Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Seks måneder siden forrige gang vi hadde sex.. jeg har tatt det opp mange ganger, sagt det forsiktig, vært mer direkte. Men ingenting hjelper. Vi er 30+ begge to, har ingen barn, vært sammen i 4 år. 

Siste gangen vi hadde sex var det vel helt greit.. jeg blir så frustrert og savner så den intimiteten. Vi har det fint sammen ellers. Jeg har gått mange runder med meg selv hvordan jeg vil ha det, om jeg kan leve med så lite sex. Men får ikke helt bestemt meg. Elsker han jo, og han er en fantastisk mann.

Andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere?

Anonymkode: 69b46...d97

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre han er alvorlig syk er han utro. 

Anonymkode: 70cd7...640

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han selv?

Mange og samfunnet er jo veldig overseksualisert. Realiteten er at mange ikke er så seksuelle, eller har så stort seksuelt behov. Man kan fint være lykkelig og elske parteren sin uten å ville ha sex ofte. Men 6 mnd er jo en stund..

Personlig syntes jeg sex et par ganger i mnd er perfekt - og elsker dama. - m37

Anonymkode: 0c6b8...a73

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med mindre han er alvorlig syk er han utro. 

Anonymkode: 70cd7...640

Dette er en av problemene i samfunnet. Absolutt ikke alle har behov for å penetrere noen, selv om du har det.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sier han selv?

Mange og samfunnet er jo veldig overseksualisert. Realiteten er at mange ikke er så seksuelle, eller har så stort seksuelt behov. Man kan fint være lykkelig og elske parteren sin uten å ville ha sex ofte. Men 6 mnd er jo en stund..

Personlig syntes jeg sex et par ganger i mnd er perfekt - og elsker dama. - m37

Han sier han ikke har behov for mer. At han bare ikke har lyst. Alltid en unnskyldning hvis jeg tar initiativ. 

Det er greit han ikke er så seksuell, jeg kan leve med det. Hadde vi hatt det et par ganger i måneden hadde det greit. Men jeg syns 6 måneder er for lenge. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av problemene i samfunnet. Absolutt ikke alle har behov for å penetrere noen, selv om du har det.

Det er ikke 6 dager eller 6 uker(ille nok), men 6 mnd! Og de har ikke engang barn!

Dødfødt TS, hadde gått

Anonymkode: ec16b...63e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Seks måneder siden forrige gang vi hadde sex.. jeg har tatt det opp mange ganger, sagt det forsiktig, vært mer direkte. Men ingenting hjelper. Vi er 30+ begge to, har ingen barn, vært sammen i 4 år. 

Siste gangen vi hadde sex var det vel helt greit.. jeg blir så frustrert og savner så den intimiteten. Vi har det fint sammen ellers. Jeg har gått mange runder med meg selv hvordan jeg vil ha det, om jeg kan leve med så lite sex. Men får ikke helt bestemt meg. Elsker han jo, og han er en fantastisk mann.

Andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere?

Anonymkode: 69b46...d97

Svaret er det samme som det alltid har vært, og alltid kommer til å være.

1) Start med deg selv og bli den mest attraktive versjonen av deg selv du kan være.

2) Forvent at han verdsetter det han har – herunder at du avstår fra andre menn for ham,

3) Gjør han ikke det har han valget mellom at du finner deg en elsker og at dere går fra hverandre.

Det du IKKE må finne på å gjøre er å sette deg på rævva og være "tålmodig" i den tro at ting blir bedre bare du gir det litt tid.

Du kan kaste bort store deler av livet ditt på slikt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Han sier han ikke har behov for mer. At han bare ikke har lyst. Alltid en unnskyldning hvis jeg tar initiativ. 

Det er greit han ikke er så seksuell, jeg kan leve med det. Hadde vi hatt det et par ganger i måneden hadde det greit. Men jeg syns 6 måneder er for lenge. 

Kanskje han er usikker på noe? Vet du om man runker?

• Liker 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

[..]

Alltid en unnskyldning hvis jeg tar initiativ. 

[..]

Apropos hvorfor du ikke bare skal smøre deg med tålmodighet…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke 6 dager eller 6 uker(ille nok), men 6 mnd! Og de har ikke engang barn!

Dødfødt TS, hadde gått

Anonymkode: ec16b...63e

Er da ikke dødfødt hvis alt annet er fint? Sex er en av de minst viktige tingene i et forhold for mange, selv om noen andre gir blanke i å være lykkelig og elske noen så lenge de får penetrert. Folk er forskjellige.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan det skyldes depresjon eller komplekser med egen kropp fra hans side?

Spør siden begge de to punktene har tidligere i livet vært døden for min seksuelle lyst med min partner.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mange menn mister testosteron i forhold. Kan og hende han er en som tenner mer på å ha sex med nye mennesker, men så elsker han deg. Jeg har brukt det samme som forsvarsmekanisme. Har man lite sex tenker han kanskje mindre på sex, noe som reduserer risikoen for utroskap eller brudd fra han sin side. Kan altså hende han elsker deg for mye til å ha sex med deg. 

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje han er usikker på noe? Vet du om man runker?

Tror ikke han runker. Det kan jeg aldri tenke meg. Aldri merket noe som helst tegn på det. Han virker ikke usikker, men er ikke sikkert han deler alt med meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er da ikke dødfødt hvis alt annet er fint? Sex er en av de minst viktige tingene i et forhold for mange, selv om noen andre gir blanke i å være lykkelig og elske noen så lenge de får penetrert. Folk er forskjellige.

Er ikke bare selve sexen i seg selv. Er intimiteten, føle at den andre er tiltrukket av deg. Og ta vare på kjæreste følelsene. Hvertfall for meg blir det mindre av det når jeg hele tiden føler meg avvist, og at han ikke er interessert. 

• Hjerte 4
Skrevet
c_buk skrev (7 minutter siden):

Kan det skyldes depresjon eller komplekser med egen kropp fra hans side?

Spør siden begge de to punktene har tidligere i livet vært døden for min seksuelle lyst med min partner.

Tror ikke det. Vi hadde jo mer sex i starten, og har ikke skjedd noe i livet hans som skal tilsi han er deprimert. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er så seksuelle. En bra mann men lite sex. Det er endel av den han er. Altså; du kan akseptere han sånn han er eller gå fordi du trenger sex. Det er rart hvordan folk tolererer utroskap, løgner, vold, de elendigste ting og dårligste egenskaper, men vil dumpe en helt perfekt fyr på grunn av sex. Dumper du ham for dette så syntes jeg du gjør en dårlig prioritering. 

Anonymkode: a75f1...8ad

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (11 minutter siden):

Svaret er det samme som det alltid har vært, og alltid kommer til å være.

1) Start med deg selv og bli den mest attraktive versjonen av deg selv du kan være.

2) Forvent at han verdsetter det han har – herunder at du avstår fra andre menn for ham,

3) Gjør han ikke det har han valget mellom at du finner deg en elsker og at dere går fra hverandre.

Det du IKKE må finne på å gjøre er å sette deg på rævva og være "tålmodig" i den tro at ting blir bedre bare du gir det litt tid.

Du kan kaste bort store deler av livet ditt på slikt.

Har bestemt meg for å ta mot til meg å snakke med han om det. Jeg liker ikke ta opp vanskelige ting, som kan såre den andre. Får så utrolig dårlig samvittighet for at jeg føler det sånn, når han er veldig fornøyd med forholdet. Føler jeg er så slem som føler noe mangler.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Har bestemt meg for å ta mot til meg å snakke med han om det. Jeg liker ikke ta opp vanskelige ting, som kan såre den andre. Får så utrolig dårlig samvittighet for at jeg føler det sånn, når han er veldig fornøyd med forholdet. Føler jeg er så slem som føler noe mangler.

Jo… men tenk ihvertfall over punkt 1 først.

Ikke særlig politisk korrekt, og jeg aner jo ikke noe som helst om akkurat deg, men realiteten er at menn typisk er veldig "direkte" i tenningsmønsteret.

Bare som et tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det. Vi hadde jo mer sex i starten, og har ikke skjedd noe i livet hans som skal tilsi han er deprimert. 

Det kan jo ha noe med det å gjøre at du er gravid med en ukjent mann. Lyver du her i denne tråden? Eller i alle andre tråder? 

Anonymkode: 130fd...7ea

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Sunniva K
Vil fjerne innlegg
  • Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...