Alice123 Skrevet 11. mai 2023 #21 Del Skrevet 11. mai 2023 Kontakt de det gjelder og si at dere har fått utvidet budskjettet og derfor ønsker å invitere dem til hele kvelden. Et annet spørsmål er hvordan det passer mws 35 ekstra gjester i lokalet, kjøkkenet/cateringen, andre innkjøp etc. Har dere gått logistikken og sett at dere kan få inn 35 gjester? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #22 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 8.29): Vi gjorde nettopp dette! Vi hadde kun invitert familie og forlovere til middag, og alle våre venner til kaffe- og kake samt fest. Etter svarfristen gikk ut angret vi, og det var aldri snakk om at noen var uønsket en hel dag, ei heller budsjett. Vi følte det ble feil, og angret for at vi ikke i utgangspunktet allerede hadde invitert alle til alt. Så vi sendte melding til de det gjaldt, og fortalte at vi skulle i utgangspunktet vært familie og forlovere til middag, men at vi nå dropper vår egne ordning - og ønsker at vennene også tar del i hele dagen om de har mulighet. Det må være lov å angre og ombestemme seg, uten at alt ska bety det ene og det andre tenker jeg. Vi har BARE blitt møtt med positivitet og at folk synes det var hyggelig! ☺️ Anonymkode: d7239...30c Men da ble det jo varslet i god tid? 1 mnd før bryllupet - det er nesten litt ufint. Nå vet jeg ikke om kaffigjestene kommer langveis fra eller ikke, men last minute invite til middag betyr kanskje en ekstra overnatting for de som reiser langt. Som kaffigjest dukker man gjerne ikke opp på vielsen nødvendigvis dersom man ikke bor i nærheten og kan dra hjem igjen i mellom. Da blir alt dyrere om man må skaffe et hotellrom i siste liten, det er vel gjerne derfor man får invitasjoner god tid i forveien slik at man kan planlegge og bestille i god tid. Bor man ikke så langt i fra tenker jeg det er mer innafor å be de til middag med kort frist. Anonymkode: 5286d...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #23 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 15.18): Men da sier hun at kaffegjestene ble nedprioritert pga økonomi. At de måtte ta et valg om hvem som var bra nok til å spanderes middag på Anonymkode: 5b953...e28 Og de er prioritert over alle som ikke fikk komme i det hele tatt. Det er liksom alternativet når man det er snakk om kaffegjester. Anonymkode: fbda0...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #24 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men da ble det jo varslet i god tid? 1 mnd før bryllupet - det er nesten litt ufint. Nå vet jeg ikke om kaffigjestene kommer langveis fra eller ikke, men last minute invite til middag betyr kanskje en ekstra overnatting for de som reiser langt. Som kaffigjest dukker man gjerne ikke opp på vielsen nødvendigvis dersom man ikke bor i nærheten og kan dra hjem igjen i mellom. Da blir alt dyrere om man må skaffe et hotellrom i siste liten, det er vel gjerne derfor man får invitasjoner god tid i forveien slik at man kan planlegge og bestille i god tid. Bor man ikke så langt i fra tenker jeg det er mer innafor å be de til middag med kort frist. Anonymkode: 5286d...c87 Vi sa i fra i starten av mai, bryllupet er i juli, så litt over 2 mnda ja. Jeg tenker uansett at man kan gi tilbudet, om noen skal være negativ til at de plutselig blir invitert til middag, så bør de gå noen runder med seg selv 🤷🏽♀️ det er så enkelt at de sier at de ikke kan komme hele dagen hvis de føler det blir eksra utgifter eller. Hos oss var det også ett par stk som sa de bare kunne komme til kaffe, kake og fest - og det er helt greit. Uansett så var alle våre som reiser langveis fra invitert hele dagen, så blir ingen endringer der for oss. Det var alle vennene våre vi inviterte hele dagen i ettertid, og de bor i nærheten. Selv om jeg er uenig, så ser jeg poenget ditt med at ting blir dyrere, men tenker at det ikke skader å invitere allikevel og ombestemme seg, så lenge man legger det frem på en god måte ☺️ Anonymkode: d7239...30c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #25 Del Skrevet 22. mai 2023 Jeg ville ikke omgjort det. Først er jeg bare god nok til kaffe, så har noen "viktige" gjester takket nei. Så da er jeg god nok til sete ved hovedbordet?! Sikkert for å fylle bordet..ja sånn hadde jeg tenkt. 🙄 Anonymkode: 864cd...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. mai 2023 #26 Del Skrevet 22. mai 2023 Enten så inviterer man folk i hele bryllupet, eller ikke i det hele tatt. Å bli invitert som "kaffegjest" er jo bare superkleint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå