AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Har de siste månedene kjent på ubehag i brystet av å sove på venstre side. Jeg har ikke smerter, ikke tungt for å puste osv, men mer en slags tyngdefornemmelse rundt hjertet. Får også lettere hjertebank når jeg ligger på den siden. Når jeg snur meg over på høyre side, letter følelsen i brystet. Samme hvis jeg ligger på sofaen. Jeg har astma, men er godt medisinert. 39 år, røyker ikke, drikker lite og er sunn og aktiv. Ikke noe ubehag på dagtid eller når jeg for eks trener. Jeg har angst, men fungerer fint i hverdagen og full jobb. Prøvd å lese litt på nett, kan virke som noen opplever det mer ubehagelig å ligge på venstre side da hjertet presser mer mot brystveggen. Men vet ikke om dette er tilfelle. Selv har jeg konkludert med at dette er angstrelatert, men det gjør at jeg har urolig søvn. Føler ikke for å løpe til legen når jeg ikke har andre symptomer som smerter eller tung pust. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 34aa5...731
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Det er fakta det at det er sunnest å ligge på venstre side, både for hjertet og for fordøyelsen(unngå sure oppstøt).Så anatomisk er venstre side best. Men selvsagt finns det folk som syns at motsatt er best. Anonymkode: be85a...e20
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Jeg spyr av å ligge på høyre, spesielt om jeg har spist rett før senga. Hør med lege! Anonymkode: aefb2...111
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Jeg trodde også at jeg fikk hjertebank (da mener jeg dobbeltslag) av å ligge på venstre side. Egentlig så var det ikke mer, jeg bare kjente det bedre når jeg lå på venstre. Anonymkode: 3e868...260
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg spyr av å ligge på høyre, spesielt om jeg har spist rett før senga. Hør med lege! Anonymkode: aefb2...111 Oi, såpass ja! Blir du kvalm og ubekvem? TS Anonymkode: 34aa5...731
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg trodde også at jeg fikk hjertebank (da mener jeg dobbeltslag) av å ligge på venstre side. Egentlig så var det ikke mer, jeg bare kjente det bedre når jeg lå på venstre. Anonymkode: 3e868...260 Ja, mulig jeg bare kjenner det bedre på venstre side. Har ikke så mange ekstrasystoler, bare av og til. Men regner egentlig med det ikke er noe farlig. Da burde jeg kanskje hatt ubehag og symptomer ellers i hverdagen, ikke bare på venstre side i liggende posisjon. Anonymkode: 34aa5...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå