AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Del Skrevet 10. mai 2023 ..men presterte ikke bra nok på evnetestene deres, og gikk derfor ikke videre i opptaket. Hun påstod da at enten så er de strengere med etniske nordmenn, eller så har de skjerpet inn på kravene nå i det siste, for alle "pakkisene" som jobber for Sporveien kan da umulig være smartere enn henne! Hva synes dere om en slik uttalelse? Og er det slik at det var lettere å bli T-banefører tidligere? Anonymkode: e2a61...4ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Del Skrevet 10. mai 2023 Mer nysgjerrig på hvordan du responderte på rasistiske utsagn Anonymkode: 2c1e9...a9c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 10. mai 2023 #3 Del Skrevet 10. mai 2023 Hårreisende.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mer nysgjerrig på hvordan du responderte på rasistiske utsagn Anonymkode: 2c1e9...a9c Jeg ble litt paff. Dessuten sa hun det egentlig ikke til meg. Vi var flere stykker på besøk hos en felles venn, og jeg stod i gangen og tok på meg skoene for å gå. Er liten leilighet med kort avstand fra ytterdør til stue, derfor fikk jeg med meg hva som ble sagt der inne. Anonymkode: e2a61...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg antar det er hennes holdninger som har skint gjennom i intervju og evnetester, og som gjør henne uegnet i jobben. Godt å høre at de greier å luke bort slike som henne fra slike jobber! Hun er bare en rasist som ikke tar ansvar for egne handlinger. Vil hun ha en jobb må hun faktisk være kvalifisert for den, det var tydeligvis ikke hun. Da må hun enten gjøre det som trengs for å bli kvalifisert, eller hun må finne seg en annen jobb. Så enkelt er det. Anonymkode: 2d744...46d 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Del Skrevet 10. mai 2023 Oi, først mislyktes hun på en simpel evnetest og så slang hun fra seg rasistiske utspill? Flaut, men nesten like flaut å være venn med denne personen. Anonymkode: 828ff...eb2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg tenker at ut fra hennes bemerkninger så virker det korrekt at hun ikke presterte bra nok på evnetesten. Er nok ganske mange mennesker som er smartere enn henne. Anonymkode: a6031...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi, først mislyktes hun på en simpel evnetest og så slang hun fra seg rasistiske utspill? Flaut, men nesten like flaut å være venn med denne personen. Anonymkode: 828ff...eb2 Evnetestene er IKKE simple, jeg ringte Sporveien og de sa at de har søkere som har prøvd seg 17 ganger uten å bestå testene. Jeg har prøvd to ganger. 😥 Anonymkode: 9019f...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Del Skrevet 10. mai 2023 Evnetester tester ikke rene evner. De tester hvem som passer i jobben. Om hun ble avslått betyr det at hun sannsynligvis ikke hadde trivdes uansett. Anonymkode: 4a295...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Evnetestene er IKKE simple, jeg ringte Sporveien og de sa at de har søkere som har prøvd seg 17 ganger uten å bestå testene. Jeg har prøvd to ganger. 😥 Anonymkode: 9019f...cff Kan jeg spørre hva disse evnetestene går ut på? Anonymkode: 1f6fb...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg hadde smelt tilbake fra gangen "Kanskje de ikke ville ha deg der fordi du er rasist!" Også ville jeg revurdert både henne og resten av vennegjengen. Venner som ikke står opp mot rasisme vil ikke jeg omgås hvertfall. Anonymkode: a7db3...f0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Del Skrevet 11. mai 2023 Hu sa det nok i rein frustrasjon over de idiotiske testene. De som blir ansatte i T-banen i dag er verken bedre eller dårligere i jobben enn de som blei ansatt før de begynte med idiotien. Det er bare HR-folka nå til dags som er late og ubrukelige. DE burde blitt testa både i hue og ræva før de ansettes…! Anonymkode: 573a8...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Del Skrevet 11. mai 2023 Det hun sa var jo rasitisk såklart. Men det er jo sånn i alle jobber at i perioder med mindre søkere er det lettere å få jobb men er det mange søkere kan de være strengere. Kanskje er det flere søkere til tbaneførerjobb nå enn for 15 år siden feks, det er jo naturlig å tenke at det er det pga mye mer folk i Oslo. Jeg tok forøvrig "evnetest" som jobbsøker for 10 år siden og da var det ikke noe bestått/ikke bestått var mer en slags enkel IQ-test + test av hukommelse og reaksjon og litt sånt. Så det er jo ikke noe helt nytt. Men lurer på hva slags test det var jeg har ikke hørt at disse testene direkte gjør at folk ikke får jobben, ikke i min bransje iallfall.. Det er mer en del av det de vurderer. Men om venninna gjorde det såpass dårlig på denne testen og også kaller folk "pakkiser" er hun kanskje ganske dum Anonymkode: 04ad3...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Del Skrevet 11. mai 2023 hva går testen ut på? Anonymkode: 94bd6...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #15 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 14.31): ..men presterte ikke bra nok på evnetestene deres, og gikk derfor ikke videre i opptaket. Hun påstod da at enten så er de strengere med etniske nordmenn, eller så har de skjerpet inn på kravene nå i det siste, for alle "pakkisene" som jobber for Sporveien kan da umulig være smartere enn henne! Hva synes dere om en slik uttalelse? Og er det slik at det var lettere å bli T-banefører tidligere? Anonymkode: e2a61...4ed Hennes utsagn viser godt hennes evner, manglende kognitive evner. Anonymkode: 35fb0...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #16 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg tror den testen tester IQ, simultankapasitet, korttidshukommelse, kanskje språkforståelse. Hvis det er sånn jeg tror, ryker man rett ut dersom man scorer under ei satt poenggrense, uten at selve søknaden kommer igjennom systemet 🤔 Anonymkode: 573a8...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #17 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 14.31): ..men presterte ikke bra nok på evnetestene deres, og gikk derfor ikke videre i opptaket. Hun påstod da at enten så er de strengere med etniske nordmenn, eller så har de skjerpet inn på kravene nå i det siste, for alle "pakkisene" som jobber for Sporveien kan da umulig være smartere enn henne! Hva synes dere om en slik uttalelse? Og er det slik at det var lettere å bli T-banefører tidligere? Anonymkode: e2a61...4ed Jeg tenker hun var frustrert for at hun ikke kom inn, så lot hun det gå ut over noen andre. Anonymkode: bc4b4...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Del Skrevet 11. mai 2023 On 5/10/2023 at 2:31 PM, AnonymBruker said: ..men presterte ikke bra nok på evnetestene deres, og gikk derfor ikke videre i opptaket. Hun påstod da at enten så er de strengere med etniske nordmenn, eller så har de skjerpet inn på kravene nå i det siste, for alle "pakkisene" som jobber for Sporveien kan da umulig være smartere enn henne! Hva synes dere om en slik uttalelse? Og er det slik at det var lettere å bli T-banefører tidligere? Anonymkode: e2a61...4ed Hun har jo ikke feil selv om pakkis ikke er rett å si Anonymkode: 6b017...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #19 Del Skrevet 11. mai 2023 hva går egentlig sånne "evne tester" ut på da? Anonymkode: 21592...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #20 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 22.13): hva går egentlig sånne "evne tester" ut på da? Anonymkode: 21592...82f Ofte IQ tester med figurer, var vel et slags tetrisspill man måtte spille samtidig som man løste regnestykker. Oppgaver i norsk hvor man måtte lese en tekst og så spørsmål om teksten om jeg ikke husker helt feil .Søkte nemlig dette for noen år siden og failet. Kan godt hende de har forandret litt på det dog Anonymkode: 7cec3...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå