Gå til innhold

Godt forhold til naboen, men plutselig ble det bråstopp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg har i rundt 7 mnd blitt godt kjent med en nabo og vi har snakket ofte sammen, både når vi møter på hverandre og over sosiale medier. Vi har også besøkt hverandre og ga hverandre julegave. Ut av intet så hører jeg plutselig ingenting fra henne lengér og hun forsvinner i den perioden fra sosiale medier. Da jeg er ute en dag med noen venninner og ser henne idet jeg skal gå over gangfeltet så responderer hun med å riste på hodét ( ? ) da jeg vinker til henne. Jeg fikk liksom følelsen av at hun tenkte: «ånei, er det deg». Samtidig er dette veldig merkelig siden jeg overhodet ikke kan skjønne hva jeg kan ha gjort henne, så etter samboers oppfordring tok jeg og sendte henne melding om jeg hadde gjort noe galt. Det hadde da gått minst 6 uker uten konstituert. Jeg fikk ikke noe konkret svar på det, men hun skrev at hun hadde tatt en pause fra sosiale medier. Dette er to uker siden ca nå og jeg har ikke hørt noe siden 

Siden vi begge har hund så syntes jeg det er rart ar vi ikke har møt på hverandre i gatene ( med unntak da jeg vinkét ), men isted fikk jeg se henne gå ut med hunden og at hun stod bak veggen ved postkassen sin hvor hun kikket ned mot veien hvor vi tidligere ofte har møtt på hverandre, jeg syntes det så ut som hun sjekket forholda før hun gikk.

Jeg har vridd hodet mitt på det her, om det er noe jeg har gjort som kan ha gjort henne sånn, men jeg skjønner ingenting. Det eneste som slår meg er at hun er ufør og jeg vet ikke hvorfor, kanskje det er en diagnose hun ikke kan noe for som gjør henne slik? Og hvis jeg møter på henne så er jeg usikker selv på hvordan jeg skal oppføre meg, for jeg syntes dette er en ufin måte å gjøre det på, fra å ha hatt god kontakt til å ghoste meg totalt. Hadde jeg i det minste skjønt hva jeg har gjort så er det bedre. 

Anonymkode: 09fd0...d14

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvorfor hun er ufør?

Kan det være hun har en alvorlig psykisk (del) diagnose og nå er i en skikkelig dårlig periode hvor hun ikke er seg selv? 

Hadde sendt henne en melding.

«Hei, jeg tenkte bare sende en melding og si at jeg selvsagt respekterer om du er i en dårlig periode.

Om du plutselig unngår meg fordi jeg har sagt noe feil tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det. Du ristet nemlig på hodet sist jeg så deg, så jeg ble så i stuss på om jeg har sagt noe dumt. 

Om du trenger litt fred og ro så skal ikke jeg mase på deg om det. Men ønsker deg iallefall en god dag, og ville bare si at det har vært hyggelig å bli kjent med deg».

La oss si hun er paranoid nå eller i en manisk periode eller hva….ikke så lett å være ærlig om.

Anonymkode: 0ea2e...b55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at det er du som har gjort noe? Det kan jo ha skjedd noe i hennes liv som gjør at hun ønsker en pause eller litt avstand til andre mennesker, uten at det har noe med deg å gjøre.

Anonymkode: b1cb9...b9f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør, usynlig syk, var tilnærmet 100 normal før ptsd, jeg kan finne på å oppføre meg slik desverre. Det er kun angst og har ingenting med andre å gjøre 

Anonymkode: 7234a...ba2

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre, det er trolig ikke deg, men hun som har en dårlig periode. 

Anonymkode: db67f...097

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden du allerede har sendt henne spørsmål om det er noe du har gjort som ligger til grunn for oppførselen, så ville ikke jeg ha fulgt opp dette mer. Jeg ville ha respektert at hun ikke ønsket mer kontakt, bare sagt "hei" og gått forbi om vi møttes.

Det er jo den som har tatt avgjørelsen som i tilfelle må komme tilbake og si at "jeg var inne i en dårlig periode, hvis du har lyst kan vi treffes en dag". Jeg ville aldri ha mast på kontakt hvis jeg oppfattet at det ikke var ønsket.

Anonymkode: 4bb75...405

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 18.10):

Vet du hvorfor hun er ufør?

Kan det være hun har en alvorlig psykisk (del) diagnose og nå er i en skikkelig dårlig periode hvor hun ikke er seg selv? 

Hadde sendt henne en melding.

«Hei, jeg tenkte bare sende en melding og si at jeg selvsagt respekterer om du er i en dårlig periode.

Om du plutselig unngår meg fordi jeg har sagt noe feil tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det. Du ristet nemlig på hodet sist jeg så deg, så jeg ble så i stuss på om jeg har sagt noe dumt. 

Om du trenger litt fred og ro så skal ikke jeg mase på deg om det. Men ønsker deg iallefall en god dag, og ville bare si at det har vært hyggelig å bli kjent med deg».

La oss si hun er paranoid nå eller i en manisk periode eller hva….ikke så lett å være ærlig om.

Anonymkode: 0ea2e...b55

Nei nei nei… bare ikke skriv dette 

Anonymkode: 17ae9...eea

AnonymBruker
Skrevet

Det handler nok ikke om deg. Hun har nok en dårlig periode. Bare vær raus mot henne og vær der når hun «er tilbake» 

Anonymkode: 17ae9...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...