Gå til innhold

Invitere «uvenner»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble nylig forlovet og har noen få venniner jeg er litt i tvil om jeg skal invitere eller ikke. Greien er at vi var en gjeng på 6 stykker hele barne- og ungdomsskolen. Jeg har fortsatt god kontakt med 4 av dem. Hun ene av dem jeg ikke har kontakt med lengre var bestevenninen min i alle årene vi var en gjeng. Det var liksom meg og hun som var de som var nærmest. På videregående skar det seg mellom oss, og vi sluttet å være sammen og vi kuttet så og si all kontakt. Hver gang jeg treffer henne nå er det klein og anspent stemning. Selv kunne jeg godt tenkt p vært venn med henne igjen, dersom hun hadde beklagd for det hun gjorde og sluttet å være så klein. Problemet er at jeg føler så langt vi har kommet nå så er på en måte dramaet som skjedde så barnslig og teit at jeg føler på en måte jeg kanskje hadde fremstått som barnslig dersom jeg ikke inviterte henne. Hun var jo tross alt bestevennen min kjempelenge, og dersom hun bare kunne sagt at hun gjorde noe galt og sluttet å være klein så hadde vi nok vært gode venner igjen. Burde jeg invitere henne eller ikke?

Anonymkode: bd0cd...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å invitere, kan bli en fin ny start :-)

Anonymkode: 6f8b4...922

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inviterer vel bare familie og nåværende venner? Jeg hadde ikke vært interessert i å delta på en tidligere venns bryllup 

Anonymkode: a35fd...c09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg ble nylig forlovet og har noen få venniner jeg er litt i tvil om jeg skal invitere eller ikke. Greien er at vi var en gjeng på 6 stykker hele barne- og ungdomsskolen. Jeg har fortsatt god kontakt med 4 av dem. Hun ene av dem jeg ikke har kontakt med lengre var bestevenninen min i alle årene vi var en gjeng. Det var liksom meg og hun som var de som var nærmest. På videregående skar det seg mellom oss, og vi sluttet å være sammen og vi kuttet så og si all kontakt. Hver gang jeg treffer henne nå er det klein og anspent stemning. Selv kunne jeg godt tenkt p vært venn med henne igjen, dersom hun hadde beklagd for det hun gjorde og sluttet å være så klein. Problemet er at jeg føler så langt vi har kommet nå så er på en måte dramaet som skjedde så barnslig og teit at jeg føler på en måte jeg kanskje hadde fremstått som barnslig dersom jeg ikke inviterte henne. Hun var jo tross alt bestevennen min kjempelenge, og dersom hun bare kunne sagt at hun gjorde noe galt og sluttet å være klein så hadde vi nok vært gode venner igjen. Burde jeg invitere henne eller ikke?

ja. Kanskje det er på tide å skvære opp nå og slutte å bære nag for barnslige videregåendegreier. Dere er voksne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanlig å invitere folk man var venn med på barne og ungdom skole? 

Jeg har enda kontakt med flere iblant, møter også to av dem for kaffe osv. 

Å invitere dem i noe så personlig som bryllup derimot virker veldig spesielt.  

Jeg hadde reagert om jeg fikk invitasjon fra folk jeg ikke har nær kontakt med til deres bryllup og garantert meldt avbud. 

Anonymkode: 78b1f...9cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei såklart inviterer du ikke fikk du ikke lenger har kontakt med 

Anonymkode: 6c2e9...9a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei såklart inviterer du ikke fikk du ikke lenger har kontakt med 

hvorfor ikke? De var bestevenner. Er jo trist at de ikke kan være venner mer og for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

hvorfor ikke? De var bestevenner. Er jo trist at de ikke kan være venner mer og for hva?

Sånn er jo livet? Man beholder ikke alle vennskap. Folk vokser fra hverandre, flytter etc etc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er jo livet? Man beholder ikke alle vennskap. Folk vokser fra hverandre, flytter etc etc

jo men dette er jo pga en krangel. og ts skriver jo at hun ønsker de kunne blitt venner igjen

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta said:

Spørs jo hvor lenge det er siden de har venner, er jo forskjell på om det er i fjor eller 15 år siden 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs jo hvor lenge det er siden de har venner, er jo forskjell på om det er i fjor eller 15 år siden 

det handler om hva ts ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun ene av dem jeg ikke har kontakt med lengre var bestevenninen min i alle årene vi var en gjeng.

Du har ikke kontakt med henne ergo det er helt unaturlig å ta kontakt etter mange år for å invitere henne i et brullyp.

Hadde dere avsluttet vennskapet på en god tone kunne du «til nød» gjort det, men ellers så skjønner jeg ikke hvorfor du vil ha henne der en gang??! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte starte fra toppen igjen og sikre at jeg leste "bryllup" og ikke "16-års-dag" 😅

Man har venner, og man har tidligere venner. Holder man på med konflikter og intriger bør man rette blikket mot seg selv. 

Nære venner inviterer man. Andre inviterer man ikke. De fleste fra barne- og ungdomsårene har jeg glidd i fra, eller de har blitt mer perifere, så bryllupet bestod hovedsakelig av venner jeg har fått i voksen alder. Så det var mange som har vært veldig nære som ikke ble invitert, for de er en del av historien. 

Anonymkode: 4da79...1c0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først renser du luften, så inviterer du henne. 

Tenk så kjedelig om du inviterer, hun takker ja ig så kommer det fir en dag at hun aldri har tenkt til å unnskylde seg fordi hun ikke syntes oppførselen var gal?

Da blir du sittende i ditt eget bryllup og være sint istedenfor glad. 

Anonymkode: cdbe8...3d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å skvære opp, men da tar man en kopp kaffe, ikke inviter i bryllup hvor du ikke vil få tid til å snakke om det vonde. 

Anonymkode: 359cf...9fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: f0fb8...c5b

Jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall ikke bare inviter. Be om en samtale for å renske opp. Ikke forvent noen unnskyld,  dersom du ikke har fått noen ennå. 

Men høres jo ut som vennskapet er over.men kan jo være verdt å Iallefall åpne døra, om du vil gi det en sjanse.

Men høres ut som at toget er gått

Anonymkode: 50ab1...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bærer nag, og mener at hun burde be om unnskyldning, er det kanskje ikke riktig å invitere henne? Det er vel helst vanlig å invitere nåværende venner i bryllup, og ikke tidligere venner som man ikke har hatt noe med å gjøre på lenge? Om noe burde du først og fremst strekke ut en hånd (uten å forvente noen unnskyldning), og høre om dere kunne tatt dere en kaffe eller ligende, sånn at dere har muligheten til å bli kjent med hverandre igjen. 

Anonymkode: 3f9ef...b91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis dere var venner gjennom hele vgs og du nå skal gifte deg som 19-åring, så kunne det kanskje vært en olivengren å invitere henne. Men jeg antar det er ganske mange år siden dere var venner siden det er snakk om ungdomsskolen, så det blir kanskje merkelig å invitere nå...? Ville i så fall kontaktet henne først og sagt at du gjerne vil gjenoppta kontakten, og se hva hun sier til det. 

Anonymkode: be492...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...