AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Har nylig fått en omplasserings hannvalp på 7 mnd som tydelig er i spøkelsesalderen. Syns enkelte menn er skumle og viser dette ved å bjeffe på dem. Forsøker å motbetinge ved å gi belønning om han ser på menn, tar kontakt med meg og ikke bjeffer. Burde jeg gå inn for å introdusere han for en rekke forskjellige menn når han er i denne sårbare perioden eller bare fortsette slik jeg gjør? Anonymkode: 6656b...455
LadyGrey Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Jobb med det hunden synes er skummelt på avstand! Og fortsett med å motbetinge, det er en super treningsmetode. Hilsing kan gjøre vondt værre, det er ikke alle som vet hvordan man hilser på hunder på hundens premisser. Du kan avtale å møte folk på tur som har fått instruks om hvordan de skal oppføre seg. Jeg ville bedt en venn om å møte meg og hundens på angitt sted, bedt personen om å overse hunden totalt, ikke se, røre eller prate til hunden. Men personen kan forsiktig kaste godbiter ned på bakken som hunden kan spise, en form for motbetinging. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Enig med den over. Sosialisering handler ikke om kvantitet, men kvalitet. Med god sosialisering jobber man der hunden er, og man kontrollerer miljøet så mye man kan så hunden føler seg komfortabel. Gå tur med menn. Møt menn ute, også går dere alle inn sammen. Mennene må ignorere hunden (ikke se, ikke snakke, ikke røre), men de kan gjerne ha godbiter i lomma som de slipper ned på bakken med jevne mellomrom. I en spøkelsesperiode vil negative erfaringer sette seg dypere enn de vanligvis ville gjort. Det er derfor viktig å ikke sette hunden inn i situasjoner hvor den blir overveldet. Begynn med god avstand, og pass på at hunden går ut av situasjonen med en god følelse (går dere tur med en mann, så går dere lenge nok til at du ser at hunden har begynt å slappe av og ikke lenger bryr seg om hans nærvær. Da kan dere avslutte turen. Poenget er ikke at dere skal få hunden til å hilse på mannen, men at han skal slappe av i hans nærvær). Spør på en lokal hundegruppe på Facebook om det er noen menn som kan stille opp i en liten time (uten egen hund), og gi instrukser om at de ikke skal se, snakke eller ta på hunden. Anonymkode: 6b74f...f92 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå