AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Del Skrevet 10. mai 2023 Før solgte de kaniner, fugler og hamstere etc i dyrebutikker, gjør de ikke det lenger? Finnes det evt noen igjen i Oslo som selger det? Anonymkode: eaa6c...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Del Skrevet 10. mai 2023 De har fugler og gnagere på den lokale dyrebutikken her (vestlandet) iallfall. Anonymkode: efd40...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Del Skrevet 10. mai 2023 Ja, dyrebutikken på Alna senter. dyrebutikken på Oslo City også men den på Alna er større og har reptiler i tillegg til kaniner osv Anonymkode: 19bc6...697 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 Noen gjør det, noen gjør ikke det. Anonymkode: 4f953...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. mai 2023 #5 Del Skrevet 12. mai 2023 Hæ? Har zoobutikker sluttet med å selge dyr noen steder? Hvor får folk kjøp f.eks sebrafinker og marsvin da? Må man kjøpe alt fra tilfeldige privatpersoner på Finn i stedet da? Selv har jeg aldri vært i en zoobutikk som IKKE har sånne dyr til salgs, men om det er blitt en ny "greie" å ikke ha det....? Lenge siden jeg var inne i en dyrebutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Del Skrevet 12. mai 2023 Det er en stressende og dårlig tilværelse for dem, så det er bra. Du vil i snitt ha mer problemer med å temme dyr som har vært stressa i bur Anonymkode: eec01...91b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Del Skrevet 12. mai 2023 Den lokale dyrebutikken her har noen få gnagere, reptiler, fisker, og fugler, men ikke mange for å slippe å ha mange dyr i butikken over lengre tid. De skaffer derimot dyr på bestilling. Bedre for dyrene, billigere for butikken. Anonymkode: 8e419...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Del Skrevet 12. mai 2023 Million skrev (2 timer siden): Hæ? Har zoobutikker sluttet med å selge dyr noen steder? Hvor får folk kjøp f.eks sebrafinker og marsvin da? Må man kjøpe alt fra tilfeldige privatpersoner på Finn i stedet da? Selv har jeg aldri vært i en zoobutikk som IKKE har sånne dyr til salgs, men om det er blitt en ny "greie" å ikke ha det....? Lenge siden jeg var inne i en dyrebutikk. Å selge dyr i dyrebutikk er svært uetisk. Ofte har ikke folket i butikken kunnskap om dyr(har f.eks sett marsvin og kanin sammen), de har 0 kunnskap om hvor dyrene kommer fra og jeg personlig er svært imot at dyr blir solgt over disk, som om det skulle vært en lampe. Jeg og mine foreldre var kunnskapsløse og kjøpte marsvin på dyrebutikken da jeg var yngre. Det marsvinet viste seg å være så innavlet at hun måtte avlives, 3 år gammel. Og det var i følge veterinæren svært vanlig når det kom til dyrebutikk-dyr. Marsvin kan bli 10 år gamle. Ikke støtt dyrebutikker som driver med salg av dyr! Anonymkode: 9b6a9...22b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Del Skrevet 12. mai 2023 Million skrev (14 timer siden): Hæ? Har zoobutikker sluttet med å selge dyr noen steder? Hvor får folk kjøp f.eks sebrafinker og marsvin da? Må man kjøpe alt fra tilfeldige privatpersoner på Finn i stedet da? Selv har jeg aldri vært i en zoobutikk som IKKE har sånne dyr til salgs, men om det er blitt en ny "greie" å ikke ha det....? Lenge siden jeg var inne i en dyrebutikk. Man finner en oppdretter. Salg av dyr over disk er ikke bra. Anonymkode: 4f953...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 Krizoo Tønsberg på Kilen har noen dyr 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå