Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Har en liten terrier på 4 år som jeg har hatt bare noen mnd. Hun har tidligere bodd på kennel og har aldri trengt å ha på seg truse i løpetiden. Men nå, når hun bor i vanlig leilighet i byen må hun jo ha det. I dag var første dagen hvor det kom ordentlig blod, og jeg tok på henne denne trusen. Og fy, så fornærmet hun ble!! Ville nesten ikke ha frokost i dag... Skjønner at dette er uvant og ubehagelig, og jeg fikk så dårlig samvittighet. Vi har prøvd litt tilvenning noen timer nå og da, men hun blir liksom ikke vant til den. Noen med tips om hvordan kommende måned kan bli en hyggelig måned for jenta mi, selv med løpetid-truse??
agbre Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ville latt som ingen ting, jeg. Det er lett å føle med henne En annen variant er å rose henne opp i skyene hvor fiiiiin hun er.
Gjest Malina Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Vi har hatt noe av det samme problemet...HUn blir ikke akkurat fornærmet,men prøver å få den av hele tiden. Nå er hun vel 8 år, og det gikk over etter bare et par ganger! De er nå søte og da...
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Jeg skjønner at det kan være slitsomt for deg, jeg synes bare det er morro at dyr er så proppfull av personlighet jeg da Hvis det er en trøst så går det aldri en mnd. der jeg føler meg vel i mine menstruser heller
thessa Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Alle hunn hunder pleier som regel å slikke opp blodet sitt selv så det burde jo være unødvendig å ta på henne plagg som ikke hører hjemme på en hund. Har man skaffet seg et dyr så må man ta konsekvensene:) Mener ikke å fornærme noen men sånn er det bare med dyr. Tenk om noen hadde gjort noe med dere som dere ikke var vant med. sikker på at dere hadde blitt litt furt da også
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Når vi hadde St.Bernard måtte vi også bruke truse og bind på ho.. men ho fant seg i det.. Lille frøkna her blør så lite og har ikke sett en flekk etter henne (untatt på pleddet i bilburet) så slipper heldigvis å ha på ho noe.. (men dette er en liten hund da)
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Første løpetiden ungjenta mi hadde, gikk hun med truse og bind i når det blødde som verst, og ikke hele løpetidperioden. Min erfaring ble at hun ble stresset av at hun ikke ¨kom til¨ og fikk slikket seg, så jeg løsnet på trusen, så det ble enklere for henne. Da roet det seg kraftig med stresset med å få av trusen. Dessuten gikk hun ikke med truse om natten, da sover hun som regel i sofaen sin, med teppet sitt, så da ¨samlet¨ alt seg der. Endret 7. januar 2006 av vimselims
Pi@ Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Jeg brukte truse på ene tispa mi i starten, og det gikk veldig fint for hennes del, men jeg syntes det luktet fælt, derfor begynnte jeg å gjøre hunden oppmerksom på at hun måtte slikke opp etter seg og slikke seg sjøl (høres litt dumt ut, men...) og nå er det svært sjelden jeg ser blodflekker etter henne når hun er inne.
Hu i Svingen Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Alle hunn hunder pleier som regel å slikke opp blodet sitt selv så det burde jo være unødvendig å ta på henne plagg som ikke hører hjemme på en hund. ← Min gjør heldigvis det, og hvis hun har oversett noe så ber jeg henne vaske gulvet, og da tar hun en runde og vasker etter seg. Flinke hunden! Er likevel litt forsiktig med å ta henne med på besøk når det står på som verst, noen mennesker synes det fryktelig ekkelt at bikkja menser på gulvet deres.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #10 Skrevet 9. januar 2006 Er dette en spøk? Bind og truse på hunder?? Priser meg nok en gang lykkelig over at jeg aldri skal ha noe som så mye som ligner på en hund
Gjest Fruktfat Skrevet 10. januar 2006 #12 Skrevet 10. januar 2006 Hvor mye koster en løpetid-truse? ← rundt hundrelappen betalte vi i dyrebutikk. men hunden vår likte ikke tispetrusa, den hadde for brede og harde strikker, så jeg kjøpte ei barnetruse som jeg sydde inn og lagde hull til hale, den gjør hun ikke noe av å ha på seg. vår blør veldig mye til å begynne med, og med hvit, langhåret pels ser det ikke akkurat lekkert ut... så hun må vi vaske ren, få på trusa de første dagene, og etter det klarer hun seg sjøl. er mest når hun ligger i sofa og seng at hun har på seg den. hjemme hos mine foreldre hadde vi dachs og drever, de behøvde vi ikke noe på, de blødde omtrent ingenting. så fikk litt sjokk da jeg så hvor mye den her blør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå