AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Ja, hvordan gjør dere andre det med sikring av balkongen? Jeg har en innekatt og bor i 5. etasje. Jeg har et nett foran åpningen, men dette er tydeligvis ikke godt nok, da jeg nettopp fikk vite at katten min flere ganger har klart å snike seg ut og inn av nettet og over til naboen. Lurer derfor på om det er like greit og ikke ha nett? Eventuelt finne en annen løsning? Noen forslag? Anonymkode: 73ef2...146
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Nett med mindre masker, om det er at katten kommer seg igjennom de. Ellers så nå ser festes bedre i kantene om det er der den sniker seg inn. Anonymkode: db5fb...b05
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Jeg bor i 4 etasje og har ute katt . Jeg tar den ut og inn hver dag. Inne katt er dyreplageri. Anonymkode: 23346...1e0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Naboene mine har netting rundt hele verandaen festet i taket slik at kattene også kan gå ut der. Anonymkode: 3be5b...79f
Kittykat Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, hvordan gjør dere andre det med sikring av balkongen? Jeg har en innekatt og bor i 5. etasje. Jeg har et nett foran åpningen, men dette er tydeligvis ikke godt nok, da jeg nettopp fikk vite at katten min flere ganger har klart å snike seg ut og inn av nettet og over til naboen. Lurer derfor på om det er like greit og ikke ha nett? Eventuelt finne en annen løsning? Noen forslag? Anonymkode: 73ef2...146 Vi har innekatt og bor i 4. etasje i en lavblokk. Vi har en innglasset altan og på en del av vinduene, så har vi laget en stor treramme, festet hønsenetting til den, surret ståltråd rundt endene av hønsenettingen og i tillegg stiftet hønsenettingen fast rundt trerammen. Trerammen er akkurat stor nok til at den dekker den delen av vinduet og vi har også sørget for at trerammen passer ned i sporene som vinduene har. På den måten så kan vi ha det ene vinduet åpent om våren og sommeren. Pluss at katten får frisk luft og kan se på fugler som flyr forbi og folk som er ute og går. Katten har et klatrestolpe med liggeplass rett ved vinduet som hun elsker å ligge i på denne tiden av året.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Kanskje det at katta stadig sniker seg ut er tegn på at innekatt bare er et fint ord katteeiere bruker i stedet for dyreplageri. Anonymkode: b15cc...837
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bor i 4 etasje og har ute katt . Jeg tar den ut og inn hver dag. Inne katt er dyreplageri. Anonymkode: 23346...1e0 Den kan kun gå ut når du følger den hver dag? Og bor i en liten leilighet? Det var dette med å kaste stein i glasshus.... Anonymkode: 59196...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje det at katta stadig sniker seg ut er tegn på at innekatt bare er et fint ord katteeiere bruker i stedet for dyreplageri. Anonymkode: b15cc...837 Mange katter har smittsomme sykdommer som gjør at de må være inne. Eller er DB katter som aldri kan få et godt uteliv. Så du velger å slenge drit i stedet for å åpne for at TS får gode svar, mulig med det resultat at katten hennes faller i døden? Anonymkode: 59196...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bor i 4 etasje og har ute katt . Jeg tar den ut og inn hver dag. Inne katt er dyreplageri. Anonymkode: 23346...1e0 I store dele rav verden så er det motsatt. Der regnes utekatt som dyreplageri Anonymkode: 416d1...c1b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mange katter har smittsomme sykdommer som gjør at de må være inne. Eller er DB katter som aldri kan få et godt uteliv. Så du velger å slenge drit i stedet for å åpne for at TS får gode svar, mulig med det resultat at katten hennes faller i døden? Anonymkode: 59196...aa3 Hvis katten faller til døden fra 5. etasje er det isåfall fordi den har levd hele livet i fangenskap og ikke har lært seg hvordan være katt. Anonymkode: b15cc...837
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis katten faller til døden fra 5. etasje er det isåfall fordi den har levd hele livet i fangenskap og ikke har lært seg hvordan være katt. Anonymkode: b15cc...837 Har du katt? Vil du vi skal slippe ut DB kattene med FIV slik at de smitter dine? Eller synes du det er greit at de lever sitt beste liv, inne, uten å være en fare for andre katter. Anonymkode: 59196...aa3 2 1
Kittykat Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg bor i 4 etasje og har ute katt . Jeg tar den ut og inn hver dag. Inne katt er dyreplageri. Anonymkode: 23346...1e0 Å ha en innekatt er ikke dyreplageri. Vi har hatt innekatt i 12 år (katten fylte nettopp 12 år faktisk) og hun har et flott liv. Hun får alle behov dekket, blir overøst med kjærlighet, får ut energien sin, har ting å tygge på, masse leker og hun elsker å ligge ute på altanen på klatrestolpen og bare nyte solen 🌞 Det er mange katter som må være innekatt pga sykdom og smitte blant annet. Er det også dyreplageri da? Er det bedre at de kattene får være ute og i verste fall smitte andre katter? Pluss at når man bor i 4 etasje i en blokk og har utekatt, så må man følge katten ut for å slippe den ut og følge med innimellom for å se om katten vil inn. Med mindre man har katten i bånd og går tur med den. Vi bor i et borettslag og for noen år siden, så kom borettslaget med båndtvang på katter også faktisk. Uansett, så er det ikke dyreplageri eller mishandling å ha innekatt. Katten er trygg, og man unngår at katten kan bli påkjørt hvis man bor rett ved en motorvei. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 Min katt elsket å ligge på balkonghjørnet, oppå rekkverket i hjørnet, hvor den fikk et brett å ligge på. Der lå den å kikket på alle som kom og gikk. Den sklei av vannbrettet til vinduet på andre siden av huset og måtte avlives da den kom seg gjennom nettingen i det åpne vinduet 😢 Anonymkode: 74ac8...e12 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den kan kun gå ut når du følger den hver dag? Og bor i en liten leilighet? Det var dette med å kaste stein i glasshus.... Anonymkode: 59196...aa3 Han går ut å inn mange ganger. Hver dag. Så det er litt styr men nei bor ikke i så liten leilighet. Anonymkode: 23346...1e0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #15 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han går ut å inn mange ganger. Hver dag. Så det er litt styr men nei bor ikke i så liten leilighet. Anonymkode: 23346...1e0 Men om du først bor i leilighet i blokk. Ville det ikke vært bedre å ta vare på en katt med FPI, nedsatt syn, eller andre helseproblemer. Enn en katt som helst ville løpt ut og inn av katteluken av egen fri vilje hele dagen? Anonymkode: 59196...aa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå