AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Andre som og opplever dette når dere legger ut annonser? Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Ja får mange skambud på 1/4av prisen når jeg selger ting til over 1000. Og når jeg selger ting til 20 kr får jeg aldri meldinger 😅😅 Anonymkode: 4ed42...91f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 Synes ikke det er rart. Om en leser litt psykologi er det jo et trekk hos mennesker og overvurdere verdien av tingene våre. Hos enkelte er det veldig tydelig, da de selger ødelagte ting til nypris. Hos andre er det mer diffust og ofte prises mye rett, men langt fra alt. Disse har heller ikke særlig evne til å forstå at hvordan markedet vurderer prisen ikke omhandler dem som selger personlig. Ser stadig folk gå i forsvar fordi de har solgt masse uten problemer, men denne ene tingen får de kun skambud på. Det handler ikke om hva du har solgt før, eller tidligere priser på lignende ting. Kjøper bryr seg ikke om det. Det er svært mye på finn som lønner seg og kjøpe nytt. Møbler, klær og babyutstyr er gode eksempler. For ikke å snakke om bøker (ikke pensum bøker). Du kan ikke selge bøker du har hatt i hyllen i 5 år til nypris og legge til dyr frakt gjennom finn itillegg. Anonymkode: ec0dd...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja får mange skambud på 1/4av prisen når jeg selger ting til over 1000. Og når jeg selger ting til 20 kr får jeg aldri meldinger 😅😅 Anonymkode: 4ed42...91f Er det jeg og opplever. 🙈 har du noen gang opplevd å få solgt en ting til over 1000 kr innimellom skambuda? Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Jeg også irriterer meg over det, da jeg er veldig påpasselig med å sjekke hva andre priser tingen jeg skal selge før jeg setter en pris. En gang la jeg meg i absolutt laveste sjikte ved en iphone, kun ødelagte var priset lavere og likevel presterer de å prute. Iphone generelt er jo ikke billig, om de ønsker en billig telefon får de heller velge en annen modell eller merke. Anonymkode: 0cf59...d60 1
Fru Uperfekt Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Andre som og opplever dette når dere legger ut annonser? Anonymkode: 24c6c...b51 Tja har flere ganger sett produkter som legges ut billigere ny i butikk 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg også irriterer meg over det, da jeg er veldig påpasselig med å sjekke hva andre priser tingen jeg skal selge før jeg setter en pris. En gang la jeg meg i absolutt laveste sjikte ved en iphone, kun ødelagte var priset lavere og likevel presterer de å prute. Iphone generelt er jo ikke billig, om de ønsker en billig telefon får de heller velge en annen modell eller merke. Anonymkode: 0cf59...d60 Så enig! Om jeg legger ut en parfyme for eks som er helt ny, kun sprayet en gang og stor flaske, så skal de allikevel ha den for 300 kr og så kostet den 1500... 😞 og jeg er da veldig nøye med tingene mine og å sette en riktig pris så ikke jeg skal gå helt i minus på det selv. Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så enig! Om jeg legger ut en parfyme for eks som er helt ny, kun sprayet en gang og stor flaske, så skal de allikevel ha den for 300 kr og så kostet den 1500... 😞 og jeg er da veldig nøye med tingene mine og å sette en riktig pris så ikke jeg skal gå helt i minus på det selv. Anonymkode: 24c6c...b51 At du er nøye med tingene dine vil ikke gi deg en krone mer enn en som ikke er det. Herre 😅 Og har du brutt forseglingen kan du egentlig ikke forvente mer enn 30 prosent av nypris. Ettersom jeg vil anslå at den ved brutt forsegling synker 70 prosent i pris. Om du itillegg har brukt av den! Ja det er jo bare å legge det også inn i beregningen. Anonymkode: ec0dd...9ea 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det jeg og opplever. 🙈 har du noen gang opplevd å få solgt en ting til over 1000 kr innimellom skambuda? Anonymkode: 24c6c...b51 Ja, men bare sofaer og merkevesker og lignende. Sofaen jeg solgte hadde ny pris på 39.990,- og jeg hadde hatt den i fem år uten skader eller synlig slitasje. La den ut for 5000 og fikk skambud på 1000 kr og 500 😂 Siste "dyre" tingen jeg prøvde å selge var en helt ny Samsung Galaxy telefon fortsatt i uåpnet eske, ny pris 12.999 la den ut på Finn til 8000 som var samme prisklasse som telefoner av samme modell men brukt i 1-2 år lå ute for. Fikk masse meldinger på den men de fleste var sånn "Hei selger du for 2000?" 😂hallo jeg har allerede slått av 5tusen slår ikke av 6til haha bare ikke gidd å spør engang! 🤦♀️ Det ble så stort tapsprosjekt at jeg bestemte meg for å beholde den selv. For det meste ignorerer jeg det bare men det hender i blandt at jeg svarer tilbake at de får lete etter en annen og godt brukt telefonmodell eller kjøpe sofa på loppemarked om de søker i den prisklassen 😂 Anonymkode: 4ed42...91f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 Det mest smålige er jo når du selger noe som allerede er veldig billig - gjerne langt billigere enn tilsvarende varer, og kjøper ønsker gratis frakt. Ja, selvfølgelig skal jeg dekke frakt på 129 kr når varen koster 200 kr 🥴 Anonymkode: de96a...04e 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At du er nøye med tingene dine vil ikke gi deg en krone mer enn en som ikke er det. Herre 😅 Og har du brutt forseglingen kan du egentlig ikke forvente mer enn 30 prosent av nypris. Ettersom jeg vil anslå at den ved brutt forsegling synker 70 prosent i pris. Om du itillegg har brukt av den! Ja det er jo bare å legge det også inn i beregningen. Anonymkode: ec0dd...9ea Ja da vet jeg at du er et sånt troll som skal ha ting gratis der inne iallefall, men det kan du jo bare glemme 😊 bra for deg det. Anonymkode: 24c6c...b51 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 Forventer å betale men ikke så dyrt. Husk at dette er brukte varer! Men folk overpriser og tror de selger nytt! Det er teit. Brukte varer bør gå godt under halve prisen. Brukt er brukt og ingen garanti for noe som helst. Eks en brukt kommode ny pris 3200. Bør selges for max 1000; Anonymkode: befc3...706 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 Etter jeg fant ut at man kunne blokke brukere, så ble Finn langt mer behagelig. Jeg kjøper og selger veldig mye ting relatert til hobbyen min, og jeg ble jevnlig plaget av såkalte "flippere" som kjøper billig og videreselger dyrere, for å tjene penger. Disse kom alltid med skambud type under 50% av ønsket pris. Blokket hele gjengen, og slipper det maset. Får solgt ting, selv om det tar lengre tid. Anonymkode: de96a...04e 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 Opplever det motsatt jeg.. At folk priser helt vanvittig høyt. Slår av 10-20% på nyprisen på flere år gamle varer, og tror det er en god deal. Og oppgir «listepris» på varer som er på salg så og si konstant. Ofte finner jeg varene billigere på salg i butikk, enn brukt på finn.no Hvis jeg skal ta risikoen det er å kjøpe fra finn, så forventer jeg minst 50%, gjerne mer, for at det skal være verdt det. Anonymkode: d529c...64c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så enig! Om jeg legger ut en parfyme for eks som er helt ny, kun sprayet en gang og stor flaske, så skal de allikevel ha den for 300 kr og så kostet den 1500... 😞 og jeg er da veldig nøye med tingene mine og å sette en riktig pris så ikke jeg skal gå helt i minus på det selv. Anonymkode: 24c6c...b51 Ja da er det bare å beholde den selv tenker jeg. Har selv solgt to parfymer men de var heldigvis forseglet så gikk uten pruting. Har noen jeg vurderer å selge som er åpnet og i den kategorien du prøver å selge, men da er det vel bedre å beholde de selv. Merker at på dyreutstyr så er det ingen som pruter, så det er greit. Fått solgt en del der. Anonymkode: 0cf59...d60 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #16 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men bare sofaer og merkevesker og lignende. Sofaen jeg solgte hadde ny pris på 39.990,- og jeg hadde hatt den i fem år uten skader eller synlig slitasje. La den ut for 5000 og fikk skambud på 1000 kr og 500 😂 Siste "dyre" tingen jeg prøvde å selge var en helt ny Samsung Galaxy telefon fortsatt i uåpnet eske, ny pris 12.999 la den ut på Finn til 8000 som var samme prisklasse som telefoner av samme modell men brukt i 1-2 år lå ute for. Fikk masse meldinger på den men de fleste var sånn "Hei selger du for 2000?" 😂hallo jeg har allerede slått av 5tusen slår ikke av 6til haha bare ikke gidd å spør engang! 🤦♀️ Det ble så stort tapsprosjekt at jeg bestemte meg for å beholde den selv. For det meste ignorerer jeg det bare men det hender i blandt at jeg svarer tilbake at de får lete etter en annen og godt brukt telefonmodell eller kjøpe sofa på loppemarked om de søker i den prisklassen 😂 Anonymkode: 4ed42...91f Høres helt vilt ut 😞 når man er forsiktig med tingene og det er godt tatt vare på kan man jo ikke bare forvente nei at det skal settes ned til lik 0 når produktet er som nytt, godt du tok vare på tlf selv istedet. 😊 Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forventer å betale men ikke så dyrt. Husk at dette er brukte varer! Men folk overpriser og tror de selger nytt! Det er teit. Brukte varer bør gå godt under halve prisen. Brukt er brukt og ingen garanti for noe som helst. Eks en brukt kommode ny pris 3200. Bør selges for max 1000; Anonymkode: befc3...706 Ja men er heller ingen som er interesserte i å selge ting som er som nytt/ubrukt for lik 0 kr. Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter jeg fant ut at man kunne blokke brukere, så ble Finn langt mer behagelig. Jeg kjøper og selger veldig mye ting relatert til hobbyen min, og jeg ble jevnlig plaget av såkalte "flippere" som kjøper billig og videreselger dyrere, for å tjene penger. Disse kom alltid med skambud type under 50% av ønsket pris. Blokket hele gjengen, og slipper det maset. Får solgt ting, selv om det tar lengre tid. Anonymkode: de96a...04e Ganske bra tips det ☺️ Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja da er det bare å beholde den selv tenker jeg. Har selv solgt to parfymer men de var heldigvis forseglet så gikk uten pruting. Har noen jeg vurderer å selge som er åpnet og i den kategorien du prøver å selge, men da er det vel bedre å beholde de selv. Merker at på dyreutstyr så er det ingen som pruter, så det er greit. Fått solgt en del der. Anonymkode: 0cf59...d60 Ja tenker jeg og. Kommer aldri i livet til å selge en dyr Chanel til 300... da skal jeg heller kose meg med den selv 😊 Anonymkode: 24c6c...b51
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #20 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja da vet jeg at du er et sånt troll som skal ha ting gratis der inne iallefall, men det kan du jo bare glemme 😊 bra for deg det. Anonymkode: 24c6c...b51 Hva snakker du om egentlig? Jeg kjøper ofte brukt, pruter aldri, men velger bort selgere som ikke kan prise realistisk. Anonymkode: ec0dd...9ea 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå