AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Hva burde man si? Jeg har mye problemer med kosthold (og helse) hvor nesten all mat og til tider vann gir sterke til seriøse symptomer. Og skal legges inn i noen uker av en helt annen grunn, men stresser ang mat for dietten er såpass streng for å kunne fungere men vi vet ikke helt grunnen bak alt. Må jeg bare ta en prat med de som jobber der og sette opp en kostholdsplan? Hadde vært lettere hvis det var en faktisk diagnose men er midt oppi å prøve finne ut. Liker bare ikke å måtte være litt kravstor men håper det går bra. Anonymkode: c4d12...be1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva burde man si? Jeg har mye problemer med kosthold (og helse) hvor nesten all mat og til tider vann gir sterke til seriøse symptomer. Og skal legges inn i noen uker av en helt annen grunn, men stresser ang mat for dietten er såpass streng for å kunne fungere men vi vet ikke helt grunnen bak alt. Må jeg bare ta en prat med de som jobber der og sette opp en kostholdsplan? Hadde vært lettere hvis det var en faktisk diagnose men er midt oppi å prøve finne ut. Liker bare ikke å måtte være litt kravstor men håper det går bra. Anonymkode: c4d12...be1 Si det som det er. Vær ærlig og fortell om hva som skjer om du ikke følger dietten. Hvis sykehuset har den maten du behøver, så får de vel bare gi deg den.......... lykke til Anonymkode: 29618...520 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Det er ikke noe problem, for sykehus å tilpasse maten til pasienter. Bare si det som det er, går nok helt fint. Anonymkode: e9746...174 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Min erfaring som en som er mye på sykehus er at det ikke alltid er så enkelt. De kan bestille en del av de standardtingene, men ikke alltid det heller blir gjort riktig. Jeg har en haug med utfordringer med kosten. Både allergier som er påvist, ibs-diagnose satt av lege, og ulike sensitiviteter. Den avdelingen jeg er mest på har sett hvor dårlig jeg blir og tilbydd seg pga det å bestille veldig spesifikt. Jeg har også kunnet si nøyaktig hva jeg vil ha, som jeg vet fungerer og de bestiller akkurat det til middag. Dette gjør de ikke overalt, og noen avdelinger er virkelig ikke gode på å bestille. Jeg har blant annet kumelkallergi, og folk tror det er det samme som laktoseintoleranse, så jeg må hele tiden følge med. Jeg hadde pakket ned en del ting du tåler, bare for å ha. Jeg hadde en innleggelse der det var helt stappet på hele sykehuset, og jeg ble lagt på en stue ved akuttmottaket. Akuttmottaket har normalt ikke så mye mat av noe slag, men en sykepleier hadde en banan i sekken sin som jeg fikk. Alle rett i koppen-supper de hadde var med melk, for å ta noe av problemet. Det er helt klart lettere med en diagnose, men noen fikser uansett. Lykke til! Anonymkode: 56c33...9d5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå