AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har lurt en stund på hvorfor enkelte menn registrerer seg på noe som heter Kvinneguiden, kun for å slenge dritt om kvinner her og der. Komme med det misogynistiske pisset om at kvinner og menn bør ha forskjellig standard mht. antall tidligere sexpartnere, at utdanning for kvinner er bare tull, at kvinner flest er upålitelige, promiskuøse, løgnaktige, samværsaboterende, dumme og udugelige. At kvinner skylder mannen sex for å motivere ham til å bidra i huset, at "ufeminine" kvinner (les: kvinner som nekter å være husslave for mannen) ikke bør forvente seg kvalitetsmenn, at kvalitetsmenn er tradisjonelle/konservative, og at menn er best til alt, snillest, mest ærlig og smartest. Hva forventer de å møte av kommentarer på et KVINNEforum? Hvor kommer denne trangen til å slenge dritt fra? Flere av dem påstår å være i lykkelige forhold. Da lurer jeg på flere ting - hvordan en mann med slike sjåvinistiske holdninger har klart å skaffe seg kvinne, og hva motiverer en mann som er lykkelig sammen med en kvinne, til å bruke dagene til drittslenging om kvinner som kjønn? Anonymkode: ffca4...79a 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Du glemte at alle kvinner over 25 år er gamle 😏 Anonymkode: 00004...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Og at feminisme er roten til alt ondt. Som om konservative menn hadde fått innført noen som helst av de fremskrittene vi har fått... Anonymkode: 8cd86...2be 6
Andro Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Det finnes kvinner som misliker menn. De holder seg unna menn. Det finnes menn som misliker kvinner. De oppsøker kvinner. Det er de mennene som i stor grad velter seg rundt med spydigheter der kvinner ferdes, og som prøver å plante sin skakkjørte virkelighetsforståelse i de kvinnene de får tak i. Det er de misogyne mennene som tenner på å sjokkere, skuffe, skremme... for det er det nærmeste de kommer å kontrollere en kvinnes følelser. Det er de misogyne mennene som håner og truer behovet for "girls only" utesteder og taxier. De kjenner seg truet av at kvinner snakker sammen om å identifisere og motarbeide herseketeknikker, trakassering, undertrykkingsmekanismer og subtile former for voldsutøvelse og trusler. Voldsutøverne er faktisk ganske lette å kjenne igjen i kommentarfeltene, med sine nidord, gaslightingstrategier og egosentriske tilnærming. 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 De gjør det ikke for å få støtte. De gjør det for å provosere. Og stort sett får de akkurat de reaksjonene de er ute etter. Anonymkode: 82696...fb2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Det finnes kvinner som misliker menn. De holder seg unna menn. Det finnes menn som misliker kvinner. De oppsøker kvinner. Det er de mennene som i stor grad velter seg rundt med spydigheter der kvinner ferdes, og som prøver å plante sin skakkjørte virkelighetsforståelse i de kvinnene de får tak i. Det er de misogyne mennene som tenner på å sjokkere, skuffe, skremme... for det er det nærmeste de kommer å kontrollere en kvinnes følelser. Det er de misogyne mennene som håner og truer behovet for "girls only" utesteder og taxier. De kjenner seg truet av at kvinner snakker sammen om å identifisere og motarbeide herseketeknikker, trakassering, undertrykkingsmekanismer og subtile former for voldsutøvelse og trusler. Voldsutøverne er faktisk ganske lette å kjenne igjen i kommentarfeltene, med sine nidord, gaslightingstrategier og egosentriske tilnærming. Å tro at en kjenner igjen voldsutøvere på måten de skriver på, må være en enorm ressurs for politi og lignende. Anonymkode: 910c1...bed 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De gjør det ikke for å få støtte. De gjør det for å provosere. Og stort sett får de akkurat de reaksjonene de er ute etter. Anonymkode: 82696...fb2 Nemlig. De mest populære trådene er trolletrådene. Anonymkode: d0c52...954
herzeleid Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De gjør det ikke for å få støtte. De gjør det for å provosere. Og stort sett får de akkurat de reaksjonene de er ute etter. Anonymkode: 82696...fb2 Jepp, og du er tilsynelatende første deltager i tråden som ikke går fem på
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Fordi det har samlet seg en liten håndfull "menn"/gutter her inne, som åpenbart har flere teorier om kvinner enn de har praktisk erfaring, og som av en eller annen grunn hater kvinner - men som allikevel dedikerer timesvis av tid på Kvinneguiden. 😂 Denne lille gutteklubben liker hverandres innlegg og samarbeider litt om å trolle og provosere i tråder her inne. Det føles vel godt for de, å endelig få kommunisert litt med ekte damer, selv om det bare er for å spre hat og idioti. Tipper de er temmelig ensomme og frustrerte i virkeligheten, og litt enkelt utstyrt i topplokket. Typisk bitre guttunger som mislykkes sosialt og skylder på kvinner i stedet for seg selv. Det jeg ikke forstår er at moderatorene lar de fortsette den helt åpenbare hat-kampanjen de fører her. Det finnes da nok av incelforum de kan boltre seg på i stedet. Anonymkode: bbe15...505 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 Tror ikke de forventer støtte. De bare håper på oppmerksomhet og tar til takke med den negative oppmerksomheten. Jeg oppfatter at de egentlig bare er tåpelige menn som har slitt på damefronten og følt seg usynlig for positiv oppmerksomhet, så har de funnet en annen måte å få oppmerksomhet på og formet ny møkkapersonlighet og dritt holdninger ut fra det fordi det gir dem hvertfall noe oppmerksomhet fra damer. Altså det sier jo sitt om hvor desperate de er etter kvinnelig oppmerksomhet når de velger å bruke fritiden sin på et kvinneforum. Det beste er å bare overse de, og ikke gå på agnet dems. Anonymkode: 11464...72a 1 1
Pippi Lotta Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Andro skrev (5 timer siden): Det finnes kvinner som misliker menn. De holder seg unna menn. Det finnes menn som misliker kvinner. De oppsøker kvinner. Godt poeng! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har lurt en stund på hvorfor enkelte menn registrerer seg på noe som heter Kvinneguiden, kun for å slenge dritt om kvinner her og der. Komme med det misogynistiske pisset om at kvinner og menn bør ha forskjellig standard mht. antall tidligere sexpartnere, at utdanning for kvinner er bare tull, at kvinner flest er upålitelige, promiskuøse, løgnaktige, samværsaboterende, dumme og udugelige. At kvinner skylder mannen sex for å motivere ham til å bidra i huset, at "ufeminine" kvinner (les: kvinner som nekter å være husslave for mannen) ikke bør forvente seg kvalitetsmenn, at kvalitetsmenn er tradisjonelle/konservative, og at menn er best til alt, snillest, mest ærlig og smartest. Hva forventer de å møte av kommentarer på et KVINNEforum? Hvor kommer denne trangen til å slenge dritt fra? Flere av dem påstår å være i lykkelige forhold. Da lurer jeg på flere ting - hvordan en mann med slike sjåvinistiske holdninger har klart å skaffe seg kvinne, og hva motiverer en mann som er lykkelig sammen med en kvinne, til å bruke dagene til drittslenging om kvinner som kjønn? Anonymkode: ffca4...79a Jeg leste et eller annet sted på nettet en gang (skrevet av en mann og ble støttet opp av flere andre menn) at det var nærmest for en hobby å regne, god underholdning, å som mann logge seg på Kvinneguiden og skrive den typen innlegg du nevner, og så lene seg tilbake og le av underholdningen og rabalderet som oppstår. Lurer på om det faktisk også er blitt gjort av noen radiofolk fra et prateprogram på radio? Mener jeg leste det et sted. De gjorde det for å le og for underholdningens skyld. "Se hva som skjer når vi skriver dette på Kvinneguiden" liksom. Svært mange menn skriver altså bare for å terge, fordi de har en slags syk sans for humor og synes det er gøy å trolle på et kvinneforum. De har nok et lite hat mot kvinner, som de passer seg for å vise i dagliglivet fordi da får de jo så hatten passer. Men anonymt på nettet kan de "more seg" med det så mye de vil. Anonymkode: 157b0...cfd 1
Agaton Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har lurt en stund på hvorfor enkelte menn registrerer seg på noe som heter Kvinneguiden, kun for å slenge dritt om kvinner her og der. Komme med det misogynistiske pisset om at kvinner og menn bør ha forskjellig standard mht. antall tidligere sexpartnere, at utdanning for kvinner er bare tull, at kvinner flest er upålitelige, promiskuøse, løgnaktige, samværsaboterende, dumme og udugelige. At kvinner skylder mannen sex for å motivere ham til å bidra i huset, at "ufeminine" kvinner (les: kvinner som nekter å være husslave for mannen) ikke bør forvente seg kvalitetsmenn, at kvalitetsmenn er tradisjonelle/konservative, og at menn er best til alt, snillest, mest ærlig og smartest. Hva forventer de å møte av kommentarer på et KVINNEforum? Hvor kommer denne trangen til å slenge dritt fra? Flere av dem påstår å være i lykkelige forhold. Da lurer jeg på flere ting - hvordan en mann med slike sjåvinistiske holdninger har klart å skaffe seg kvinne, og hva motiverer en mann som er lykkelig sammen med en kvinne, til å bruke dagene til drittslenging om kvinner som kjønn? Anonymkode: ffca4...79a Jeg er enig i mye her. Om man slenger dritt om kvinner kun pga kjønn, er dette diskriminering. Ferdig pruta. Og jeg vil aldri forsvare noen form for diskriminering. Men jeg må allikevel si hva jeg mener her: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg finner kvinner med mange sexpartnere mindre attraktive enn de som har hatt få. Jeg synes også at menn som ligger rundt også er patetisk, men siden jeg driiiiter i hva menn gjør (fra et kjærlighetsforholdperspektiv), har dette null betydning for meg. Jeg forventer faktisk at min kjæreste hadde lurt litt om jeg hadde vært notorisk rundbrenner, så for meg går det begge veier. Eneste forskjellen er at kvinner og menn vil typisk ha ulik tilgang, og at det strengt tatt er mindre imponerende med en kvinne som har mange sexpartnere enn menn. Jeg dømmer ikke kvinner med mange sexpartnere, jeg synes det bare er tegn på karakterbrist - og det er turnoff. Hva husarbeid vs karriere angår, anser jeg dette mest av alt som en privatsak mellom kvinnen og mannen. Jeg vil aldri stå i veien for at dama skal jobbe eller kjøre på sitt opplegg. Men igjen, om jeg kan velge, vil jeg valgt en som ikke kjører på med tung karriere fordi det gjør jeg. Mange av mine kvinnelige kollegaer har menn som er mest hjemme, så denne avklaringen mener jeg MÅ gå begge veier. Jeg opplever også at det blir noe raskt polarisert her inne på KG, også andre veien enn det du skisserer. Jeg mener denne polariseringen egentlig bare jobber mot det vi ønsker alle sammen: virkelig like muligheter for alle uansett kjønn, legning, religion eller andre irrellevante kvaliteter. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det har samlet seg en liten håndfull "menn"/gutter her inne, som åpenbart har flere teorier om kvinner enn de har praktisk erfaring, og som av en eller annen grunn hater kvinner - men som allikevel dedikerer timesvis av tid på Kvinneguiden. 😂 Denne lille gutteklubben liker hverandres innlegg og samarbeider litt om å trolle og provosere i tråder her inne. Det føles vel godt for de, å endelig få kommunisert litt med ekte damer, selv om det bare er for å spre hat og idioti. Tipper de er temmelig ensomme og frustrerte i virkeligheten, og litt enkelt utstyrt i topplokket. Typisk bitre guttunger som mislykkes sosialt og skylder på kvinner i stedet for seg selv. Det jeg ikke forstår er at moderatorene lar de fortsette den helt åpenbare hat-kampanjen de fører her. Det finnes da nok av incelforum de kan boltre seg på i stedet. Anonymkode: bbe15...505 Det forstår jeg heller ikke. Jeg har rapportert utallige innlegg med kvinnehat, personangrep, brukerdebatt osv, men alt blir stående, og ingen blir utestengt. Anonymkode: ffca4...79a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå