hadde hatt noe å skjule? 🤷‍♀️

De aller fleste møter på helsestasjonen, også de som bedriver omsorgssvikt. 

Noen bruker det sikkert også som en strategi for å skape tillitt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Blåmerker etter vold ser annerledes ut, kan ikke skjønne at dette er noe å reagere på.

Anonymkode: bba57...69a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min på 12 med hadde blåmerke over øyenbrynet, fikk ingen spørsmål om det verken fra helsesykepleier, fastlege eller lege på helsestasjonen. 

Kan det være andre grunner også til at hun spurte?

Vet ikke hva grunnen evt er, hun snakket ikke med meg en gang. Vi hadde felles gruppe, og så skulle vi bare veie vi som ville. Hun hadde ikke snakket med meg og fått et evt dårlig inntrykk, det rakk hun liksom ikke 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres fullstendig sykt ut. Dette er helt normalt.

Anonymkode: d6bc1...501

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva grunnen evt er, hun snakket ikke med meg en gang. Vi hadde felles gruppe, og så skulle vi bare veie vi som ville. Hun hadde ikke snakket med meg og fått et evt dårlig inntrykk, det rakk hun liksom ikke 🤷‍♀️

Det finnes selvfølgelig folk som bare er rare i alle yrker, kanskje hun er en av dem. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min reiste seg og begynte å gå da hun var ni måneder og hadde sånne blåmerker overalt, trodde også det var normalt når de utforsker og er aktive. 

Anonymkode: 546c6...089

Det trodde jeg også. 

Dette er første gang vår har et blåmerke, han er jo helt villbass rundt her nå så ikke rart han har fått et merke, og jeg føler meg urettferdig uglesett. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å senke skuldrene. Du går fast til helsestasjonen og ingen andre der har merket seg noe ved dere. Prøv å fokusere på at noen er litt ekstra oppmerksomme, dessverre oppdages det tilfeller med babyer og barn som blir mishandlet under undersøkelser på både helsestasjonen og ellers i helsevesenet. Og det er jo bra at det oppdages. De fleste ganger er blåmerker helt uskyldige og noen ganger er de ikke det. 

Anonymkode: 22600...aeb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at bilde jeg la ut kan se litt feil ut, det er det jeg har tegnet rundt her på bildet nå som er blåmerket, det kunne se ut som skygge under- så ikke noen tror det er såå stort liksom. 

aviary-image-1683820458491.jpeg

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...