Gå til innhold

Når bør jeg bytte bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Reign skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal det automatisk være smart?

Jeg har en Audi Q5 fra 2010. Kjenner forrige eier godt, og han har hatt den fra 2014 til 2020, da jeg kjøpte den. Jeg har ikke lån på den, og den har ikke hatt noen problemer med motor eller drivverk. Den koster meg såpass lite i drift ift størrelse og komfort på bilen at det ikke er lønnsomt å skaffe meg noe nyere. Sparer heller opp mer penger for å bytte den ut om noen år.

Ja, nei... Jeg vet over hodet ikke noe om bil. Den er fra slutten av 2014 og har hatt kun en eier. Fulgt alle service og EU kontroller på merkeverksted. Jeg har også fulgt opp, men måtte ha en slitasje del reperasjon på 20 000 i fjor. Det var firmaet jeg kjøpte bilen av som sa det kunne være lønnsomt å bytte bil før den ble 10 år, når jeg spurte om når det var mest lønnsomt å gjøre det. Har kjøpt helt nye vinter og sommerdekk. Har ingen lån på den.Ts

Anonymkode: 256aa...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, nei... Jeg vet over hodet ikke noe om bil. Den er fra slutten av 2014 og har hatt kun en eier. Fulgt alle service og EU kontroller på merkeverksted. Jeg har også fulgt opp, men måtte ha en slitasje del reperasjon på 20 000 i fjor. Det var firmaet jeg kjøpte bilen av som sa det kunne være lønnsomt å bytte bil før den ble 10 år, når jeg spurte om når det var mest lønnsomt å gjøre det. Har kjøpt helt nye vinter og sommerdekk. Har ingen lån på den.Ts

En eier fra slutten av 2014- midten av 2020. Jeg er eier nr 2 fra 2020-2023. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Problemet er at det er en diesel. Kan ikke se for meg at noen skal gidde å ha diesel om 5 år. Se for deg at du skal selge en velbrukt dieselbil i år 2028? Du vil måtte ta et stort tap fremover. Innen den tid, vil det være så mange brukte el-biler med mye større rekkevidde på bruktbilmarkedet. For ikke å snakke om hybrider (bensin + liten batteri).

Tror ikke at du skal sjekke prisen på KVD heller. Se på FINN hva din bil selges for. Da får du en anelse når det gjelder pris. 

Her har du en 2019-modell Passat, som selges av en merkeforhandler. KM.Stand er litt høyere enn din, 150.000 KM, men likevel er bilen fra august 2019, noe som betyr at den er betydelig nyere i forhold til din bil. 

Pris: Kr 219.900.  Motoren er 2.0 L med 150 HK. 

Du kan ikke forvente 250.000 kroner for din. Ikke en gang i nærheten. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=300653206

Har dessuten din 2014-modell samme type karosseri som 2019-modellen?

Anonymkode: 7fda8...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...