Gå til innhold

Hvilke ordinære jobber er vanskeligst og mest krevende?

Vendetta

Anbefalte innlegg

Vikarsykepleier skrev (På 11.5.2023 den 11.59):

Jeg har en venninne som er pedagogisk leder i en større barnehage. Fytte f hva de må tåle som jeg som sykepleier aldri hadde stått i. All respekt til lærere i skolen og barnehagepedagoger!

Altså, hva må en barnehagelærer stå i som er mer utfordrende enn hendelser i helsevesenet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig med mange her. Ansatte i barnehager og skoler er virkelig hverdagshelter!

Anonymkode: 1c28b...658

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tenkt mang en gang at det må være ekstremt krevende å jobbe med ungdom som er under barnevernet. Eller med ungdom som sliter med kriminalitet, rus eller psykiatri.

Anonymkode: 9692a...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vikar i barnehage😐

Anonymkode: d72fb...0c2

Har jobbet en del som vikar i ulike barnehager. Synes det var veldig koselig, givende og selvfølgelig slitsomt til tider.

Men synes det å jobbe som regnskapsfører i en regnskapsbyrå var ufattelig mye mer krevende med høyt stressnivå, stort press på frister og prestasjon, enormt fagfelt og teknologi/ulike programmer, høye krav etc. 

Anonymkode: 754bc...4e6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendetta skrev (På 11.5.2023 den 11.41):

Som tittelen sier vil jeg vite hva dere mener. Hvilke vanlige jobber tror du er mest krevende og vanskelig? Forklar også hvorfor du mener dette. 

De jobbene der jeg passer dårligst inn sosialt, fysisk og kunnskapsmessig, og der arbeidsplassen er preget av baksnakkelser, intriger og mobbing.

Jeg tror to tilsynelatende like jobber kan være forskjellige som himmel og helvete.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kvalitet skrev (1 time siden):

Altså, hva må en barnehagelærer stå i som er mer utfordrende enn hendelser i helsevesenet? 

Ikke meg du svarer men i barnehage er det mye STØY. Jeg har jobbet både i barnehage, på skole og med utviklingshemmede. Barnehage desidert det mest slitsomme pga. alt kaoset.

Jobber på kontor nå, takknemlig for det.

Anonymkode: 5b0bb...20a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kvinnelig prostituert. Særlig hvis du er mindre attraktiv og har sterk hårvekst.

Anonymkode: b2a5b...6d6

Det var da veldig spesifikt. Men du har min fulle sympati. Ingen burde jobbe som prostituert.

Endret av Hansehan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil slå et slag for helsefagarbeiderne. De har ekstremt tøffe arbeidsdager, og de får dårlig betalt for å gi omsorg. Mange av dem har i praksis mer ansvar enn kommunen betaler dem for.

Ansatte i skole og barnehage får også for lite cred for jobben de gjør, og renholdere er jeg takknemlig for hver eneste dag på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skulle ikke tro det men å jobber i barnehage er skadelig for psykisk og fysisk helse.

- Støy ( en del får faktisk skader på hørselen )

- Tunge løft ( skader på kne, albue og ikke minst rygg )

- Giftige arbeidsmiljø ( veldig mye intriger, påførelse av skam, mobbing av andre ansatte )

- Foreldre, (mange er veldig kravstore i forhold til det vi kan tilby, det er ikke ansattes feil at det ikke ansettes flere faste eller vi gjerne er 2 på veldig mange barn i overgangssituasjoner ) de lar sinne gå ut over personalet ( ikke alle, men det skjer ofte )

- Slag, bitt og spark fra barn

- Dårlig betalt og lav status i samfunnet

Anonymkode: d72fb...0c2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet. Dårlig betalt, og kjeft får de uansett hva de gjør og ikke gjør. Bor de på mindre steder, under 30 000, kan de knapt gå en tur på pub, for det er alltid noen som skal krangle med dem.

Assistent i barnehage må også være en drittjobb. Støy, smitte, bleier, krav om særbehandling osv. Og under 200 kroner i timen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belinda B

Lege. Må gå fra liv til død og det ene oppdraget til det andre, kanskje alene på vakt, uten mulighet til debriefing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
Kvalitet skrev (16 timer siden):

Jeg ønsker ikke å gå inn i en diskusjon om hva hun har fortalt meg. Jeg bare svarte på spørsmålet til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Være kvalitietssikrer og feilsøker av programvarekode er en annen måte å ha en krevende og vanskelig jobb på. Store deler av dagen består av å løse problemer, og når et et løst, så kommer man til et nytt.

Litt alternativ vri fra mange andre her, men likevel en relativt vanlig jobb, det er mange utviklere her i landet.

Anonymkode: 32495...529

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Være kvalitietssikrer og feilsøker av programvarekode er en annen måte å ha en krevende og vanskelig jobb på. Store deler av dagen består av å løse problemer, og når et et løst, så kommer man til et nytt.

Litt alternativ vri fra mange andre her, men likevel en relativt vanlig jobb, det er mange utviklere her i landet.

Anonymkode: 32495...529

En av de vanskeligste: ja! Mest krevende: nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

En av de vanskeligste: ja! Mest krevende: nei! 

Hva vet du om det egentlig?

Anonymkode: 6c914...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva vet du om det egentlig?

Anonymkode: 6c914...b73

Bare min oppfatning etter å ha jobbet i barnehage selv, og vært nær kollega og i nær familie med utviklere. Veldig vanskelig å krever ekstremt mye kompetanse å være utvikler, men heller ikke krevende på den måten at man blir tappet for energi psykisk eller fysisk eller må jobbe mye overtid. Barnehage opplevde jeg som svært psykisk og fysisk belastende og dermed krevende. Lønn spiller også inn. Som utvikler kan man tjene svært godt uten å jobbe overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stipendiat eller midlertidig ansatt forsker på universitet. Vanvittig stress og mange krav. Usikker framtid hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 1.11):

Ikke meg du svarer men i barnehage er det mye STØY. Jeg har jobbet både i barnehage, på skole og med utviklingshemmede. Barnehage desidert det mest slitsomme pga. alt kaoset.

Jobber på kontor nå, takknemlig for det.

Støy er jeg enig i men kaos har helsetjenesten temmelig mye av 😅 roping fra urolige pasienter, telefoner, alarmer, pårørende, avføring overalt på et rom , pasient som nekter å ta medisin på neste osvosv. Sengepost og sykehjem kan være veldig kaotiske plasser. Samme med legevakt, og sikkert andre steder jeg ikke tenker på. Fikk også oftere pause i barnehage.

Begge er slitsomt på sin måte , men man kan lettere gjøre alvorlige feil i helsevesenet pga. Alt som skal følges med på til enhver tid og at man jo har syke pasienter. Tenker ting man overser/ ikke undersøker videre som man kanskje burde men aldri fikk tid til i kaoset og så ble det glemt, medisinfeil osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...