Gå til innhold

Barnets far vil ikke møte opp til mekling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en fortvilet situasjon. Jeg og barnefar gikk fra hverandre for noen få år siden. Han er veldig vrang og gjør livet mitt til ett kaos. 
Jeg holder på å bli sprø av det mennesket. 

I forrige uke ringte han på onsdag for å si at jeg må være med barnet på torsdagen fordi han skal jobbe. Jeg forklarte han at det dessverre ikke er sånn det fungerer at han bare kan si at jeg MÅ være med barnet når det er hans samvær. Han ville ikke høre og hadde bestemt seg at han skulle jobbe og jeg måtte være med barnet. Så, på søndagen ringer han barnet og sier til barnet at han skal være med han dagen etter. Altså på mandag. 
Mandag er hans samværsdag og han bekreftet ovenfor barnet at de skulle være sammen. 

Så kommer mandagen og far sender meg en melding hvor han skriver at han ikke kan være med barnet. Jeg svarer med å si at du avtalte med barnet i går nå kan du ikke bare si at du ikke kan være med han. Han hadde da igjen bestemt seg for at det passet ikke for han så sånn skulle det bli. Jeg sendte da en melding til barnet og skrev at han kan ringe meg når han er ferdig på skolen. Men barnet så ikke denne meldingen med en gang. Jeg så på gps-en at barnet syklet til far. 

Etter noen minutter ringer barnet meg og sier at han er utenfor pappa sitt hus, men at pappa ikke er der men at han kommer snart. Jeg spør barnet om han har pratet med far og han sier nei. Jeg forteller barnet at far har sendt mld til meg og informert om at de ikke skal være sammen i dag. Barnet ble såååå utroliiig skuffet at jeg fikk så vondt av han. Han sa «hææææ?? Pappa sa i går at vi skulle være sammen og nå har jeg syklet helt hit. Han gjør alltid sånn» 

Fikk så vondt av han. 
Jeg har bestilt time på familievernkontoret og har time der på mandag. Og far skrev til meg. 
«Glem det, jeg kommer ikke. Ikke kast bort tiden din. «

Han er så drittsekk. Hva kan gjøres videre hvis far ikke dukker opp på det møtet ? 

Anonymkode: 6bcef...12b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i en fortvilet situasjon. Jeg og barnefar gikk fra hverandre for noen få år siden. Han er veldig vrang og gjør livet mitt til ett kaos. 
Jeg holder på å bli sprø av det mennesket. 

I forrige uke ringte han på onsdag for å si at jeg må være med barnet på torsdagen fordi han skal jobbe. Jeg forklarte han at det dessverre ikke er sånn det fungerer at han bare kan si at jeg MÅ være med barnet når det er hans samvær. Han ville ikke høre og hadde bestemt seg at han skulle jobbe og jeg måtte være med barnet. Så, på søndagen ringer han barnet og sier til barnet at han skal være med han dagen etter. Altså på mandag. 
Mandag er hans samværsdag og han bekreftet ovenfor barnet at de skulle være sammen. 

Så kommer mandagen og far sender meg en melding hvor han skriver at han ikke kan være med barnet. Jeg svarer med å si at du avtalte med barnet i går nå kan du ikke bare si at du ikke kan være med han. Han hadde da igjen bestemt seg for at det passet ikke for han så sånn skulle det bli. Jeg sendte da en melding til barnet og skrev at han kan ringe meg når han er ferdig på skolen. Men barnet så ikke denne meldingen med en gang. Jeg så på gps-en at barnet syklet til far. 

Etter noen minutter ringer barnet meg og sier at han er utenfor pappa sitt hus, men at pappa ikke er der men at han kommer snart. Jeg spør barnet om han har pratet med far og han sier nei. Jeg forteller barnet at far har sendt mld til meg og informert om at de ikke skal være sammen i dag. Barnet ble såååå utroliiig skuffet at jeg fikk så vondt av han. Han sa «hææææ?? Pappa sa i går at vi skulle være sammen og nå har jeg syklet helt hit. Han gjør alltid sånn» 

Fikk så vondt av han. 
Jeg har bestilt time på familievernkontoret og har time der på mandag. Og far skrev til meg. 
«Glem det, jeg kommer ikke. Ikke kast bort tiden din. «

Han er så drittsekk. Hva kan gjøres videre hvis far ikke dukker opp på det møtet ? 

Si til han at du vil søke økt bidrag fordi han ikke oppfyller samværet han skal ha

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (13 minutter siden):

Si til han at du vil søke økt bidrag fordi han ikke oppfyller samværet han skal ha

Takk for tips. Så vidt jeg vet, krever nav bevis på at far ikke følger samværet. Hvordan beviser jeg dette? Må det væte bevis over en periode ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips. Så vidt jeg vet, krever nav bevis på at far ikke følger samværet. Hvordan beviser jeg dette? Må det væte bevis over en periode ?

Det vet jeg ikke, men for de fleste "deadbeat dads" så er økonomisk trussel nesten det eneste som hjelper. Det virker jo som at barnet ditt ønsker mer kontakt med far.... Men begynn å dokumenter, finn ut over en 3-mnd periode hvor mange samværsdager som blir droppet. 

men kanskje andre kan svare bedre på dette enn jeg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skriv at samværet ikke opprettholdes,så blir det hans ansvar å motbevise det.

Nettopp vært gjennom det..

Anonymkode: 2b3c0...5a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har jo sms om at han ikke vil ha barnet to ganger nå. Bare fortell hvordan det er så må han evt. motbevise det.

Anonymkode: f7bbf...6cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med å få far på megling. Han er pliktig til å møte og må ha sykemelding fra lege for å komme unna med ren «skulk». Bare møt opp selv, snakk med de og ta det derfra.

Anonymkode: ccd2e...510

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo sms om at han ikke vil ha barnet to ganger nå. Bare fortell hvordan det er så må han evt. motbevise det.

Anonymkode: f7bbf...6cd

Ja jeg har bare en sms. Han nekter å kommunisere via sms skjønner du. Han vil bare ta alt muntlig sånn at han kan manipulere og vri på alt. Har for såvidt begynt å ta opptak av samtaler. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke stress med å få far på megling. Han er pliktig til å møte og må ha sykemelding fra lege for å komme unna med ren «skulk». Bare møt opp selv, snakk med de og ta det derfra.

Anonymkode: ccd2e...510

Sant det. Lurer bare på hva konsekvensene blir for han om han ikke møter opp. Og hva alternativene for meg vil være videre. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har bare en sms. Han nekter å kommunisere via sms skjønner du. Han vil bare ta alt muntlig sånn at han kan manipulere og vri på alt. Har for såvidt begynt å ta opptak av samtaler. 

ts 

Da får du nekte å kommunisere muntlig?

Anonymkode: 97173...eaf

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ts 

Var det du som skrev en tråd om at barnefar ba deg ringe opp igjen istedetfor å sende SMS? Slutt å ta telefonen når han ringer, prøv å tvinge han til å bruke sms. Hvis han ber deg ringe, si at han kan sende sms. Da har han ikke noe valg når han vil avlyse

Endret av Topsi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta telefonen når han ringer. Send alltid en standard-sms: kan ikke ta telefonen, skriv til meg så kommer jeg tilbake til deg. Gjør dette KONSEKVENT! 

Anonymkode: cbe3e...5a9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det er oppførsel som dette som skaper daddy issues.

Dette må gripes fatt i NÅ, ellers så kan det få alvorlige konsekvenser når barnet vokser opp, og kommer i alderen der de søker trygghet og bekreftelse fra voksne mannfolk. 

Anonymkode: 5c738...04c

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Noen skriver seg en samværslogg, og noterer ikke gjennomførte samværsdager. Ta vare på meldinger som bygger oppunder dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det er oppførsel som dette som skaper daddy issues.

Dette må gripes fatt i NÅ, ellers så kan det få alvorlige konsekvenser når barnet vokser opp, og kommer i alderen der de søker trygghet og bekreftelse fra voksne mannfolk. 

Anonymkode: 5c738...04c

Hei. Jeg forstår at denne oppførselen ikke er noe sunt for barnet. Jeg har altså vært hos politiet. De har tatt en prat med han angående trakasseringen. Nå har jeg time på familievernkontoret angående at han ikke følger samvær. Vet ikke hva man gjør med slike mennesker. 🙄 er så lei. Hva ville du gjort ? 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Har en lik drittsekk av en eks som kun tenker på seg selv. Desverre kan vi kun ta ansvar for hvordan vi reagerer på deres oppførsel. Jeg hadde kontaktet advokat om jeg va deg. 

Anonymkode: c8fc1...b7f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får bli helgepappa da hvis dagsamvær i uken kolliderer med jobb så mye.

Anonymkode: 72eb7...1cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommuniser kun skriftlig med far om sånt . Da får du bevisene du trenger 😄. Må sikkert bevises over en periode ja, usikker på hvor lenge 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta bildet av barnet hver dag du har det, når egentlig pappaen skulle ha hatt det. På bildet kommer det fram dato og kl. slett - så det burde være bevis nok. 

Anonymkode: 71e74...8f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta bildet av barnet hver dag du har det, når egentlig pappaen skulle ha hatt det. På bildet kommer det fram dato og kl. slett - så det burde være bevis nok. 

Anonymkode: 71e74...8f0

sammen med meldinger og notater om telefonsamtaler der han sier han ikke ønsker samvær.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...