AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Del Skrevet 10. mai 2023 Vi inviterte Kaffegjester fordi vi ønsket å ha de i bryllupet, men ble for dyrt å ha så mange til middag. Men nå angrer jeg, vil ha alle hele dagen! Kun 1 mnd til bryllupet, er det for seint å sende en melding om at de er invitert hele dagen? Eller burde vi bare holde det slik vi har det? Vet at det er noen som ikke kan komme tidligere, så vil bli noen som kun kommer til kaffen uansett… Anonymkode: 492a7...020 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoega Skrevet 10. mai 2023 #2 Del Skrevet 10. mai 2023 Ring dem det gjelder og si dere vil ha dem i bryllupet hele kvelden, kanskje at det var litt forhasta når dere sendte ut invitasjoner? Viktig at ikke kaffegjestene føler at dem er B-liste som plutselig har blitt "god nok" til middagen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Del Skrevet 10. mai 2023 Zoega skrev (Akkurat nå): Ring dem det gjelder og si dere vil ha dem i bryllupet hele kvelden, kanskje at det var litt forhasta når dere sendte ut invitasjoner? Viktig at ikke kaffegjestene føler at dem er B-liste som plutselig har blitt "god nok" til middagen. Jeg hadde tenkt at noen meldte avbud og da var jeg plutselig bra nok Anonymkode: 5b953...e28 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 10. mai 2023 #4 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde tenkt at noen meldte avbud og da var jeg plutselig bra nok Anonymkode: 5b953...e28 Eller at bruden hadde tenkt seg om. Men jeg ville ringt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Del Skrevet 10. mai 2023 Det er ikke folk som har meldt avbud som gjør at vi plutselig «får plass». Ønsker å sprenge budsjettet og ha alle Kaffegjester som gjester hele dagen fordi jeg vil ha dem der, får litt dårlig samvittighet over at vi kun har invitert dem til festen. Er snakk om 35 stk… Anonymkode: 492a7...020 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke folk som har meldt avbud som gjør at vi plutselig «får plass». Ønsker å sprenge budsjettet og ha alle Kaffegjester som gjester hele dagen fordi jeg vil ha dem der, får litt dårlig samvittighet over at vi kun har invitert dem til festen. Er snakk om 35 stk… Anonymkode: 492a7...020 Men det er likevel det folk tenker Anonymkode: 5b953...e28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er likevel det folk tenker Anonymkode: 5b953...e28 Ja, skjønner det. Er det noe vi kan si for at det ikke skal føles slik? Eller er det rett og slett best å bare ikke gjøre noen endringer og la kaffegjestene fortsette å være Kaffegjester? Anonymkode: 492a7...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke folk som har meldt avbud som gjør at vi plutselig «får plass». Ønsker å sprenge budsjettet og ha alle Kaffegjester som gjester hele dagen fordi jeg vil ha dem der, får litt dårlig samvittighet over at vi kun har invitert dem til festen. Er snakk om 35 stk… Anonymkode: 492a7...020 Kan du ikke bare være ærlig? «Vi har fått mulighet til å utvide budsjettet og vil gjerne da kunne invitere alle gjester til full dag. Har forståelse for at det er sen invitasjon, men de som har mulighet og vil kan gi beskjed til tlfnr X innen blabla». Anonymkode: ce198...039 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Del Skrevet 10. mai 2023 Det er jo hyggeligst å få være tilstede under middagen, så jeg skjønner jo at du ønsker å gjøre om dette. Det er jo bare å si at dere har kommet frem til at dere egentlig ikke ønsker kaffegjester, og fått ordnet det slik at alle får plass under middagen😊 Anonymkode: d7319...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, skjønner det. Er det noe vi kan si for at det ikke skal føles slik? Eller er det rett og slett best å bare ikke gjøre noen endringer og la kaffegjestene fortsette å være Kaffegjester? Anonymkode: 492a7...020 Folk skjønner at penger er en begrensning, og når man gjør det klart at det gjelder en stor porsjon av gjestene så føler man ser jo ikke så «annenrangs» som når man kommer til kaffe som 1-2 stk slik jeg har gjort i bryllup med 50 andre 🫠 Anonymkode: ce198...039 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke bare være ærlig? «Vi har fått mulighet til å utvide budsjettet og vil gjerne da kunne invitere alle gjester til full dag. Har forståelse for at det er sen invitasjon, men de som har mulighet og vil kan gi beskjed til tlfnr X innen blabla». Anonymkode: ce198...039 Men da sier hun at kaffegjestene ble nedprioritert pga økonomi. At de måtte ta et valg om hvem som var bra nok til å spanderes middag på Anonymkode: 5b953...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Del Skrevet 10. mai 2023 Ring til de det gjelder og si som du sier over her: at dere inviterte 35 stk kun på kaffe i bryluppet, men at dere angre fordi dere har lyst til å ha med alle gode venner/familie hele dagen og har lyst til å invitere de for hele dagen. Så får det være opp til gjestene om de kun kommer til kaffen eller vil være med hele dagen. Men tror det er viktig at du forteller at det gjelder alle kaffegjestene. Men sjekk om dette går logistisk sett før du ringer. Er det plass nok, klarer dere skaffe mat osv. Anonymkode: 71ecf...421 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg ville ringt og sagt at du har tenkt deg om og at det føltes feil å bare invitere til kaffe. Mye mer personlig om du ringer. Ikke send fellesmelding Anonymkode: 8f23a...811 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #14 Del Skrevet 10. mai 2023 Hva med å fortelle sannheten da. At dere ikke hadde råd, men nå har det. Anonymkode: 72262...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Del Skrevet 10. mai 2023 Dette ender med skillsmisse uansett. Anonymkode: 2b4f9...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #16 Del Skrevet 10. mai 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men da sier hun at kaffegjestene ble nedprioritert pga økonomi. At de måtte ta et valg om hvem som var bra nok til å spanderes middag på Anonymkode: 5b953...e28 Det skjønner jo alle er grunnen. Støtter forslaget om ærlighet, folk vil forstå det. Anonymkode: fffef...12c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Del Skrevet 10. mai 2023 ååå søte brud. Hadde jeg blitt invitert på kaffe, så hadde jeg blitt glad. Og hadde bruden/brudgom ringt meg en mnd før, og vært ærlig at de hadde heller lyst til å SPRENGE sitt eget budsjett for de ORKET ikke tanken på å ikke ha meg der hele kvelden, så hadde jeg også blitt glad (kanskje litt rørt) såååå. jeg synes du kan være ærlig. Si det rett ut: "Vi prøvde å begrense oss, i forhold til budsjett, men nå skjønner vi at vi kan ikke se for oss at kvelden vår blir noe bra dersom ikke dere er med løpet ut, vil dere være med på hele festen? Dersom dere ikke har mulighet til hele kvelden så er dere velkommen så lenge dere kan, men vi håper dere vil være med til middag og fest. " Anonymkode: 08360...665 9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg tenker det kanskje er litt sent. De som er kaffigjester har kanskje lagt andre planer på dagen/planlagt sen ankomst. Visst du nå inviterer alle til middag så føler kanskje mange at de må være med hele dagen og må plutselig endre på planene sine. 35 ekstra gjester høres også ut som mye ekstraarbeid i fbh. med bordplassering. Anonymkode: 5286d...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #19 Del Skrevet 11. mai 2023 Vi gjorde nettopp dette! Vi hadde kun invitert familie og forlovere til middag, og alle våre venner til kaffe- og kake samt fest. Etter svarfristen gikk ut angret vi, og det var aldri snakk om at noen var uønsket en hel dag, ei heller budsjett. Vi følte det ble feil, og angret for at vi ikke i utgangspunktet allerede hadde invitert alle til alt. Så vi sendte melding til de det gjaldt, og fortalte at vi skulle i utgangspunktet vært familie og forlovere til middag, men at vi nå dropper vår egne ordning - og ønsker at vennene også tar del i hele dagen om de har mulighet. Det må være lov å angre og ombestemme seg, uten at alt ska bety det ene og det andre tenker jeg. Vi har BARE blitt møtt med positivitet og at folk synes det var hyggelig! ☺️ Anonymkode: d7239...30c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #20 Del Skrevet 11. mai 2023 Btw: vi gifter oss om 1.5 mnd! Så det er ikke forsent. Anonymkode: d7239...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå