AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har for 2 år siden forlatt en psykopat. Legen skulle skrive en legeerklæring nylig og på den så står adressen til eksen min. Det er derfor feil adresse, det er den gamle adressen som jeg hadde hos eksen. Panikken er der for om eksen har fått brev som er privat fra legen min i sin postkasse. Folkeregistrert adresse byttet jeg før jeg forlot han, men likevel står adressen hans hos legen. Har jeg grunn til panikk og bekymring at han har fått privat brev ang min helse og lege? Kan jeg finne det ut på noen måte? Det plager meg veldig og jeg er kjempe redd for det. Jeg ønsker ikke at han skal få privat brev om meg😭 Anonymkode: 1cae2...534
Topsi Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Du må simpelthen høre med legekontoret om noen brev er sendt til den adressen siden du flyttet.... 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Rart, folkeregisteret adresse skal jo i utgangspunktet endre seg automatisk hos legekontoret. Anonymkode: 7b6b5...32d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Er det sendt i ditt navn på en adresse du ikke lenger bor, så går det vel i retur? Brev i ditt navn har han ikke lov til å åpne. Anonymkode: 8ef13...e5d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har for 2 år siden forlatt en psykopat. Legen skulle skrive en legeerklæring nylig og på den så står adressen til eksen min. Det er derfor feil adresse, det er den gamle adressen som jeg hadde hos eksen. Panikken er der for om eksen har fått brev som er privat fra legen min i sin postkasse. Folkeregistrert adresse byttet jeg før jeg forlot han, men likevel står adressen hans hos legen. Har jeg grunn til panikk og bekymring at han har fått privat brev ang min helse og lege? Kan jeg finne det ut på noen måte? Det plager meg veldig og jeg er kjempe redd for det. Jeg ønsker ikke at han skal få privat brev om meg😭 Anonymkode: 1cae2...534 Det går ikke automatisk at adressen din endres på legekontoret. Dette må du opplyse om selv. Det samme gjelder arbeidsgiver. Anonymkode: afdf6...103 2
Bøtteballetten Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Har du varslet posten om adresseendring ? Har du gjort det, så skal du få posten din til riktig adresse. Når det gjelder lege, arbeidsgiver o.l så bør du vel varsle selv og ikke bare anta at det går automatisk med oppdateringer av endringer.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 TS her. Hvilket brev kan han har fått isåfall? De sender vell ikke sensitiv informasjon i postkassen? Jeg har hatt kommunikasjon med legen digitalt om sensitiv informasjon. Men brev som er sendt i postkassen, hva kan det isåfall være? Jeg har sendt melding til legen om Andreassen og spurt henne om det er blitt sendt noe brev til eksen sin adresse. Jeg venter på svar. Men jeg har sterk uro nå og det er ikke noe godt for meg. Hvis det er blitt sendt noe brev, så kan det ikke være noe stort? Jeg har hatt kontakt med legen digitalt og hva kan bli sendt som brev da? Han åpner alle brev om han får noe om meg, det kan jeg love dere Anonymkode: 1cae2...534
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det går ikke automatisk at adressen din endres på legekontoret. Dette må du opplyse om selv. Det samme gjelder arbeidsgiver. Anonymkode: afdf6...103 https://www.flytteregisteret.no/folkeregisteret?gclid=Cj0KCQjwpPKiBhDvARIsACn-gzARuVzPjmfSQeEgF921IXfWRjNHNmkUKQwfpZHLHZF3TVtNjnpWunEaAtfTEALw_wcB Anonymkode: 7b6b5...32d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Hvilket brev kan han har fått isåfall? De sender vell ikke sensitiv informasjon i postkassen? Jeg har hatt kommunikasjon med legen digitalt om sensitiv informasjon. Men brev som er sendt i postkassen, hva kan det isåfall være? Jeg har sendt melding til legen om Andreassen og spurt henne om det er blitt sendt noe brev til eksen sin adresse. Jeg venter på svar. Men jeg har sterk uro nå og det er ikke noe godt for meg. Hvis det er blitt sendt noe brev, så kan det ikke være noe stort? Jeg har hatt kontakt med legen digitalt og hva kan bli sendt som brev da? Han åpner alle brev om han får noe om meg, det kan jeg love dere Anonymkode: 1cae2...534 Åja, så legen har ikke sendt noen brev i postkassen som du vet om? Da har jo det garantert ikke skjedd, så frem det ikke er snakk om noen henvisninger til andre som du har fått svar på. Men det meste sånt går jo til digitale postkassen din, så lenge du har det. Anonymkode: 7b6b5...32d
Aureka Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 (endret) Dette må du jo spørre legekontoret om! Kontakt dem og sjekk om de har sendt brev. Ikke så lett for KG å svare på dette. Ser nå at du har kontaktet legen, kanskje du kan kontakte skranken/resepsjonen dersom de har noe i stedet, mulig du får raskere svar da. Endret 11. mai 2023 av Aureka
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.flytteregisteret.no/folkeregisteret?gclid=Cj0KCQjwpPKiBhDvARIsACn-gzARuVzPjmfSQeEgF921IXfWRjNHNmkUKQwfpZHLHZF3TVtNjnpWunEaAtfTEALw_wcB Anonymkode: 7b6b5...32d Virker ikke være det beste å bruke penger på den der, https://no.trustpilot.com/review/flytteregisteret.no Anonymkode: 12059...0c3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja, så legen har ikke sendt noen brev i postkassen som du vet om? Da har jo det garantert ikke skjedd, så frem det ikke er snakk om noen henvisninger til andre som du har fått svar på. Men det meste sånt går jo til digitale postkassen din, så lenge du har det. Anonymkode: 7b6b5...32d Jeg ble henvist til dps, og da skulle en dame ringe meg og avtale møte. Vi hadde møte og ble enig om hva jeg har behov for. Kan dps ha sendt referat om dette møte i brev i postkassen? Da står det isåfall veldig mye privat om meg. Anonymkode: 1cae2...534
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 Dette oppdateres ikke alltid selv om man har meldt flytting til folkregisteret, man må ALLTID dobbeltsjekke at riktig adresse er registrert hos viktige steder som lege/tannlege/skole/jobb osv. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her. Hvilket brev kan han har fått isåfall? De sender vell ikke sensitiv informasjon i postkassen? Jeg har hatt kommunikasjon med legen digitalt om sensitiv informasjon. Men brev som er sendt i postkassen, hva kan det isåfall være? Jeg har sendt melding til legen om Andreassen og spurt henne om det er blitt sendt noe brev til eksen sin adresse. Jeg venter på svar. Men jeg har sterk uro nå og det er ikke noe godt for meg. Hvis det er blitt sendt noe brev, så kan det ikke være noe stort? Jeg har hatt kontakt med legen digitalt og hva kan bli sendt som brev da? Han åpner alle brev om han får noe om meg, det kan jeg love dere Anonymkode: 1cae2...534 De sender faktisk sensitive brev i posten, det er jo slik det ble gjort i gamle dager. Uansett, sjekk når posten blir utlevert der eksen din bor og så popper du opp og sjekker postkassen. Men som regel så sender de jo ikke brev når man har samtykket til digital kommunikasjon så jeg tenker du kan puste rolig her, iallfall inntil du får beskjed av legen om det er sendt et brev. Og så er det begrenset hva du kan gjøre med dette, nå må du bare roe deg ned og så tar du det derfra. Anonymkode: 7346b...44c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette oppdateres ikke alltid selv om man har meldt flytting til folkregisteret, man må ALLTID dobbeltsjekke at riktig adresse er registrert hos viktige steder som lege/tannlege/skole/jobb osv. De sender faktisk sensitive brev i posten, det er jo slik det ble gjort i gamle dager. Uansett, sjekk når posten blir utlevert der eksen din bor og så popper du opp og sjekker postkassen. Men som regel så sender de jo ikke brev når man har samtykket til digital kommunikasjon så jeg tenker du kan puste rolig her, iallfall inntil du får beskjed av legen om det er sendt et brev. Og så er det begrenset hva du kan gjøre med dette, nå må du bare roe deg ned og så tar du det derfra. Anonymkode: 7346b...44c Jeg var inne på Helse-Norge og det står adressen riktig. Legen har sikkert bare skrevet feil på legeerklæring. Ts Anonymkode: 1cae2...534
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #15 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var inne på Helse-Norge og det står adressen riktig. Legen har sikkert bare skrevet feil på legeerklæring. Ts Anonymkode: 1cae2...534 Legen bruker jo adressen han har i sitt system, helse-norge får alt inn fra folkeregisteret. Så uansett så må du sjekke adressen hos lege. Dette med pårørende er og lurt å være obs på for selv om man har gjort det inne på helse-norge så er det ikke alltid oppdatert hos sykehuset. Anonymkode: 7346b...44c 2
enkefru Skrevet 11. mai 2023 #16 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): https://www.flytteregisteret.no/folkeregisteret?gclid=Cj0KCQjwpPKiBhDvARIsACn-gzARuVzPjmfSQeEgF921IXfWRjNHNmkUKQwfpZHLHZF3TVtNjnpWunEaAtfTEALw_wcB Anonymkode: 7b6b5...32d Og et legekontor faller inn under….?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #17 Skrevet 11. mai 2023 Hvorfor ringer du bare ikke? Ring i morgen og hør med legekontoret. Anonymkode: f2cf9...db3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): TS her. Hvilket brev kan han har fått isåfall? De sender vell ikke sensitiv informasjon i postkassen? Jeg har hatt kommunikasjon med legen digitalt om sensitiv informasjon. Men brev som er sendt i postkassen, hva kan det isåfall være? Jeg har sendt melding til legen om Andreassen og spurt henne om det er blitt sendt noe brev til eksen sin adresse. Jeg venter på svar. Men jeg har sterk uro nå og det er ikke noe godt for meg. Hvis det er blitt sendt noe brev, så kan det ikke være noe stort? Jeg har hatt kontakt med legen digitalt og hva kan bli sendt som brev da? Han åpner alle brev om han får noe om meg, det kan jeg love dere Anonymkode: 1cae2...534 Ingenting etter min erfaring. Anonymkode: 42f28...0cd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #19 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har aldri fått brev fra min fastlege med mindre jeg har bedt om det selv. Det jeg har fått av fastlegen har jeg fått i hånden når jeg var der inne. Hvis du ikke savner noe brev så er det ikke grunn til å være redd for at noe har blitt sendt ut, det blir på nivå med en tvangstanke. Benytt deg av denne sjansen til å rette opp i adresser du mistenker kan være feil og ikke tenk noe mer på dette (lett å si, vanskelig å gjøre, men prøv). Anonymkode: 6fb20...e68
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #20 Skrevet 11. mai 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Og et legekontor faller inn under….? "noen som benytter Folkeregisteret til å hente ut adresseinformasjon" Mange legekontor får nok automatiske oppdateringer fra Folkeregisteret, men det er ikke sånn at absolutt alle nødvendigvis gjør det. I tillegg, hvis du er registrert med C/O eller midlertidig adresse et sted, vil den overkjøre oppdateringer fra Folkeregisteret til du selv gir beskjed om adresseendring. Anonymkode: aed56...e10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå