Gå til innhold

Trenger hjelp med å komme ut av et forhold der jeg blir brukt å unyttet av kjerringa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke å gå så mye i detaljer.. alt jeg kan si er at jeg blir brukt økonomisk.. Og at personen  ikke tar et ansvar til livet sitt, så jeg blir dessverre dregd ned selv om jeg gjør alt for å hjelpe.

Men det går utover helsa mi og andre ting så jeg føler jeg ikke har mere valg, jeg er sliten og lei.

problemet er at jeg elsker henne enda, og sliter med og finne en måte å gjøre det på.

Hun har ingen lengre uten om meg, så dette gjør det ekstra tøft.. Men jeg kan dessverre ikke la det gå utover meg, for hun har valgt det selv med den måten hun er på og har forandret seg på.

Anonymkode: d5cab...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du tenke på egen helse. Du er ikke ansvarlig for noen andres lykke, husk det.
Kanskje å gå fra denne personen er akkurat det de trenger for å få skikk på livet sitt? Uansett så må du ta vare på deg selv.
Riv av plasteret, få det gjort og ikke bli i et forhold hvor du er ulykkelig, det er ikke bra for noen av dere. Prøv selvfølgelig å vise empati, men ikke glem at du må sette deg selv først. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med noen om dette. Har du en god kompis, fortell hvordan du har det og at du trenger støtte til å komme deg ut av forholdet.

Vurder å skaffe deg en advokat, slik at du har hjelp til å avslutte på en riktig måte, slik at du ikke taper mer enn du allerede har gjort.

Du sier du elsker henne - men er du sikker på at gjør du det? Eller kan det være at du elsker den hun en gang var, før hun endret seg og før hun begynte å utnytte deg økonomisk og dra deg ned? Kanskje det blir lettere for deg å gå hvis du innser at du elsker den hun en gang var, men ikke den hun har blitt?

Snakk også med legen din, det kan være godt å ha en slik fagperson som vet hva du går gjennom også.

Om hun har vært voldelig, fysisk, materielt eller psykisk, vurder også å kontakte Krisesenteret - de er der også for å gi råd og støtte til menn som lever i voldelige forhold.

Ta vare på deg selv fremover!

Anonymkode: e2cd4...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...