Gå til innhold

Hvilke ordinære jobber er vanskeligst og mest krevende?

Vendetta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 5/11/2023 at 12:17 PM, AnonymBruker said:

Barnevern, uten tvil 

Anonymkode: 16ea3...6df

Ser for meg det jeg også. 

Anonymkode: 066bb...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

rørlegger eller elektriker! 

Anonymkode: a6ef9...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sheik skrev (På 12.5.2023 den 7.50):

Hva som er verst klarer jeg ikke å tenke meg til. Ut fra de yrkene jeg har prøvd er definitivt barnehage og skole (migrene daglig pga støy), samt renholder. Alt innen helsevesen kan jeg også forestille meg er tunge yrker med stort ansvar, mye underbemanning og overtidsarbeid. 

Prøv renholder i barnehage da! Mitt største problem nå er egentlig støyen, bråket overalt. Må ofte bare ta meg en tur ut for å ikke klikke. 

Anonymkode: 9225f...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helse, skole, restaurant og kundebehandler 

Anonymkode: 6ef45...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Prøv renholder i barnehage da! Mitt største problem nå er egentlig støyen, bråket overalt. Må ofte bare ta meg en tur ut for å ikke klikke. 

Anonymkode: 9225f...d7d

Har vært renholder og jobbet i barnehage, hadde ikke taklet det i kombinasjon! 😅 skjønner deg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oppdrettsnæringen. Tenker da på de lavest på stigen som blogger fisken, pakker og sender den videre. Dårlig betalt, veldig ustabil arbeidstid, MYE overtid. Jobber hele dagen i kjølerom slik at fisken ikke blir ødelagt. Mye tunge løft. 

jeg jobber selv som pedleder i barnehage, og det kan være tøft. Men absolutt mange andre jobber som er verre enn min: barnevern, butikkmedarbeidere (jobbet som dette da jeg studerte, og vondt i beina hadde en helt ny betydning. Dårlig betalt og sure kunder), jobber hvor en ikke kan legge jobben fra seg når en går hjem. 

Anonymkode: eafb2...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en vanlig jobb? På mine to siste arbeidsplasser, så var det flest skipsmeglere og ingeniører (jobber med finans, tidligere shipping, nå olje/gass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å svare på for det kommer jo helt an på hvordan man er som person. Jeg syns også det er overraskende at skole, barnehage og helsevesen får såpass mye sympati i forhold til mange andre yrkesgrupper og jeg er litt lei av fokuset denne gruppen får. For all del så gjør de en viktig jobb og er utsatt for mye rart, men det er da andre jobber som er langt mer krevende.

Lederjobber, advokater, leger, revisorer/ regnskapsførere, psykologer, barnevern  pluss en del andre typer kontor-konsulentjobber kan være utrolig krevende å stå i. 

Butikkjobb er vel krevende på en annen måte, men jeg kan snakke for meg selv når jeg sier at dersom jeg hadde måtte jobbe i butikk et helt yrkesliv hadde det vært ekstremt slitsomt. Skiftarbeid, irriterende kunder og kjedelige langtekkelige dager hadde tatt fullstendig knekken på meg. 

For øvrig kan jeg legge til for dere som legger til skole som krevende arbeidsplass at lærere er de med lavest andel selvmord sett opp mot leger og veterinærer som har den høyeste.

Anonymkode: c5c7f...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/15/2023 at 1:23 PM, AnonymBruker said:

Vanskelig å svare på for det kommer jo helt an på hvordan man er som person. Jeg syns også det er overraskende at skole, barnehage og helsevesen får såpass mye sympati i forhold til mange andre yrkesgrupper og jeg er litt lei av fokuset denne gruppen får. For all del så gjør de en viktig jobb og er utsatt for mye rart, men det er da andre jobber som er langt mer krevende.

Lederjobber, advokater, leger, revisorer/ regnskapsførere, psykologer, barnevern  pluss en del andre typer kontor-konsulentjobber kan være utrolig krevende å stå i. 

Butikkjobb er vel krevende på en annen måte, men jeg kan snakke for meg selv når jeg sier at dersom jeg hadde måtte jobbe i butikk et helt yrkesliv hadde det vært ekstremt slitsomt. Skiftarbeid, irriterende kunder og kjedelige langtekkelige dager hadde tatt fullstendig knekken på meg. 

For øvrig kan jeg legge til for dere som legger til skole som krevende arbeidsplass at lærere er de med lavest andel selvmord sett opp mot leger og veterinærer som har den høyeste.

Anonymkode: c5c7f...a62

Jeg er er en av de som svarte barnevern.  Men litt av problemet med å svare på slike spørsmål er jo at ingen fortår hva alle yrker innebærer. Som regel har man jo kanskje kun god kjennskap til sitt eget yrke, og nære familie og venners yrke. Om man ikke kjenner yrket godt kan det være vanskelig å vite hva vedkommende gjør. Hva som er den krevende delen av jobben. Mange yrker som har usynlige arbeidsoppgaver som kunder/pasienter/klienter osv ikke ser. 

Når det kommer til leger og selvmord så handler vel det mye om at leger sitter på gode kunnskaper om hvordan man begår selvmord. Om man skulle sjekke hvilke yrker som var mest krevende tror jeg det gir mer mening å se på hvilke yrker folk slutter i. Finnes mange yrker hvor folk blir værende kun i svært kort tid. Hvor mange kunne tenkt seg å jobbe som telefonselger hele livet?

Anonymkode: 066bb...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 23.28):

Har tenkt mang en gang at det må være ekstremt krevende å jobbe med ungdom som er under barnevernet. Eller med ungdom som sliter med kriminalitet, rus eller psykiatri.

Anonymkode: 9692a...0b5

Jeg jobber på institusjon for ungdom som er plassert av barnevernet.. og ja det er krevende. Vold og trusler er en del av hverdagen, og sikkerheten rundt ungdommene og ansatte er lav i forhold til f.eks et fengsel. 

Anonymkode: cbee7...37c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er nevnt som jeg er enig i. For meg gjelder også langtransportsjåfører: de som kjører store kjøretøy over lange strekninger. Jeg blir så trøtt og sliten av å kjøre bare vanlig personbil langt, stressa av å kjøre der jeg ikke er kjent. Og bare tanken på å stå vinterstid og legge på kjettingg, ha tidspress med levering eller varer i lasta som forringes hvis du forsinkes 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...