Gå til innhold

Kan jeg spørre min mor om å få pengene til noe annet enn hva hun tenkte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å være frekk, så jeg vil forhøre meg med dere her inne. 

Min mor ringte meg og fortalte at siden hun hadde kjøpt noen søljer til min søater som hun ønsket seg, så skulle jeg få noen tusen som var samme beløp hun fikk for. 

Greia er at min mor sa at de pengene skulle jeg ikke få på konto, men handle klær sammen med hun. For hun er redd jeg skal bruke det på noe annet. Noe jeg ofte gjør fordi jeg nesten er tom for mat eller annet viktig. 

Jeg er fattig, og har hovedansvar for to barn. Barna mine trenger så mye nå, og jeg går rundt smådeppet hele tiden over å mangle ting til dem. Jeg sliter også med en tannlegeregning. Jeg har ikke lyst på nye sommerklær til meg selv, jeg ønsker å kjøpe det jeg trenger til barna og betale regningen. Jeg blir hundre ganger mer glad å kunne slippe bekymring rundt dette. Men min mor mener jeg skal bruke disse pengene på meg selv og klær. 

Jeg er også i en prosess der jeg går ned i vekt og det er egentlig bare litt dumt å kjøpe nye klær. 

Kan jeg spørre pent om å få pengene til noe annet, eller er det frekt? 

Anonymkode: c3b93...060

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg du kan! Hvis jeg ville gi et av barna mine penger til å handle seg klær, og det heller ville ønsket å bruke pengen til noe mere nyttig, hadde jeg blitt glad for at det sa fra❤️

Anonymkode: 76539...a68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det du vil ha de til er da mye mer fornuftig. Om moren din absolutt mener detter er "til deg" og at du skal uuuunne deg noe kan du jo forklare at det er det du trencher bruke dem på som virkelig ville gjøre deg takknemlig og glad. 

Anonymkode: 32dff...12a

• Liker 2
Skrevet

Huff, her prøver din mor å være snill ved å gi deg penger du skal bruke på deg selv fordi hun skjønner at du ikke kan gjøre dette i hverdagen. Men hun forstår dessverre ikke at det nettopp er hverdagen du trenger mer penger i. Jeg synes du skal forsøkte å forklare henne dette, at du forstår at hun prøver å være snill - men at det du trenger penger til er husholdningen eller barna dine. 

• Liker 4
Skrevet

Er din mor typen som er opptatt av å kunne se gaver, og hva som er gitt er viktigere enn hvordan mottaker syns om gaven.

Hvis svaret er ja, så kanskje du bare skal få noe tøy som også kan brukes når du har kommet ned i vekt.

Men kjenner ikke din mor. Vet at det er en del folk som er vrange å sære på det med å gi gaver...

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din fikk jo noe HUN ønsket seg, så hvis moren din vil at du skal få likt, så er det jo fint om du får noe du ønsker deg også. F.eks betaling av regninger.

Anonymkode: 7f206...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Om hun ikke vil høre på dine argumenter og insisterer på at dere skal kjøpe klær, så si at du heller også vil ha sølje, fordi du sparer til bunad. Søljene kan du lettere selge igjen.

Anonymkode: 40c2a...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte pent, men hun ble ikke så fornøyd, det var klær eller ingenting. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts 

Hva med da og høre, om dere kan kjøpe de klærne da du har gått ned i vekt. For da trenger du jo nye klær.

Anonymkode: 5001a...886

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts 

Kjøp klær, lever tilbake og få pengene i cash? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...