AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har lønnstrekk og får stadig gjenpart brev ang gjeld ol. jeg lurer bare på hva de ser etter ? Hva kan forandre seg som de ser etter ? Nytt for meg dette og jobber med saken, blir bra til slutt Anonymkode: 6a919...ace
isw Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 (endret) Endring i betalingsanmerkninger Endring i inntekt Lykke til med å løse saken. Si fra hvis du har noen andre spørsmål - skal svare så godt jeg kan. Endret 11. mai 2023 av isw
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Har du utleggstrekk pga ikke-betalt gjeld? Gjennom namsmann eller SI/Skatteetaten? Hva mener du at du får gjenpart brev ang gjeld ol.? Er det hva som gjenstår etter hvert trekk du får? Det er vel i så fall for at du skal ha en oversikt over hva du har dekket inn av hovedkrav, renter og gebyrer, og hva som gjenstår. Anonymkode: 46f04...1bb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du utleggstrekk pga ikke-betalt gjeld? Gjennom namsmann eller SI/Skatteetaten? Hva mener du at du får gjenpart brev ang gjeld ol.? Er det hva som gjenstår etter hvert trekk du får? Det er vel i så fall for at du skal ha en oversikt over hva du har dekket inn av hovedkrav, renter og gebyrer, og hva som gjenstår. Anonymkode: 46f04...1bb Gjeld , trekk fra namsmann. Jeg mener at jeg får brev om at kreditorer kredittsjekker meg og så lurte jeg på hva de ser etter . Hva som kan forandre seg som vises der Anonymkode: 6a919...ace
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 isw skrev (1 time siden): Endring i betalingsanmerkninger Endring i inntekt Lykke til med å løse saken. Si fra hvis du har noen andre spørsmål - skal svare så godt jeg kan. Oki. Ingen forandring her, endring av inntekt vises vel kanskje når skattemelding har kommet ? Ingen endring foreløpig iallefall . , men da skjønner jeg litt mer . tusen takk Anonymkode: 6a919...ace
isw Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjeld , trekk fra namsmann. Jeg mener at jeg får brev om at kreditorer kredittsjekker meg og så lurte jeg på hva de ser etter . Hva som kan forandre seg som vises der Anonymkode: 6a919...ace Det jeg skrev over. De ser etter endringer i betalingsanmerkninger og inntekt slik at de kan vurdere om det er rom for enda et lønnstrekk eller at det lønnstrekket du har er i ferd med å utløpe.
isw Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oki. Ingen forandring her, endring av inntekt vises vel kanskje når skattemelding har kommet ? Ingen endring foreløpig iallefall . , men da skjønner jeg litt mer . tusen takk Anonymkode: 6a919...ace Hvor lenge varer lønnstrekket du har nå da?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 får også gjenpartsbrev på kredittsjekk jeg ikke har bedt om. Videresendes direkte til Datatilsynet. Det er avtale i sak og ingen grunnlag med hyppig kredittsjekk. Mitt bidrag til å rydde opp i bransjen Anonymkode: 431a3...b24 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 isw skrev (7 timer siden): Hvor lenge varer lønnstrekket du har nå da? Det er to trekk, planlagt frem til januar 2025 Anonymkode: 6a919...ace
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har lønnstrekk og får stadig gjenpart brev ang gjeld ol. jeg lurer bare på hva de ser etter ? Hva kan forandre seg som de ser etter ? Nytt for meg dette og jobber med saken, blir bra til slutt Anonymkode: 6a919...ace Du skal aktivt be om å bli kredittsjekket. Overtredelsesgebyr for kredittsjekk uten samtykke er 150 000kr. Strengere enn snoking i helsejournaler. Bare å be om innsyn i henhold til gdpr og navn på de som snoker og kjør sak. Anonymkode: 431a3...b24
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal aktivt be om å bli kredittsjekket. Overtredelsesgebyr for kredittsjekk uten samtykke er 150 000kr. Strengere enn snoking i helsejournaler. Bare å be om innsyn i henhold til gdpr og navn på de som snoker og kjør sak. Anonymkode: 431a3...b24 Hva er det du mener her og jf hva? Kreditor kan kredittsjekk så lenge det finnes relevant rettslig grunnlag for det. Som for eksempel ved mislighold av kundeforhold. Personen har såda uansett samtykket i det de inngikk avtalen, men uavhengig av samtykket kan kreditor kredittsjekk. https://lovdata.no/lov/2018-06-15-38/gdpr/a6 Anonymkode: b3d37...0db 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er det du mener her og jf hva? Kreditor kan kredittsjekk så lenge det finnes relevant rettslig grunnlag for det. Som for eksempel ved mislighold av kundeforhold. Personen har såda uansett samtykket i det de inngikk avtalen, men uavhengig av samtykket kan kreditor kredittsjekk. https://lovdata.no/lov/2018-06-15-38/gdpr/a6 Anonymkode: b3d37...0db Takk for at du henviser til lovverket. Du kan få innsyn i saken din hos inkasso selskapet slik at vedkommende saksbehandler som kredittsjekker deg i tide og utide kan bli politianmeldt. foretaket anmeldes til Datatilsynet for for dårlige rutiner. Jeg snakker om kredittsjekk av private og ikke kredittsjekk av bedrifter. Mulig du tenker på kredittsjekk av bedrifter som ikke har vern på den måten Anonymkode: 431a3...b24
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for at du henviser til lovverket. Du kan få innsyn i saken din hos inkasso selskapet slik at vedkommende saksbehandler som kredittsjekker deg i tide og utide kan bli politianmeldt. foretaket anmeldes til Datatilsynet for for dårlige rutiner. Jeg snakker om kredittsjekk av private og ikke kredittsjekk av bedrifter. Mulig du tenker på kredittsjekk av bedrifter som ikke har vern på den måten Anonymkode: 431a3...b24 Hæ? Igjen hva er det du prater om og jf hva? Jeg har ingen sak hos inkassoselskaper så trenger ikke innsyn. Derimot jobber jeg med bla dette daglig. Og har aldri vært borte i det du snakker om, samtykket har ingenting med dette og gjøre. Så lenge det finnes relevant rettslig grunnlag kan kreditor kredittsjekke. Hvilket vern er det du snakker om? Anonymkode: b3d37...0db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå