Gå til innhold

Positiv cleablue advanced eggløsningstest, men negativ strimmel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bruker clearblue advanced eggløsningstest for første gang, og startet å teste på søndag da jeg trodde jeg kom til å ha eggløsning nå på lørdag. Fikk blinkende smiley allerede mandag (som da detekterer stigning i østrogen), og i går fikk jeg fast smiley (som detekterer LH-stigning), men strimmeltest var negativ både i går og i dag (skal sies jeg ikke testa på samme urin som den digitale da jeg har testa på morgenurin på digital og ca kl 16 på strimmel). På mandag var test-streken veldig sterk på strimmeltesten (men ikke positiv) og så har den blitt svakere igjen etter det. Synes også strimmeltesten i dag er svakere enn den i går. 

Hvordan tolker man dette?

Anonymkode: a34f7...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clearblue har vel bare vist hormonstigninger, ikke at du får eggløsning - det samme som strimlene viste 

Anonymkode: a4852...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Clearblue har vel bare vist hormonstigninger, ikke at du får eggløsning - det samme som strimlene viste 

Anonymkode: a4852...426

Selvsagt viser ikke testene om man faktisk har hatt eggløsning eller ikke. Strimmeltestene har ikke vært helt positiv noen av gangene, og clearblue hadde som sagt ikke fast smilefjes på mandag, men blinkefjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cb sine digitale blir alltid positive før strimlene hos meg, dvs de viser stort sett el 1-2 dager før el skjer, mens strimlene stort sett viser el samme dag/ innen 1 døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente man aldri skulle teste EL på morgenurin, da den er så konsentrert at den slår ut positivt. 

Anonymkode: 376e6...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (15 minutter siden):

Cb sine digitale blir alltid positive før strimlene hos meg, dvs de viser stort sett el 1-2 dager før el skjer, mens strimlene stort sett viser el samme dag/ innen 1 døgn. 

LH nivået er vel høyt 48-12 timer før EL. Så første positive har lite å si. I det eggløsning skjer vil testen være negativ igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

LH nivået er vel høyt 48-12 timer før EL. Så første positive har lite å si. I det eggløsning skjer vil testen være negativ igjen. 

Poenget mitt  var at dersom cb slår ut positiv først og ikke strimlen så er det stort sett fordi cb fanger opp lh nivå økning tidligere, dermed resultatet positiv og negativ test samme dag, ulikt merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mente man aldri skulle teste EL på morgenurin, da den er så konsentrert at den slår ut positivt. 

CB sin advanced skal jo nettopp tas på morgenurin. Det står i bruksanvisningen. 

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan teste negativ ELtest klokken 15, positiv ELtest klokken 19 og negativ igjen klokken 21. det er veldig vanlig med kort LH vindu 

Anonymkode: 0743e...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...