AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Fikk vite for ca en mnd siden at ei venninne er blitt alvorlig syk. Jeg har både sendt meldinger og blomster på døren. Hvor mye stille dere opp i slike situasjoner? Vi er egentlig ikke så nære venninner, hun har andre nærmere som hun snakker mer med. (Hun har både mann, barn, søsken og foreldre). Jeg føler jeg ikke kan mase mer på henne heller med at jeg vet hun trenger å tenke på seg (har sendt meldinger om hun vil gå en tur eller treffes for å snakke litt ut). Men har ikke hørt noe mer. Jeg er overhode ikke bitter for at hun ikke tar kontakt pga jeg vet hun går igjennom noe veldig vanskelig akkurat nå. Men hvor ofte bør jeg sende meldinger? Bør jeg bare la kontakten ligge frem til hun føler for å ta kontakt? Anonymkode: 0e025...e3c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Omtrent like ofte som dere har pleid ha kontakt tidligere. Anonymkode: e9fe3...e16 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Hvis dere ikke er veldig nærme ville jeg latt det mest vært opp til henne å ta initiativ. Anonymkode: c6558...fc3 4
Boetica Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Jeg synes du har lagt deg på riktig nivå når du tilbyr deg å gå en tur eller ta en kaffekopp om hun føler behov for det. Da vet hun at du er der når hun trenger det. 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Du behøver ikke sende mer meldinger nå, det blir en ekstrabelastming i sykdom å ha dårlig samvittighet for at man ikke orker å svare. Bare send om en uke eller to at du tenker på henne og at du forstår hun har det tøft og må bare ta kontakt når hun orker å snakke eller får lyst på besøk. Så tar hun kontakt Anonymkode: 59332...1b7 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fikk vite for ca en mnd siden at ei venninne er blitt alvorlig syk. Jeg har både sendt meldinger og blomster på døren. Hvor mye stille dere opp i slike situasjoner? Vi er egentlig ikke så nære venninner, hun har andre nærmere som hun snakker mer med. (Hun har både mann, barn, søsken og foreldre). Jeg føler jeg ikke kan mase mer på henne heller med at jeg vet hun trenger å tenke på seg (har sendt meldinger om hun vil gå en tur eller treffes for å snakke litt ut). Men har ikke hørt noe mer. Jeg er overhode ikke bitter for at hun ikke tar kontakt pga jeg vet hun går igjennom noe veldig vanskelig akkurat nå. Men hvor ofte bør jeg sende meldinger? Bør jeg bare la kontakten ligge frem til hun føler for å ta kontakt? Anonymkode: 0e025...e3c Når du både har sendt blomster og sendt mld så har du kastet ballen litt til henne, da må du bare vente på at hun gir litt lyd? Evt spør om hun vil ha et lite besøk? Anonymkode: a4eba...20a 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Takk for svar. Jeg føler kanskje jeg har gjort det rette da 💕 Anonymkode: 0e025...e3c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Jeg føler kanskje jeg har gjort det rette da 💕 Anonymkode: 0e025...e3c Du har gjort det rette absolutt, men jeg er uenig i andre her. Litt avhengig av situasjonen selvsagt. Å la ting være opp til den andre i evigheter er ofte uheldig, den syke tror gjerne alle har viktigere å tenke på siden de aldri hører fra seg. Fortsett med å sende en hyggelig melding i ny og ne om du ønsker. Ikke ukentlig liksom, men sånn her og der som du ellers ville gjort. Anonymkode: cba57...1df 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Jeg er syk, og har en veninne som tror at jeg ikke vil være med henne lenger. Har prøvd i noen år nå å forklare at det er sykdom som begrenser meg, ikke lyst. Send gjerne en mld om et par uker om at du tenker på henne. Jeg hadde satt pris på det🥰 Anonymkode: 3903d...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå