Gå til innhold

Godbiter til trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener hunden min mye! Han belønnes best med godbiter (ball fungerer i noen settinger men i 90% av tilfellene er det godbiter som gjelder). Jeg bruker godbiter som kjøttkaker, pølser osv. Det er jo en del salt og annet drit i det så jeg prøver å finne andre ting? Sånne pate-pølser er jo geniale men til 2-300 kr kiloet er det uaktuelt da det koster for mye :(  Noen som har tips? Det må være «ferskt» så frolic, tørkede dyrebutikk-godis osv utgår.

Anonymkode: 68d47...dde

Skrevet

Det er jo bare tull. Bruk vanlig tørrfor.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare tull. Bruk vanlig tørrfor.

Det bruker jeg til stuegulv-trening. 

Skrevet

- Du kan kjøpe våtfor og belønne med det fra tube (refill-tube).
- Du kan lage selv (https://hunomhund.no/den-geniale-godbiten/)
- Du kan kjøpe rent kjøtt/ren fisk når det er på tilbud, evt også fryse det (Noen butikker har salg på varer som snart går ut på dato)
- Du kan kjøpe tørre godbiter (f.eks Frolic), kutte opp en del pølser eller kjøttkaker og så blande dem. Først f.eks 80% pølse og 20% Frolic og så gradvis øke mengden Frolic og redusere mengden pølse. Frolic og annet tørrfor trekker til seg lukt, fett og smak fra pølser og tilsvarende.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (14 timer siden):

- Du kan kjøpe våtfor og belønne med det fra tube (refill-tube).
- Du kan lage selv (https://hunomhund.no/den-geniale-godbiten/)
- Du kan kjøpe rent kjøtt/ren fisk når det er på tilbud, evt også fryse det (Noen butikker har salg på varer som snart går ut på dato)
- Du kan kjøpe tørre godbiter (f.eks Frolic), kutte opp en del pølser eller kjøttkaker og så blande dem. Først f.eks 80% pølse og 20% Frolic og så gradvis øke mengden Frolic og redusere mengden pølse. Frolic og annet tørrfor trekker til seg lukt, fett og smak fra pølser og tilsvarende.

Mange gode tips her! Kjøpte meg noen refill-tuber nå for å teste om det kan være noe. 
Skal også teste oppskriften (håper på større suksess enn tørket lever🤮)

Når det kommer til rent kjøtt har jeg belønnet med dette tidligere, kjøpt billige koteletter (fjernet bein selvfølgelig) - men er redd for at det skal bli dårlig, det blir jo gjerne liggende i bilen en hel dag, samt at det blir veldig grisete i lommer og på hender. Men absolutt en mulighet. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange gode tips her! Kjøpte meg noen refill-tuber nå for å teste om det kan være noe. 

Når det kommer til rent kjøtt har jeg belønnet med dette tidligere, kjøpt billige koteletter (fjernet bein selvfølgelig) - men er redd for at det skal bli dårlig, det blir jo gjerne liggende i bilen en hel dag, samt at det blir veldig grisete i lommer og på hender. Men absolutt en mulighet. 

Ja, bør ha godbitveske når man jobber med slike godbiter. Så kan man legge hele veska i kjøleskapet når man er ferdig med treningen.

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Forresten - rent kjøtt/fisk kan du jo steke først. Så blir det mindre grisete. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...