AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Både faren min, onkelen min og bestefar døde unge. Jeg ønsker meg barn og rekker ikke finne en ny kjæreste og tilbringe flere år med henne før jeg får barn. Derfor er jeg sammen med kona. Alternativet er å bruke millioner på å kjøpe barn av en fattig surrogatmor. Er det et mer etisk alternativ? Anonymkode: 3d45d...8ac 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både faren min, onkelen min og bestefar døde unge. Jeg ønsker meg barn og rekker ikke finne en ny kjæreste og tilbringe flere år med henne før jeg får barn. Derfor er jeg sammen med kona. Alternativet er å bruke millioner på å kjøpe barn av en fattig surrogatmor. Er det et mer etisk alternativ? Anonymkode: 3d45d...8ac For et rart spørsmål. Plager det deg å være «uetisk» ved at du ikke er glad i kona di? Eller er du bekymrer for at barnet vokser opp i et kaldt hjem? Anonymkode: 9fbaa...b71 2 1
Pippi Lotta Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Nei det er ikle etisk å utnytte verken kona de, en surrogat eller det stakkars barnet som skal få dette som starten på livet! Barn er mennesker med egne behov og ønsker ikke bare noen kjæledyr du skader deg for de du har lyst på. Et etisk alternativ kunne vært å være foster foreldre for et barn som faktisk trenger deg. Da sliper du å ødelegge livet til de du egentlig skal bry deg om. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Du tror at siden de døde unge, så vil du også dø ung..? Jøss Anonymkode: 86afd...e76 1
Topsi Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Så, du vil utnytte kroppen til en kvinne du egentlig ikke er glad i for å få barn som kan vokse opp uten deg som far fordi du tror du vil dø ung..... ok, litt rart 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Både faren min, onkelen min og bestefar døde unge. Jeg ønsker meg barn og rekker ikke finne en ny kjæreste og tilbringe flere år med henne før jeg får barn. Derfor er jeg sammen med kona. Alternativet er å bruke millioner på å kjøpe barn av en fattig surrogatmor. Er det et mer etisk alternativ? Anonymkode: 3d45d...8ac Hva hvis kona ikke kan få barn, da? Anonymkode: 6c1eb...529 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Både faren min, onkelen min og bestefar døde unge. Jeg ønsker meg barn og rekker ikke finne en ny kjæreste og tilbringe flere år med henne før jeg får barn. Derfor er jeg sammen med kona. Alternativet er å bruke millioner på å kjøpe barn av en fattig surrogatmor. Er det et mer etisk alternativ? Anonymkode: 3d45d...8ac Vær så snill og ikke plag kona på denne måten. Min eksmann var sammen med meg for å være gift og få barn. Det var utroskap, sexnekt fra hans side, stadige stikk fra familien hans som ikke likte meg, psykisk vold. Han ble deprimert av å måtte leve med en dame han ikke elsket. Ikke gjør det! Anonymkode: ef274...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 Det er ihvertfall bedre at du får barn med hun du er gift med enn med en fattig surrogat. Anonymkode: 0221b...95d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Vet kona det? Kanskje hun i hemmelighet er frivillig barnløs og kun sammen med deg for å ha en å dele utgifter og husarbeid med? Anonymkode: 55172...2f1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 Mer uetisk å frarøve henne muligheten til å få barn med en som faktisk elsker henne Anonymkode: 4e43e...778 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Tror dette er mer vanlig enn vi er komfortable med å vite faktisk. Både blandt menn og kvinner. Anonymkode: fe068...295 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 æsj, så du ser egentlig kun på henne som en inkubator... hun fortjener så mye bedre enn deg. Anonymkode: e762c...5e6 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 Syns du heller skal gå for en surrogatmor. Ser ikke noe galt med det. Hvis ikke med deg så vil hun være det for noen andre allikevel. Anonymkode: 6c79e...409
Topsi Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ihvertfall bedre at du får barn med hun du er gift med enn med en fattig surrogat. Anonymkode: 0221b...95d Jeg er faktisk uenig, surrogati, i all sin uetiskhet, er i det minste et samtykkende forhold, ts sin kone blir jo lurt. Men klart, at å få barn med sin kone gjør jo at barnet i det minste har en mor hvis ts dør tidlig, ved surrogati er det jo ingen.... Hva er poenget med å få barn når en tror en skal dø tidlig? en slags dyrisk greie med å spre genene sine? 2
Raven.Writingdesk Skrevet 11. mai 2023 #15 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Både faren min, onkelen min og bestefar døde unge. Jeg ønsker meg barn og rekker ikke finne en ny kjæreste og tilbringe flere år med henne før jeg får barn. Derfor er jeg sammen med kona. Alternativet er å bruke millioner på å kjøpe barn av en fattig surrogatmor. Er det et mer etisk alternativ? Anonymkode: 3d45d...8ac Herregud jeg håper dette ikke er sant. Dere kommer til å ende opp med å hate hverandre. Ungen blir jo født inn i en katastrofe. Kan du ikke finne noen ny?!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #16 Skrevet 11. mai 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk uenig, surrogati, i all sin uetiskhet, er i det minste et samtykkende forhold, ts sin kone blir jo lurt. Men klart, at å få barn med sin kone gjør jo at barnet i det minste har en mor hvis ts dør tidlig, ved surrogati er det jo ingen.... Hva er poenget med å få barn når en tror en skal dø tidlig? en slags dyrisk greie med å spre genene sine? Nettopp. Barnet får ihvertfall to foreldre. Anonymkode: 0221b...95d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #17 Skrevet 11. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tror dette er mer vanlig enn vi er komfortable med å vite faktisk. Både blandt menn og kvinner. Anonymkode: fe068...295 Ja, se bare på alle trådene som handler om at den ene parten ikke vil ha barn. Der går jo omtrent alle rådene på at den som ønsker seg barn skal gå fra ham/henne for å få barn med en annen. Så det er tydeligvis veldig mange som er med partneren i hovedsak for å få barn. Anonymkode: 55172...2f1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Skrevet 11. mai 2023 Du glemmer alternativ 3: Å bruke surrogatmor i et land hvor det foregår under ordnede forhold og hvor ingen blir utnyttet. Å få barn er ingen rettighet som gjør det greit å inngå et forhold på andre på falske premisser. Jeg regner med du bare er ute etter å provosere. Anonymkode: c2b9e...163 1
Gjest Lurven Skrevet 11. mai 2023 #19 Skrevet 11. mai 2023 Pippi Lotta skrev (44 minutter siden): Nei det er ikle etisk å utnytte verken kona de, en surrogat eller det stakkars barnet som skal få dette som starten på livet! Barn er mennesker med egne behov og ønsker ikke bare noen kjæledyr du skader deg for de du har lyst på. Et etisk alternativ kunne vært å være foster foreldre for et barn som faktisk trenger deg. Da sliper du å ødelegge livet til de du egentlig skal bry deg om. De fleste får vel barn for de de har lyst på det, ikke for barnets skyld
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #20 Skrevet 11. mai 2023 Jeg var sammen med mannen fordi jeg ville ha barn. Etter hvert kommer noe i deg til å skrike etter å ville ut. Det går ikke helt an på sikt. For deg. Og for henne. Anonymkode: 0c269...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå