Gå til innhold

Tips til hundetrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ofte tur med en liten hund. Hunden er tilsynelatende bare snill og vennlig, men blir sint og bjeffer på fugler og andre hunder når man mater dem eller tar fram hundegodt. Den er litt usikker rundt andre hunder og dette har forverret seg opp gjennom årene. Hunden blir hissig mot andre hunder som går for nærme, den hisser seg bare opp dersom jeg tar fram hundegodt eller leker som positiv forsterkning.

Det er ikke min hund, men jeg vil gjerne hjelpe den. Eier vil ikke ta med hund til hundetrener.

Anonymkode: 79115...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er usikker rundt andre hunder så bør den også få slippe å forholde seg til dem. La dem slippe hundeparker og tilfeldige hundemøter.

Hvis du tenker på passeringstrening så trenger du større avstand. Få så stor avstand at hunden klarer å fokusere på deg og ta i mot godbiter.

Skrevet
Tabris skrev (2 minutter siden):

Hvis den er usikker rundt andre hunder så bør den også få slippe å forholde seg til dem. La dem slippe hundeparker og tilfeldige hundemøter.

Hvis du tenker på passeringstrening så trenger du større avstand. Få så stor avstand at hunden klarer å fokusere på deg og ta i mot godbiter.

Ok, takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...