AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Hadde en kollega med smerter i/bak øynene. Viste seg å være svulst i hjernen, bak øynene. Anonymkode: 4cadc...4d8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 Takk for svar. Noen med smerter på venstre side? økte hormoner , plutselig mange kviser i ansikter, mer trøtt og deprimert enn vanlig? Anonymkode: a339c...e35
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde en kollega med smerter i/bak øynene. Viste seg å være svulst i hjernen, bak øynene. Anonymkode: 4cadc...4d8 Hvordan foregikk utredningen der, så optiker/øyelege noe som førte til MR, eller var det MR med en gang? Anonymkode: dd962...8c8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Symptomer vil variere med hvor i hodet svulsten sitter. Men generelt kan man få morgenkvalme, som følge av økt trykk i hodet når man har ligget med det lavt. I tillegg hodepine som ikke går bort med smertestillende. Anonymkode: 33fca...eb8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Ikke svulst, men en veldig stor vanncyste. Kraftig tinnitus (legene kalte det selvmordstinnitus fordi den er så kraftig at folk blir gale og tar livet sitt for å slippe pipingen 😅) var det tydeligste symptomet. Gikk til lege med tinnitusen et halvt års tid etter det begynte, for da var det blitt så ille at jeg måtte sitte med lydisolerende hodetelefoner når jeg var rundt andre mennesker. Det ble for mye å høre andre lyder i tillegg til pipingen. Hadde hatt mye hodepine i årene før den ble oppdaget, men den var ikke veldig kraftig eller rar, så vi (altså jeg og legene) tenkte det hadde med mye skjerm og lesing å gjøre, i og med at jeg studerte da. Etter cysten var fjernet ble det tatt en hørselstest (var ikke mulig å gjennomføre før pga. tinnitus) og da fikk jeg påvist nedsatt hørsel på venstre øre. Deler av cysten lå sånn til at den presset mot noen greier i øret. Jeg ville ha merket at jeg hørte dårligere om det ikke var for tinnitusen, så sånn sett var det også et symptom. Anonymkode: 4c0b4...6d3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Vondt i hodet. Det var det eneste. Anonymkode: 3f1b4...93a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 Epileptisk anfall. Merket ingenting forutenom det. Godartet svulst på hjernehinnen. Må muligens opereres ut. Anonymkode: 67a33...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå