Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en spinnoff av den andre tråden om kjæreste som sover hos eks.

Ville du latt kjæresten/sambo/ektefelle sove hos en person av motsatt kjønn?

Jeg har iallefall ingen problemer med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Jeg har gjort det selv fordi det var praktisk (mistet nattbussen hjem), og det så han ingen problemer med. Og jeg sov på sofaen med god samvittighet, uten så mye som en nattaklem fra min mannlige bekjent.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Ja, jeg hadde syntes det var helt greit hvis det var en venninne av meg også. men ikke slik det blir beskrevet i den tråden du refererer til.

Endret av Miloine
Skrevet

Det hersker visst store kulturforskjeller her, ja, større enn jeg trodde. For meg er det ikke noe problem om samboern min overnatter hos ei venninne. Helst ville jeg gjerne møtt henne, men det er jo ikke alltid det lar seg gjøre i forkant. Men han kunne nok ikke overnattet hos ei han ikke VILLE la meg møte...

Han har heller ikke noe problem med å la meg overnatte hos kamerater.

Om det var snakk om en eks ville vi nok tatt en diskusjon om det på forhånd, men jeg mener det også burde gått greit, litt avhengig av setting. Var det snakk om stupfyll og tyngre rusmidler før man køyet i felles seng ville jeg selvsagt ikke godtatt det. Men slik er ikke ståa, heldigvis.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke akseptert. Ikke så mye fordi jeg tror at det automatisk ville bety at han kom til å være utro, men fordi at selv om jeg stoler på han, ville blitt usikker.. Det er ikke noe poeng i å gjøre noe man vet vil skape en usikkerhet hos kjæresten sin!

Skrevet
Nei, det hadde jeg ikke akseptert. Ikke så mye fordi jeg tror at det automatisk ville bety at han kom til å være utro, men fordi at selv om jeg stoler på han, ville blitt usikker.. Det er ikke noe poeng i å gjøre noe man vet vil skape en usikkerhet hos kjæresten sin!

Hvis du hadde vært sammen med en som var bifil da? kunne han ikke sovet over hos noen andre i det hele tatt da?

Gjest gjest1
Skrevet

Det kommer vel ann på hvorfor - og hos hvem. Var det av praktiske årsaker, en mister nattbussen og gidder ikke betale taxi i dyre dommer osv. og jeg kjenner damen så hadde det nok vært greit. Tror jeg. Men om det hadde vært hos en dame jeg ikke kjenner/stoler på, og det egentlig ikke er noen grunn til at han ikke skal komme hjem så hadde jeg likt det svært dårlig!

Skrevet
Hvis du hadde vært sammen med en som var bifil da? kunne han ikke sovet over hos noen andre i det hele tatt da?

Jeg ville ikke inngått et forhold til en som er bifil.. Og det er av andre grunner enn at jeg er redd for at han skulle vært utro..

Gjest GreenSky
Skrevet
Det er ikke noe poeng i å gjøre noe man vet vil skape en usikkerhet hos kjæresten sin!

Neivel? Så om partneren er sjalu, må en bare innfinne seg etter det?

Skrevet
Neivel? Så om partneren er sjalu, må en bare innfinne seg etter det?

Nei, ikke til en hver pris selvfølgelig.. Sykelig sjalusi skal man ikke finne seg i. Men jeg synes ikke jeg er sykelig sjalu selv om jeg ikke vil at han skal overnatte hos venninner.

Skrevet

Da måtte kjæresten pent være nødt til å aldri sitte ved siden av andre, prate med andre og ihvertfall ikke sove hos andre.

Kun meg!

Er det vanskelig å forstå :overrasket:

:ironi:

:ler: vart du skræmt no....men det er nok noen som er sånn også

Skrevet
Jeg ville ikke inngått et forhold til en som er bifil.. Og det er av andre grunner enn at jeg er redd for at han skulle vært utro..

Det er ikke alltid man vet slike ting med en gang vet du.

Skrevet
Nei, ikke til en hver pris selvfølgelig.. Sykelig sjalusi skal man ikke finne seg i. Men jeg synes ikke jeg er sykelig sjalu selv om jeg ikke vil at han skal overnatte hos venninner.

nei men du setter begrensninger som ifølge mange er urimelige. Hvis han godtar det så er det selfølgelig ok. Men mange hadde ikke godtatt det.

Skrevet

Jeg tenker at hvis man ikke er sjalu, men usikker, og egentlig uten grunn, så bør man kanskje heller jobbe med usikkerheten sin enn å lage strenge regler for partneren.

I praksis er det vel uansett ikke SÅ ofte det skjer at kjæresten ligger over hos venninner. I vårt tilfelle (jeg svarte oppi her et sted også) har det skjedd to ganger i løpet av tre år. Den ene gangen var vi ikke ordentlig sammen en gang, men han fortalte om det etterpå, og vi har snakket om hvor grensene går. Det er f eks ikke helt ok å ligge i samme seng, synes jeg, selv om jeg ikke ville kastet han ut om det hadde vært eneste alternativ til å ligge rett på gulvet. Den andre gangen visste jeg på forhånd at han skulle overnatte hos noen venninner. Jeg kjenner dem ikke, men han har fortalt om dem, hvorfor han kjenner dem, jeg har sett bilder osv.

Skrevet
Det er ikke alltid man vet slike ting med en gang vet du.

Hvem mener du ikke vet det? Hvis han ikke har vært klar over at er bifil, hadde vi sikkert kommet til en ordning.

Om han har visst det hele tiden, og ikke sagt noe, hadde jeg blitt forbannet! Slike ting holder man ikke skjult!

Skrevet
nei men du setter begrensninger som ifølge mange er urimelige. Hvis han godtar det så er det selfølgelig ok. Men mange hadde ikke godtatt det.

I så måte legger man jo alltid begrensninger for partneren sin. Ville du akspetert at kjæresten din var utro? (Går utifra at du vil svare nei her, selv om noen har mer eller mindre åpne forhold) Nei, da legger du begrensninger for henne.. Det samme gjelder løgn, og andre ting..

Han har ingen problemer med det, og har generelt få venninner, så dette har aldri vært et tema for oss i så måte..

Skrevet
Hvem mener du ikke vet det? Hvis han ikke har vært klar over at er bifil, hadde vi sikkert kommet til en ordning.

Hadde så denne ordningen da innebefattet at han ikke hadde fått lov til å sove hos noen andre enn deg og moren hans?

Skrevet
I så måte legger man jo alltid begrensninger for partneren sin. Ville du akspetert at kjæresten din var utro? (Går utifra at du vil svare nei her, selv om noen har mer eller mindre åpne forhold) Nei, da legger du begrensninger for henne.. Det samme gjelder løgn, og andre ting..

Han har ingen problemer med det, og har generelt få venninner, så dette har aldri vært et tema for oss i så måte..

Selfølgelig hadde jeg ikke akseptert at hun var utro. Det hadde ikke hun selv heller akseptert. Det er jo noe som er gjensidig. og å trekke en sammenligning her er litt over streken syns jeg. Hvis han ikke har problemer med dine grenser så er jo alt vel og bra.

Skrevet
Hadde så denne ordningen da innebefattet at han ikke hadde fått lov til å sove hos noen andre enn deg og moren hans?

Siden jeg aldri har vært i en slik situasjon blir dette bare spekuleringer fra min side.. Nå har ingen av oss for vane å overnatte hos andre, men skulle det bli absolutt nødvendig måtte vi jo bare ha kommet til en løsning. Jeg hadde ikke likt det, og jeg hadde helt sikkert vært usikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...