Gå til innhold

Samvær ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg går igjennom en skilsmisse. De har en datter på 5 år. Ingen av foreldrene er villige til å være en hel uke uten datteren og mener hun skal være noen dager hos den ene, og så noen dager hos den andre. Jeg vet ikke helt hvor mange dager his hver, men jeg syns dette høres veldig slitsomt ut for datteren som ikke vil finne roen før hun må flytte på seg igjen.

i tillegg klarer de ikke helt å bli enige, og de mener at datteren på 5 skal være med å bestemme hvem hun skal bo hos, hvor mye etc.

Bare jeg som syns det er helt hårreisende å legge dette ansvaret på en 5-åring? Er jo glad i venninna mi, og vil ikke blande meg, men føler at de som voksne legger alt for mye ansvar på datteren og gjør henne til en kasteball bare fordi de ikke klarer å bli enige og ikke er voksne nok til å ta de konsekvensene som følger med en skilsmisse.

Hva kan jeg gjøre? Jeg prater for døve ører når jeg forsiktig forsøker å si noe.

Anonymkode: 13035...0a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener å ha hørt at hyppige bytter mellom to primærpersoner er best for små barn. En uke blir for lenge å være borte fra den ene.

Anonymkode: 14816...7a8

AnonymBruker
Skrevet

N uke kan være for lenge så det er ikke noe galt å korte ned på det.

Anonymkode: de332...5df

Skrevet

Kommer veldig an på barnet. Vårt barn taklet ikke det. Og sa at han syns det ble slitsomt med så mye frem og tilbake. Og det skjønner jeg godt. Jeg hadde heller ikke orket noe slikt:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasit her 😊 Foreldrene kommer nok til å prøve seg frem til de finner en løsning som fungerer for alle. En kompis av meg praktiserer en 5-2-ordning for sine barn: 

Fredag ettermiddag - onsdag morgen hos far, onsdag ettermiddag - mandag morgen hos mor, mandag ettermiddag - onsdag morgen hos far, onsdag ettermiddag - fredag morgen hos mor, så ny langhelg hos far osv. 

I hverdagene har altså far barna hver mandag og tirsdag ettermiddag, mor har hver onsdag og torsdag ettermiddag, og så annenhver helg. Det fungerer kjempebra for alle. 

Anonymkode: 5f42d...a03

AnonymBruker
Skrevet

Dette har da ikke du noe med.

Anonymkode: e4495...ab1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun har dobbelt opp av ting, så hun slipper å ta masse klær og yttertøy og fottøy og leker og kosedyr frem og tilbake, så går det sikkert greit? Og fint at mor og far er enige da! Hva du og postmannen og kassadama på kiwi og svigermor og KG mener er revnende likegyldig.

Anonymkode: 6ea78...58c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette må foreldrene finne ut sammen med barnet sitt. Dette er ikke ditt bord. Det som er riktig for noen, er ikke nødvendigvis riktig for andre. la de finne veien selv. 

Anonymkode: 725ab...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...