AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Jeg begynner å bli utbrendt mentalt på jobb sa jeg hverken trives med omgivelsene eller måten vi prioriterer oppgavene våre. Det stilles skyhøye krav når det er umulig å få til når leder prioriterer så feil og sa mister jeg motivasjonen nå, da jeg pga dette ikke får muligheten til å prestere så godt som jeg kan . Jeg har heller ikke reist på 3 år og vil ta en pause for å sykmelde meg og få ny motivasjon. Hva kan være gyldige årsaker til sykmelding her, også hvis jeg evt skal til legen for å bli sett...? Føler jeg har brukt låsning i nakke og rygg litt for ofte (og jeg har faktisk hatt det ofte) Anonymkode: 02908...bd0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg begynner å bli utbrendt mentalt på jobb sa jeg hverken trives med omgivelsene eller måten vi prioriterer oppgavene våre. Det stilles skyhøye krav når det er umulig å få til når leder prioriterer så feil og sa mister jeg motivasjonen nå, da jeg pga dette ikke får muligheten til å prestere så godt som jeg kan . Jeg har heller ikke reist på 3 år og vil ta en pause for å sykmelde meg og få ny motivasjon. Hva kan være gyldige årsaker til sykmelding her, også hvis jeg evt skal til legen for å bli sett...? Føler jeg har brukt låsning i nakke og rygg litt for ofte (og jeg har faktisk hatt det ofte) Anonymkode: 02908...bd0 Det høres vel mer ut som du burde se deg om etter en annen jobb ? Anonymkode: 58127...538 7
Carrot Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 Snakk med legen din, mental helse er grunnlag for sykemelding alene men jeg tenker nok som ab over at det er greit å se seg om etter en ny jobb eller ta tak i de tingene som er et problem i din nåværende jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): Snakk med legen din, mental helse er grunnlag for sykemelding alene men jeg tenker nok som ab over at det er greit å se seg om etter en ny jobb eller ta tak i de tingene som er et problem i din nåværende jobb. Jaaa absolutt, ingen tvil om det!! Jeg er en aktiv jobbsøker, og jeg var i noen prosesser hvor jeg trodde jeg landet jobben men plutselig fikk jeg avslag.. så nå er det mange baller i luften, flrst en eksamen på jobb snart , så ordning av ferie, så jobbsøking igjenn.. Anonymkode: 02908...bd0
Perleblomst Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Har du virkelig løyet til legen om problemer med nakke og rygg? Det er tåpelig! Hvis du er helt utbrent, så ta et par egenmeldingsdager. Du kan ikke få sykemelding pga manglende motivasjon. Det må du selv ta ansvar for. Møte med leder? Medarbeidersamtale? Mulighet for tilrettelegging og mindre arbeid/annet arbeid/annen avdeling en periode? Kanskje du bør bytte jobb? Jobbe redusert en periode?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 Si det som er sant. Men du kan ikke komme til en lege å forlange sykemelding. Du må heller forklare hvordan du har det, og så skal legen foreslå sykemelding. Anonymkode: 96133...08a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 Enig med blomsten over her. Dette må du ta ansvar for selv. Du er ikke syk og skal ikke ha sykemelding. Du kan evt søke om permisjon uten lønn for å reise? Anonymkode: 94ac1...d46
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Perleblomst skrev (10 minutter siden): Har du virkelig løyet til legen om problemer med nakke og rygg? Det er tåpelig! Hvis du er helt utbrent, så ta et par egenmeldingsdager. Du kan ikke få sykemelding pga manglende motivasjon. Det må du selv ta ansvar for. Møte med leder? Medarbeidersamtale? Mulighet for tilrettelegging og mindre arbeid/annet arbeid/annen avdeling en periode? Kanskje du bør bytte jobb? Jobbe redusert en periode? Din idiot har jeg sagt det ? Klarer du ikke lese ting som står i parantes ? Analfabet altså. Gidder ikke lese resten av idiotien din. Anonymkode: 02908...bd0
Perleblomst Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Din idiot har jeg sagt det ? Klarer du ikke lese ting som står i parantes ? Analfabet altså. Gidder ikke lese resten av idiotien din. Anonymkode: 02908...bd0 "Føler jeg har brukt låsning i nakke og rygg litt for ofte (og jeg har faktisk hatt det ofte)". Når du skriver "litt for ofte", så høres det jo ut som du har brukt denne unnskyldningen noen ganger uten at det faktisk har vært nakke/rygg. Og hvorfor poengtere nakke/rygg når det er andre årsaker til at du ikke trives? Det er to helt forskjellige ting.
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 Du må gå til legen og forklare hvordan du har det. Legen bestemmer om du trenger sykemelding. Det er legen som stiller diagnose, ikke du, så du trenger ikke å komme dit med noe forslag til diagnose. Du trenger heller ikke å opplyse om diagnosen til arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 Jeg håper du blir påkjørt og får en ordentlig grunn til å sykemelde. Tvi tvi 🤭🤦♀️ Anonymkode: b60b2...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå