AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Jeg vet at vekt ser utrolig (!) forskjellig ut fra menneske til menneske basert på høyde og hvor fettet legger seg osv. Men; jeg veier kanskje 100kg, og ser ikke i nærheten av så ‘stor’ ut som mange andre med denne vekten. Dette når mange av de i tillegg er opp mot 10-20 cm høyere enn meg. Jeg vet jeg kanskej høres slem ut, men jeg mener det virkelig ikke vondt. Betyr dette at jeg har mye muskler? Har trent mye fotball de siste 10 årene så kan jo være lårmuskler? Jeg vet ikke, jeg synes bare det er litt rart for isåfall er det EKSTREMT med muskler der, og det er det IKKE! Hva er grunnen til at det et sånn? Anonymkode: e1d30...6e4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Bilder eller så tror vi ikke på deg! Anonymkode: be632...c3f 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 Jaja. Tror dessverre man gjerne ser seg selv slankere enn det som er tilfelle. Anonymkode: 1c027...c07 6 1
Brunhilde Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 Enten har du et veldig positivt selvbilde, noe som i seg selv er bra, eller så stemmer det du sier. Jeg har nok litt vanskelig for å tro at du veier 100 kilo og ikke ser stor ut, og selv om du hadde vært 2 meter høy, så ville du falt i kategorien overvektig med kiloene dine. 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Brunhilde skrev (4 minutter siden): Enten har du et veldig positivt selvbilde, noe som i seg selv er bra, eller så stemmer det du sier. Jeg har nok litt vanskelig for å tro at du veier 100 kilo og ikke ser stor ut, og selv om du hadde vært 2 meter høy, så ville du falt i kategorien overvektig med kiloene dine. Jojo, fullt klar over dette. Liksom derfor jeg spør. Jeg ser definitivt større ut enn normalvektige, men jeg ser ikke like stor ut som det andre med min vekt gjør. Anonymkode: e1d30...6e4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jaja. Tror dessverre man gjerne ser seg selv slankere enn det som er tilfelle. Anonymkode: 1c027...c07 Vet dette er tilfellet for mange. Men jeg har prøvd genuine sammenligninger mellom bilder av meg og andre med denne vekten. Jeg ser nok en del mindre ut, selv om jeg ikke akkurat er slank. Anonymkode: e1d30...6e4
Brunhilde Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jojo, fullt klar over dette. Liksom derfor jeg spør. Jeg ser definitivt større ut enn normalvektige, men jeg ser ikke like stor ut som det andre med min vekt gjør. Anonymkode: e1d30...6e4 Men det tror jeg kanskje er fordi du ser på de andre med et annet blikk, ikke nødvendigvis fordi de virkelig er større. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Heldigvis så kan vi ikke se oss selv i 180 grader slik andre kan. Sikkert derfor speil på prøverom kan være så brutalt... Anonymkode: 212e6...429 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 Dette er meg før jeg endelig klarte å gå ned i vekt pga helsen. Jeg syns aldri jeg så stor ut, i hvert fall ikke i person foran speilet. Noen ganger så jeg det på bilder, men unnskyldte det alltid. Dette er kroppsdysmorfi med omvendt fortegn. Veldig mange overvektige lider av dette. Det har hindret meg å gå ned i vekt mange ganger fordi jeg syns jeg ser så tynn og fæl ut når jeg går ned i vekt, selv om jeg fremdeles er overvektig i følge BMI. Det er hodene våre som fucker med oss. Nå har jeg holdt en BMI på 25 i to år, og ønsker ikke å gå mer ned. Etter hvert hang hodet med og nå ser jeg at jeg faktisk ser ut som det jeg veier. Anonymkode: c5b19...eca 7
Grüner Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg vet at vekt ser utrolig (!) forskjellig ut fra menneske til menneske basert på høyde og hvor fettet legger seg osv. Men; jeg veier kanskje 100kg, og ser ikke i nærheten av så ‘stor’ ut som mange andre med denne vekten. Dette når mange av de i tillegg er opp mot 10-20 cm høyere enn meg. Jeg vet jeg kanskej høres slem ut, men jeg mener det virkelig ikke vondt. Betyr dette at jeg har mye muskler? Har trent mye fotball de siste 10 årene så kan jo være lårmuskler? Jeg vet ikke, jeg synes bare det er litt rart for isåfall er det EKSTREMT med muskler der, og det er det IKKE! Hva er grunnen til at det et sånn? Anonymkode: e1d30...6e4 Ja, hvordan du ser ut med en vekt på 100 kg avhenger av flere ting blant annet høyde (en person på 150cm og 100kg ser mye tykkere ut enn enn én på 190cm med tilsvarende vekt), muskelmasse (en bodybuilder på 100 kg med lav fettprosent og stor muskelmasse ser mye slankere ut enn en utrent person på 100kg), kjønn (menn har naturlig mer muskelmasse enn kvinner), kroppsform og hvordan du legger på deg har også sitt å si for hvordan du ser ut (noen kan legge på seg masse på magen, men ha tynne bein i forhold, andre legger på seg mest rundt lår og rumpe, men har markert midje, andre igjen legger på seg jevnt over hele kroppen (både armer, bein, lår, rumpe, bryst), og da blir ingen kroppsdeler påfallende store i forhold til de andre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er meg før jeg endelig klarte å gå ned i vekt pga helsen. Jeg syns aldri jeg så stor ut, i hvert fall ikke i person foran speilet. Noen ganger så jeg det på bilder, men unnskyldte det alltid. Dette er kroppsdysmorfi med omvendt fortegn. Veldig mange overvektige lider av dette. Det har hindret meg å gå ned i vekt mange ganger fordi jeg syns jeg ser så tynn og fæl ut når jeg går ned i vekt, selv om jeg fremdeles er overvektig i følge BMI. Det er hodene våre som fucker med oss. Nå har jeg holdt en BMI på 25 i to år, og ønsker ikke å gå mer ned. Etter hvert hang hodet med og nå ser jeg at jeg faktisk ser ut som det jeg veier. Anonymkode: c5b19...eca Jeg så heller ikke hvor stor jeg var, før jeg gikk ned i vekt. Da innså jeg hvor stor jeg egentlig var. Jeg visste jo at jeg var overvektig, og så jo at jeg var større enn normalvektige, samtidig som jeg ikke innså at jeg var like stor som de med samme vekt. Men det er jo egentlig positivt for selvbildet at vi ikke innser hvor stor vi egentlig er Anonymkode: f5d32...564 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 Jeg skjønner hva du mener, ts. For meg er det omvendt. Jeg er 88kg, og en venninne av meg er rundt 110kg, men jeg syns ikke hun ser noe større ut enn meg. Vi er omtrent like høye. Hun har kraftigere lår og rumpe enn meg, og jeg tror magen vår er omtrent lik, men jeg har større bryster og overarmer, og ser rundere ut i ansikt, hake og over skuldrene. Ja, jeg tenker at vekten hun har mer enn meg på rumpe/lår utgjør ganske mye, men ikke så mye som over 20kg. Jeg har lurt på om det er fordi jeg ikke har så mye muskler lenger, for muskler veier mer enn fett. Anonymkode: 8277c...90d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hva du mener, ts. For meg er det omvendt. Jeg er 88kg, og en venninne av meg er rundt 110kg, men jeg syns ikke hun ser noe større ut enn meg. Vi er omtrent like høye. Hun har kraftigere lår og rumpe enn meg, og jeg tror magen vår er omtrent lik, men jeg har større bryster og overarmer, og ser rundere ut i ansikt, hake og over skuldrene. Ja, jeg tenker at vekten hun har mer enn meg på rumpe/lår utgjør ganske mye, men ikke så mye som over 20kg. Jeg har lurt på om det er fordi jeg ikke har så mye muskler lenger, for muskler veier mer enn fett. Anonymkode: 8277c...90d Om du hadde prøvd klærne hennes, ville du nok sett forskjellen bedre😊 Muskelmasse veier bare 15-20 prosent mer enn fettmasse, så det utgjør egentlig ikke så veldig stor forskjell. Anonymkode: f5d32...564
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 Jeg ser mindre ut enn jeg er når jeg er litt for tung, 74kg+, enn andre med samme vekt og høyde. Mens på 60kg er det motsatt. Merkelige greier. Anonymkode: b71c4...bb2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 Det er fordi kiloene kommer snikende. "Alle" føler jo at de ikke ser så store ut som andre med samme vekt. Gjentatte ganger påpeker folk her på kg hvor tynne og beinete de blir når de så vidt er innenfor normalvekt. Jeg er større enn før, har gått fra xs til medium, BMI 22. Så det ikke forskjellen så lett i speilet, men kunne se det på bilder. Anonymkode: 49a76...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå