AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Har ei dame i nabolaget. Jeg syntes litt synd på henne da jeg følte hun er ensom. Så jeg ville gjøre en god handling og lagde ordning med henne at hver onsdag kommer hun til oss 1 time og snakker med meg. Herregud, nå skjønner jeg at hvorfor ingen kom og møtte henne. Hun er ufyselig, kommer med rare og frekke kommentarer, veldig bestemt. Hvordan få slutt på ordningen på høflig måte? Anonymkode: 0d9bb...65f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Si til henne når hun sier noe frekt at sånn kan hun ikke si? Selvom hun er gammel må hun tåle å få høre det hvis hun oppfører seg stygt Anonymkode: 3edd4...68e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Bare si at dette var ikke noe hyggelig. Skal dere være i lag må hun oppføre seg. Kan jo være hun er begynnende dement, da kan man ikke noe for det. Anonymkode: 07e94...d5b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Har også en slik nabo, men hun er så ensom at jeg jatter bare med på alt tullet hun sier. Hun er godt over 90 og kommer ikke til å endre seg, men trenger bare få det ut og ha noen å snakke med. Jeg ser på den kontakten vi har som en god gjerning. Anonymkode: 63d90...048 1 4 1
n_97 Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Vil du gjøre noe godt for ensomme eldre så bli heller besøksvenn gjennom røde kors og liknende. Da får du opplæring og veiledning på å takle sånne situasjoner. Skjønner du hadde de beste intensjoner men noen ganger slår det tilbake på en selv
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 23.25): Har ei dame i nabolaget. Jeg syntes litt synd på henne da jeg følte hun er ensom. Så jeg ville gjøre en god handling og lagde ordning med henne at hver onsdag kommer hun til oss 1 time og snakker med meg. Herregud, nå skjønner jeg at hvorfor ingen kom og møtte henne. Hun er ufyselig, kommer med rare og frekke kommentarer, veldig bestemt. Hvordan få slutt på ordningen på høflig måte? Anonymkode: 0d9bb...65f Hva med å avslutte besøket når hun er frekk da? Og så si at det passer desverre ikke med besøk mer. Anonymkode: 5d268...a3c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 Man må gå litt ned i kjelleren med seg selv, ydmyke seg selv litt når man skal snakke med syke gamle mennesker. Det er faktisk sånn at man må klare å ofre litt for at dem skal ha det bra. Ikke alle som klarer å gi noe pga de har så stort og tungt ego. Anonymkode: 46c8a...b9c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Du kan alltids gradvis trappe ned besøkene, si at nå passer det bedre med en time annenhver uke, eller at du heller kan stikke innom henne når du har tid. Hun går sikkert mye og surrer for seg selv, og ser ikke hvordan hun blir/er. Eldre mennesker kan være noe reduserte kognitivt, så her må man være litt overbærende. Anonymkode: 8f06a...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå