AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Del Skrevet 11. mai 2023 Er dette regnet som juks? Gjelder skrive oppgaver/bachelor skriving Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 11. mai 2023 #2 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette regnet som juks? Gjelder skrive oppgaver/bachelor skriving Anonymkode: 6b4a3...d48 Det vil hvertfall slå ut på gode plagiat-kontroller og kan gi deg solid trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Del Skrevet 11. mai 2023 takinova skrev (6 minutter siden): Det vil hvertfall slå ut på gode plagiat-kontroller og kan gi deg solid trøbbel. Nei, det vil ikke slå ut på plagiatkontroll. Anonymkode: 5a40a...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 11. mai 2023 #4 Del Skrevet 11. mai 2023 De fleste universitet sier vel nå at det ikke er tillatt, men vet ikke hvordan de har tenkt å oppdage det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 11. mai 2023 #5 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det vil ikke slå ut på plagiatkontroll. Anonymkode: 5a40a...475 Har prøvd akkurat det(ikke på en oppgave men på en tekst jeg skulle presentere). Så kjørte jeg den gjennom AI-sjekk og den ble flagget med en gang. Så prøvde jeg å kjøre den nye teksten gjennom et annet verktøy som skulle "menneskeliggjøre den". Fortsatt fant AI-sjekken den. Men mulig det er lov. Skjønner bare ikke at noen tar risken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Del Skrevet 11. mai 2023 1 minutt siden, solsolsol said: De fleste universitet sier vel nå at det ikke er tillatt, men vet ikke hvordan de har tenkt å oppdage det. Mitt universitet skriver ''Tekst skrevet av KI (AI) er ikke en informasjonskilde'', men jeg bruker den kun til å formulere tekster jeg har skrevet selv, eller tekster jeg har parafrase fra kilder, om til et bedre akademisk tekst 💁♀️. Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Del Skrevet 11. mai 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt universitet skriver ''Tekst skrevet av KI (AI) er ikke en informasjonskilde'', men jeg bruker den kun til å formulere tekster jeg har skrevet selv, eller tekster jeg har parafrase fra kilder, om til et bedre akademisk tekst 💁♀️. Anonymkode: 6b4a3...d48 Høres ut som juks. Dersom teksten din blir omformulert så er det ikke lenger ditt arbeid. Men for all del, spør universitetet ditt om det er greit å gjøre det sånn... Anonymkode: 94657...256 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Del Skrevet 11. mai 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som juks. Dersom teksten din blir omformulert så er det ikke lenger ditt arbeid. Men for all del, spør universitetet ditt om det er greit å gjøre det sånn... Anonymkode: 94657...256 Vil det også si at bruken av grammarly er juks? Ettersom den bidrar til omformulering av tekster/arbeid? Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Del Skrevet 11. mai 2023 Har testet på endel av egne tekster. De blir ikke bedre og AI skriver ikke godt akademisk. Ikke en av formuleringene AI ga meg var bedre enn mine egne. Anonymkode: 44816...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Del Skrevet 11. mai 2023 takinova skrev (49 minutter siden): Har prøvd akkurat det(ikke på en oppgave men på en tekst jeg skulle presentere). Så kjørte jeg den gjennom AI-sjekk og den ble flagget med en gang. Så prøvde jeg å kjøre den nye teksten gjennom et annet verktøy som skulle "menneskeliggjøre den". Fortsatt fant AI-sjekken den. Men mulig det er lov. Skjønner bare ikke at noen tar risken. En AI-sjekk er ikke en plagiatkontroll eller tekstlikhetsgjenkjenning. Jeg vet ikke om en eneste norsk UH-institusjon som per dags dato har databehandleravtale med en AI-sjekkleverandør, og da kan de heller ikke bruke disse verktøyene. Anonymkode: 5a40a...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Del Skrevet 11. mai 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Vil det også si at bruken av grammarly er juks? Ettersom den bidrar til omformulering av tekster/arbeid? Anonymkode: 6b4a3...d48 Jeg tror du skjønner forskjellen. Ingen grunn til å leke dum. Anonymkode: 94657...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Del Skrevet 11. mai 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror du skjønner forskjellen. Ingen grunn til å leke dum. Anonymkode: 94657...256 Det var et genuin spørsmål, ettersom grammarly bidrar også til omformulering av tekster. Det er ikke akkurat slik at ChatGPT forandrer hele setningen når den parafraser for meg. Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg kjører avsnitt gjennom chatbot for å sjekke for flyt og feil siden jeg skriver på engelsk. Har gjort dette hele semesteret -et godt hjelpemiddel. Men ingen chatbot skriver godt nok akademisk til å klippe og lime fra den. Men bruk charbot til informasjonsinnhenting som du sjekker opp med andre kilder, og referer heller til de. Veldig nyttig for å få nye perspektiver, formuleringer og argumenter du kan bruke i egen skriving, og informasjon - men dessverre ikke brukbar som kilde. Anonymkode: 84920...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Del Skrevet 11. mai 2023 Vår veileder på masternivå oppfordret til å bruke ChatGPT til å renskrive og omformulere teksten man har. Kanskje snakk med veileder. Noen folk er utdaterte og nekter å ta i bruk nye verktøy som gjør jobben enklere. Anonymkode: 8bdf8...678 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #15 Del Skrevet 11. mai 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Noen folk er utdaterte og nekter å ta i bruk nye verktøy som gjør jobben enklere. Anonymkode: 8bdf8...678 Dette! Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #16 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår veileder på masternivå oppfordret til å bruke ChatGPT til å renskrive og omformulere teksten man har. Kanskje snakk med veileder. Noen folk er utdaterte og nekter å ta i bruk nye verktøy som gjør jobben enklere. Anonymkode: 8bdf8...678 Fikk stikk motsatt beskjed her.. også master Anonymkode: 35fad...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #17 Del Skrevet 11. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fikk stikk motsatt beskjed her.. også master Anonymkode: 35fad...c7c Var det med tanke på juks at du ble frarådet å ikke bruke ChatGPT? Eller fordi den kunne gjøre feil Anonymkode: 6b4a3...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Del Skrevet 11. mai 2023 solsolsol skrev (8 timer siden): De fleste universitet sier vel nå at det ikke er tillatt, men vet ikke hvordan de har tenkt å oppdage det. I de fleste tilfeller, er det ikke så vanskelig å oppdage. En av mine kollegaer, viste meg hvordan man kunne gjøre det. Men jeg er ikke spesielt teknisk begavet, så jeg har allerede glemt det. Men jeg har oppdaget, at den kan sladre. En annen ting, den har store feil og mangler. Noen av mine elever har brukt den og oppgaven deres er vurdert til knapt stå karakter, da den er veldig god til å skrive, uten egentlig å fortelle noe som helst. Anonymkode: 810e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #19 Del Skrevet 11. mai 2023 takinova skrev (8 timer siden): Har prøvd akkurat det(ikke på en oppgave men på en tekst jeg skulle presentere). Så kjørte jeg den gjennom AI-sjekk og den ble flagget med en gang. Så prøvde jeg å kjøre den nye teksten gjennom et annet verktøy som skulle "menneskeliggjøre den". Fortsatt fant AI-sjekken den. Men mulig det er lov. Skjønner bare ikke at noen tar risken. Hvilket verktøy bruker du til AI-sjekk? Anonymkode: 243e8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 12. mai 2023 #20 Del Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilket verktøy bruker du til AI-sjekk? Anonymkode: 243e8...1df Flere spennende verktøy til det. Blant annet Writer sin AI detector. Den norske smodin er også bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå