Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann som engasjerer seg veldig i politikken. Partiet han stemmer på er ok for min del, og populært blant ungdommen nå, men foreldrene mine synst partiet er litt rart. Han poster utrolig mye på Facebook. Jeg må si at jeg er stor fan av janteloven og synst visst man er stolt over noe kan man dele det med sine nærmeste. Men typen min jobber kjempemye for å komme i aviser om både det ene og det andre og må deretter poste det. Det er viktige saker selvfølgelig, men han skal alltid repost ALT på Facebook. Vi er i midten av 20-årene og da blir ikke Facebook så mye brukt. Men han møter opp til intervjuer, poster, deler det på Facebook, holder taler, legger ut politiske meninger om både det ene og det andre. Og jeg som er vokst opp med at det er uhøflig å snakke om politikk rundt matbordet og at. vi ikke skal tro vi er noe, og han tar opp politiske saker sammen med familien min osv.. jeg støtter han. Sier ikke noe imot. men han blir skuffet når jeg ikke går inn og liker ALT. Dette er overfladisk, men jeg liker heller ikke måten han kler seg på, og prøver å ikke si noe på det. så legger han ut bilder av deg selv fra da han har holdt tale der han ikke ser ut(unnskyld meg) når han kvelden før ikke ville høre på rådene mine. PS han prøver å bli politiker i en liten kommune i Norge. Han legger ut som om han er stortingsrepresentant.

Anonymkode: 096d8...cd7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har også en kjæreste som deler mye, men hun deler mange bilder av seg selv på instagram. Hun er en vakker jente, men jeg føler hun er veldig selvopptatt.  Noen ganger kunne jeg ønske hun var litt mer jordnær. Så jeg forstår hvor du kommer fra. Det å klage på det, skaper bare dårlig stemning. Jeg tror du bare må la han holde på som han vil. Jeg hadde nok blitt mer flau dersom kjæresten min hadde postet flere bilder hver uke av seg selv på Facebook, fordi vi unge ikke bruker Facebook så mye, men når det kommer til politikk blir det vell en måte å nå ut til folk?

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er sammen med en mann som engasjerer seg veldig i politikken. Partiet han stemmer på er ok for min del, og populært blant ungdommen nå, men foreldrene mine synst partiet er litt rart. Han poster utrolig mye på Facebook. Jeg må si at jeg er stor fan av janteloven og synst visst man er stolt over noe kan man dele det med sine nærmeste. Men typen min jobber kjempemye for å komme i aviser om både det ene og det andre og må deretter poste det. Det er viktige saker selvfølgelig, men han skal alltid repost ALT på Facebook. Vi er i midten av 20-årene og da blir ikke Facebook så mye brukt. Men han møter opp til intervjuer, poster, deler det på Facebook, holder taler, legger ut politiske meninger om både det ene og det andre. Og jeg som er vokst opp med at det er uhøflig å snakke om politikk rundt matbordet og at. vi ikke skal tro vi er noe, og han tar opp politiske saker sammen med familien min osv.. jeg støtter han. Sier ikke noe imot. men han blir skuffet når jeg ikke går inn og liker ALT. Dette er overfladisk, men jeg liker heller ikke måten han kler seg på, og prøver å ikke si noe på det. så legger han ut bilder av deg selv fra da han har holdt tale der han ikke ser ut(unnskyld meg) når han kvelden før ikke ville høre på rådene mine. PS han prøver å bli politiker i en liten kommune i Norge. Han legger ut som om han er stortingsrepresentant.

Han prøver å bli politiker. Da må man vise engasjement. Vær glad han har noe han brenner for! Det motsatte er heller lite tiltrekkende, spør du meg.

Er du uenig i hans politiske standpunkt kan det jo by på utfordringer.

Det høres jo ut som om du egentlig ikke liker ham så godt? Liker ikke måten han kler seg eller ter seg. Høres ut som om du er litt dømmende. Hvorfor er du sammen med ham?

Du kan ikke være i et forhold og tenke at han kanskje kan forandre seg. Enten aksepterer du og elsker ham som han er, med sine "feil" (i dine øyne), eller gå videre. 

Det at du er fra en familiekultur der politikk er et ikke-tema er nok med å påvirke deg her. Men i den virkelige verden er dette ganske normalt og ikke noe å skamme seg over eller holde tilbake på - så lenge man gjør det med respekt for at andre har andre meninger. 

Endret av Ma.Ya
  • Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han vil bli kjent og verve folk, og gjør det som må til. Du vil han skal sitte rolig i båten, være diskret og kle seg pent. Det går jo ikke.

Anonymkode: 61ab2...465

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å fronte politiske saker er noe helt annet enn å tro man er noe. Usikker på hvorfor du drarvinn janteloven. Selv om du og din familie ønsker status quo og derfor ikke snakker om politiske saker, er hva som skjer og hva vi ønsker viktige samtaletema for de fleste. 

Anonymkode: 6ca9a...7a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Facebook postingen er nok bare en fase, men det er jo veldig fint at han engasjerer seg politisk da. Så lenge han ikke poster flaue ting om flat earth og at islam kommer til å ta over Norge osv så ser jeg egentlig ikke problemet 

Klesstilen hans kan du jo prøve å forbedre ved å kjøpe han litt nytt tøy? 

Anonymkode: fe3cb...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes du har en tilstrekkelig nær relasjon til ham at du faktisk kan gi ham feedback selv om han ikke ber om det:-  )

Støtt ham i hans politiske karriere, og gi ham tips til hvordan folk ikke skal bli dritlei av ham. 

Fortell ham at den skjorta eller hva det nå er bare er helt håpløs og at han ser ut som en nisse hvis han går rundt med den

Anonymkode: f6180...7e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...