Gå til innhold

Hva finnes det å se og gjøre i Jämtland Härjedalen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere Sverige er et fint sted å dra på ferie? I år vil typen til Sverige.  Jeg kommer fra rett i nærheten av Åre , så jeg synes kanskje ikke Sverige er så spennende siden jeg tilbrakte hver eneste sommer på campingplassen i Østersund. Men jeg vil gi det en ny sjanse , for samboeren er veldig gira. Hva er verdt å se i Jämtland/Härjedalen?

Anonymkode: 2cde1...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ingenting. Stedet har en matbutikk og det er vel det eneste av offentlige bygg.

Anonymkode: 37182...284

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ta inn på Storsjö camping, sef! 🤣 Har vokst opp i samme område, med ferieturer til Östersund som standard, så jeg skjønner hva du mener. I Åre er det endel muligheter for sport på sommeren også, med gondolbane opp og evt sykling ned (eller gå, det er en fin tur). Jeg tror det er et spahotell i området? Kobber-et-eller-annet? Mange muligheter for fjellturer. 

Anonymkode: 00e1d...991

AnonymBruker
Skrevet

Sverige er fint, ja. Jeg kommer fra Østfold, så jeg anbefaler vestkysten. Og selvfølgelig Stockholm. :) 

Hvis man kjører fra Oslo til Stockholm er det en ganske kjedelig tur, men hvis man gjør litt research finner man nydelige steder underveis hvis man tar små avstikkere, og der man ser at både landskap og arkitektur skiller seg fra den norske. Gøy! 

Det jeg aldri har utforsket er østkysten, altså øst for Malmø. Landskap og arkitektur er nærmere den danske, tror jeg, og i alle fall helt annerledes enn den norske. Og Gotland tror jeg er kjempefint! Åland også. 

Men først og fremst vestkysten. Sjekk ut visitsverige og google den svenske vestkysten (har egen nettside), så kan du se! :) Eller ta buss, tog, bil eller fly til Stockholm. 

Åre hadde jeg droppet (har ikke vært der, men ser ikke poenget uansett). 

Anonymkode: 3b76e...b88

AnonymBruker
Skrevet

På norsk heter området Øst-Trøndelag. Det er okkupert av svenskene på samme måte som Krym er okkupert av russerne.

Anonymkode: ea2bc...a27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sverige er fint, ja. Jeg kommer fra Østfold, så jeg anbefaler vestkysten. Og selvfølgelig Stockholm. :) 

Hvis man kjører fra Oslo til Stockholm er det en ganske kjedelig tur, men hvis man gjør litt research finner man nydelige steder underveis hvis man tar små avstikkere, og der man ser at både landskap og arkitektur skiller seg fra den norske. Gøy! 

Det jeg aldri har utforsket er østkysten, altså øst for Malmø. Landskap og arkitektur er nærmere den danske, tror jeg, og i alle fall helt annerledes enn den norske. Og Gotland tror jeg er kjempefint! Åland også. 

Men først og fremst vestkysten. Sjekk ut visitsverige og google den svenske vestkysten (har egen nettside), så kan du se! :) Eller ta buss, tog, bil eller fly til Stockholm. 

Åre hadde jeg droppet (har ikke vært der, men ser ikke poenget uansett). 

Anonymkode: 3b76e...b88

For en idiotisk kommentar 🙄

Anonymkode: 37182...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...