AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Dette gjelder ett langt vennskap, på ca 20 år. Vi har alltid vært svært gode venner, og hun har vært omtalt som min bestevenninne oppover - og jeg hennes. Likevel har det skjedd endel ting oppigjennom som gjør at jeg kjenner jeg orker ikke være venner mer, hun gir meg ingenting godt lenger og gjør meg egentlig bare lei. Eksempel på ting er at hun stiller aldri opp på bursdager, invitasjoner til ting. Sier alltid hun skal komme med er alltid «syk». Hver gang. Nå har jeg fått barn og hun gidder ikke engang komme på besøk til meg, jeg må komme til henne. Hun har faktisk ikke giddet å besøke meg på 3 år, det er alltid jeg som blir invitert dit og om jeg inviterer her så kansellerer hun. Virker også som hun er sjalu på meg og ikke ønsker meg noe spesielt godt. Eksempel kan hun komme med utsagn som «ja vi har jo så stygge ører» fordi hun har ører hun er misfornøyd med, og drar meg med i det. Prøver jeg å ringe hun er hun alltid opptatt og ringer aldri opp igjen. Hun snakker stygt om absolutt alle vennene sine, og sier deretter «det er så rart, ingen av vennene mine har møttes men ingen av dere liker hverandre». Grunnen til dette er jo fordi hun forteller så mye stygt. Hun kan også bli fraværende når hun er i forhold og kan si at hun er redd typen hennes skal se på meg fordi «jeg er den peneste venninnen hun har». Jeg ville ALDRI, og har ALDRI gjort noe slikt - altså lagt meg etter mine venners kjærester så skjønner ikke dette. Jeg er forlovet og har barn. Hun derimot lå med en jeg holdt på med mens jeg satt i stuen, de skulle på «do» og hun ville ikke gå på do alene. Kjenner bare at jeg orker seriøst ikke mer, da er jeg heller uten en «bestevenninne». Nå i det siste har jeg bare latt være å svare og da legger hun ut teite quotes om vennskap osv. Er det greit av meg å bare la være å svare eller bør jeg komme med en forklaring til henne? Anonymkode: fc602...728 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Bare fade det ut, gå over i et bekjentskap og se om det fungerer. Anonymkode: 668f2...872 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 La det fade ut. Det virker jo som venninna din i grunn prøver å fade deg ut og.. Anonymkode: 143ff...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): La det fade ut. Det virker jo som venninna din i grunn prøver å fade deg ut og.. Anonymkode: 143ff...a7f Ja har tenkt det samme men plutselig tar hun kontakt og spør om jeg vil komme på besøk, sender masse meldinger også blir der stilt igjen Anonymkode: fc602...728
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette gjelder ett langt vennskap, på ca 20 år. Vi har alltid vært svært gode venner, og hun har vært omtalt som min bestevenninne oppover - og jeg hennes. Likevel har det skjedd endel ting oppigjennom som gjør at jeg kjenner jeg orker ikke være venner mer, hun gir meg ingenting godt lenger og gjør meg egentlig bare lei. Eksempel på ting er at hun stiller aldri opp på bursdager, invitasjoner til ting. Sier alltid hun skal komme med er alltid «syk». Hver gang. Nå har jeg fått barn og hun gidder ikke engang komme på besøk til meg, jeg må komme til henne. Hun har faktisk ikke giddet å besøke meg på 3 år, det er alltid jeg som blir invitert dit og om jeg inviterer her så kansellerer hun. Virker også som hun er sjalu på meg og ikke ønsker meg noe spesielt godt. Eksempel kan hun komme med utsagn som «ja vi har jo så stygge ører» fordi hun har ører hun er misfornøyd med, og drar meg med i det. Prøver jeg å ringe hun er hun alltid opptatt og ringer aldri opp igjen. Hun snakker stygt om absolutt alle vennene sine, og sier deretter «det er så rart, ingen av vennene mine har møttes men ingen av dere liker hverandre». Grunnen til dette er jo fordi hun forteller så mye stygt. Hun kan også bli fraværende når hun er i forhold og kan si at hun er redd typen hennes skal se på meg fordi «jeg er den peneste venninnen hun har». Jeg ville ALDRI, og har ALDRI gjort noe slikt - altså lagt meg etter mine venners kjærester så skjønner ikke dette. Jeg er forlovet og har barn. Hun derimot lå med en jeg holdt på med mens jeg satt i stuen, de skulle på «do» og hun ville ikke gå på do alene. Kjenner bare at jeg orker seriøst ikke mer, da er jeg heller uten en «bestevenninne». Nå i det siste har jeg bare latt være å svare og da legger hun ut teite quotes om vennskap osv. Er det greit av meg å bare la være å svare eller bør jeg komme med en forklaring til henne? Anonymkode: fc602...728 Foftsett slik du gjør. Anonymkode: fea0d...73a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 "Bestevenninna" virker dessverre ikke helt frisk. Det tryggeste er å fade, bare si du er opptatt med barna, familie, jobb etc. Få deg ekte venner ❤️ Bare det at hun lå med en du holdt på med på badet, mens du var der, og at hun baksnakker alle vennene sine til hverandre, hadde fått meg til å løpe og aldri sett meg tilbake. Anonymkode: bcef4...a26 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Bare til å fade henne ut. Det gjør jeg med sånne folk. Anonymkode: 1d2f1...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 Jeg tenker vel egentlig at etter 20 års vennskap så skylder du henne å forklare hvorfor. Synes det er litt synd at vi er blitt så redde for å gi hverandre korreks som voksne. Alle trenger litt tilbakemelding iblant. Du trenger ikke si alt, men at du er skuffet over at hun har meldt seg ut av familielivet ditt og at hun snakker så mye dritt om andre bør holde. Når det er sagt, er det mange som har venner som ikke deltar i familien til hverandre. Anonymkode: e8706...b36 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 23.27): Ja har tenkt det samme men plutselig tar hun kontakt og spør om jeg vil komme på besøk, sender masse meldinger også blir der stilt igjen Anonymkode: fc602...728 Da foreslår du at hun kan komme til deg. Du kan være på tilbudssiden, men sette grenser for hva du gjør. Anonymkode: ed44a...e55
Gjest ti10 Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 Hvis dette er bestevenninnen din, da lurer jeg på hvordan de andre "venninnene" dine er, og ikke minst hva du legger i "vennskap". Hun virker jo bare slem og usympatisk.
Gjest Refreng Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 (endret) Du burde si fra for egen skyld. Du trenger trening i å sette grenser og si fra når noe ikke er greit. Det er sunt for deg å lære at det er lov å uttrykke misnøye. Når hun sier at "vi har stygge ører", så er det greit å si fra om at det var frekt. Det er greit å si fra at det var sårende. Det er greit å spørre hvorfor hun sier det om deg. Det er mange alternativer, bare å velge hva du vil si Endret 12. mai 2023 av Refreng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå