Gå til innhold

Etter ukesvis med dater, lange turer i solnedgang, middager, kino, og mye mer, spurte jeg han hvor vi står

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…og han svarte overrasket «Oi. Nei, ikke noe sånt. Jeg har mer enn nok med meg selv.»

Hva? Det har vært altså så intenst.

Etter å ha mast på meg daglig over en god periode om å finne på ting, laget middag, kjøpt ting til meg, you name it, mener han at vi kun er venner?! Han har hengt på meg som en klegg, ikke latt meg gå når jeg har sagt at det er sent og vi må runde av. «Nei a, bli litt til,» så er vi kun venner?

Noen som har vært borti lignende? Jeg forstår altså ingen verdens ting.

Anonymkode: aadfe...905

• Liker 3
  • Hjerte 19
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle avklart dette tidligere. Husk det til neste gang. 

Anonymkode: 2ba62...957

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke et kyss el?

Anonymkode: fa672...52d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ikke et kyss el?

Anonymkode: fa672...52d

Nei, men jeg har jo trodd at det har vært nære. Han har bøyd seg over meg for å vise meg noe feks, sett meg i øynene, og så trukket seg unna. Vi har hatt «tilfeldige» øyeblikk der han har touchet hånda mi, armen min, ryggen. Ting venner ikke gjør. Pluss all tiden tilbrakt, samtalene.

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men jeg har jo trodd at det har vært nære. Han har bøyd seg over meg for å vise meg noe feks, sett meg i øynene, og så trukket seg unna. Vi har hatt «tilfeldige» øyeblikk der han har touchet hånda mi, armen min, ryggen. Ting venner ikke gjør. Pluss all tiden tilbrakt, samtalene.

ts

Han har brukt deg som støtte og psykolog.

Anonymkode: 2dd87...41a

• Liker 36
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å ikke forstå her. Han er tydelig. Han vil ikke noe seriøst og du har bare vært tidsfordriv og semskapsdame for han desverre. Ja det finnes nok av disse mennene som vil ha alle fordeler dating og kjæreste gir de, men UTEN å ville gi forpliktelse og følelser tilbake! De vil heller ikke komme sigende om du fortsetter å treffe han i håp om at han skal "få opp øya".. Her er det bare å avslutte og ikke gidde å kaste bort tid på en som uansett ikke ønsker noe forhold. 

Neste gang så avklar det tidligere. Det er blandt de tre første spørsmålene jeg stiller en mann, men de kan jo selvsagt lyve også. 

Anonymkode: d341f...28d

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har brukt deg som støtte og psykolog.

Ja for det er eneste alternativ når to personer gjør hyggelige ting sammen uten å ønske et forhold :bond:

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke noe å ikke forstå her. Han er tydelig. Han vil ikke noe seriøst og du har bare vært tidsfordriv og semskapsdame for han desverre. Ja det finnes nok av disse mennene som vil ha alle fordeler dating og kjæreste gir de, men UTEN å ville gi forpliktelse og følelser tilbake! De vil heller ikke komme sigende om du fortsetter å treffe han i håp om at han skal "få opp øya".. Her er det bare å avslutte og ikke gidde å kaste bort tid på en som uansett ikke ønsker noe forhold. 

Neste gang så avklar det tidligere. Det er blandt de tre første spørsmålene jeg stiller en mann, men de kan jo selvsagt lyve også. 

«Vil ikke noe seriøst» er vel ikke helt greia her. Det du skriver, passer bedre om de har hatt et seksuelt forhold.

Enig i at det du beskriver er litt spesielt, ts. Menn og kvinner ksn sbsolutt være venner, men en slik «stormkurtise» du forteller om henger ikke helt sammen med starten på et vanlig vennskap. Hvem har vært pådriver til alle aktivitetene?

Det KAN jo hende at han ønsker et seksuelt forhold, men er sjenert/redd for å ta initiativ? Liker deg, men bare er treg for å komme i gang?

Og når du spør om «status», føles det som du vil hoppe rett inn i eksklusive/kjærester, han får litt panikk og blir keitete og svarer rart…??

Anonymkode: 84793...642

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (16 minutter siden):

Ja for det er eneste alternativ når to personer gjør hyggelige ting sammen uten å ønske et forhold :bond:

Innrøm at dette her høres bare rart ut? Set høres ikke ut som vennskap, men ikke helt forhold heller. Høres ut som han kurtiserer ts ned i støvlene for så å trekke seg unna rett før det skjer noe. Alltid holde henne på tå. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har gått ukesvis uten å kysse eller ha sex, og så er du overrasket over at dere ikke er kjærester?

Det er mange som bare ikke er "der", enten timingen er dårlig eller de ikke er noe forholdspersoner eller de ikke ser for seg å være sammen med akkurat deg selv om de liker deg godt. Jeg er nok muligens litt sånn selv, jeg er rask på å avklare at det bare er vennskap da, men jeg har nok på sett og vis brukt folk som ville noe mer. Men som oftest bare hatt gode vennskap med folk som er lke.

Noen ganger trenger man bare en venn, og man kan bli veldig opphengt i denne vennen, like den godt, ha noen følelser, ha den som nærmest en erstatning for kjæreste. Man er på en måte ikke bare "kun" venner som du sier. Men man er likevel langt fra kjæreste, den linjen er klar.

Du må jo nesten bare ta stilling til at han vil ha litt av deg men ikke hele deg, og se om det er noe du kan leve med.

Mange gode vennskap har blomstret av en litt humpete start hvor ene eller andre var interessert i noe annet på et tidspunkt.

Anonymkode: 39421...957

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Innrøm at dette her høres bare rart ut? Set høres ikke ut som vennskap, men ikke helt forhold heller. Høres ut som han kurtiserer ts ned i støvlene for så å trekke seg unna rett før det skjer noe. Alltid holde henne på tå. 

"Rart" og "bruker deg som psykolog" er ikke nødvendigvis det samme. Det er nok også menn som opplever at andre svært kontaktsøkende menn kan oppleves litt pågående. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (Akkurat nå):

"Rart" og "bruker deg som psykolog" er ikke nødvendigvis det samme. Det er nok også menn som opplever at andre svært kontaktsøkende menn kan oppleves litt pågående. 

Mulig jeg tar feil i psykolog greia, men ts nevnte noe om alle samtalene og at han tar mye initiativ og er pådriver. Da tenker jeg han har trengt henne mer enn hun ham feks, bare det at han ikke vil hun skal gå om kvelder. De er nok ikke kjærester, men de er ikke bare venner heller,  han har jobbet for å opprette en intimitet der. Enten han er klar over det eller ikke ..

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

…og han svarte overrasket «Oi. Nei, ikke noe sånt. Jeg har mer enn nok med meg selv.»

Hva? Det har vært altså så intenst.

Etter å ha mast på meg daglig over en god periode om å finne på ting, laget middag, kjøpt ting til meg, you name it, mener han at vi kun er venner?! Han har hengt på meg som en klegg, ikke latt meg gå når jeg har sagt at det er sent og vi må runde av. «Nei a, bli litt til,» så er vi kun venner?

Noen som har vært borti lignende? Jeg forstår altså ingen verdens ting.

Han trenger vel en venn, da🙈

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

«Vil ikke noe seriøst» er vel ikke helt greia her. Det du skriver, passer bedre om de har hatt et seksuelt forhold.

Enig i at det du beskriver er litt spesielt, ts. Menn og kvinner ksn sbsolutt være venner, men en slik «stormkurtise» du forteller om henger ikke helt sammen med starten på et vanlig vennskap. Hvem har vært pådriver til alle aktivitetene?

Det KAN jo hende at han ønsker et seksuelt forhold, men er sjenert/redd for å ta initiativ? Liker deg, men bare er treg for å komme i gang?

Og når du spør om «status», føles det som du vil hoppe rett inn i eksklusive/kjærester, han får litt panikk og blir keitete og svarer rart…??

Ja! Dette. Jeg har lurt på om det kan være slik. Det kan forklare hvorfor han ikke har hatt kjæreste på 18 år!

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja! Dette. Jeg har lurt på om det kan være slik. Det kan forklare hvorfor han ikke har hatt kjæreste på 18 år!

ts

Ja det sier faktisk alt

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Selskapsdame, eller kanskje bare VENN?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Det har nok vært innbilning fra din side.

Anonymkode: 25d21...7bd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Andre alternativer kan være at han er homofil eller aseksuell.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Mulig han er sjenert og ikke tør si at han liker deg eller er redd for å bli avvist. Du spurte han hvor dere står. Før du avslutter og trekker deg unna, så vær modig og si hva du tenker og føler. Hvis du liker han og har lyst til å teste ut om det kan bli dere, så si det. Har du begynt å bli glad i han så si det også. mulig reaksjonen hans da er annerledes. At han ikke har prøvd å kysse deg kan faktisk være at han er sjenert og er veldig redd for avvisning. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...