Gå til innhold

For ivrig med sms/mms?

Gjest Forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket

Har en ny kjæreste (kjent som venn lenge). Nå har jeg sendt meldinger jevnlig fordi jeg har savnet han, og har lyst å ha jevnlig kontakt med han (bor litt unna så vi treffes sporadisk). Nå har det seg slik at jeg antagelig har vært litt ivrig på meldinger. Han sagt det til han, men han sier det bare er så hyggelig og koselig. Han svarer bestandig, men jeg har følt i det siste at det kanskje er mer av plikt.

Bestemte meg derfor for noen dager siden å kutte ned drastisk på meldinger, dvs. helt...... Nå så har han ringt med 1 gang i løpet av dagen (gjort stort sett likevel), og ingen meldinger på mange dager. Har hele tiden følt at jeg er endel ivrigere enn han, men at det skulle bli så lite syntes jeg er "sårende".

Mulig jeg trenger bekreftelser fra han stadig for å føle meg ok, og det er slitsomt å føle at jeg må få :frustrert:

Så jeg lurer derfor på om det er mulig å være interessert selv om en ikke viser det slik på noen måte??

Har jo så lyst å få en savner deg melding osv. men det ser mørkt ut :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ananas

Jeg tror ikke det er mulig å trekke konklusjoner om noesomhelst basert på hvor ofte folk sender sms-er, eller hvor lang tid det tar før de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være han tror du er blitt mindre interessert i han pga du har kuttet ned på meldingene. Derfor han ikke sender så mye til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: (enikkeondsinnetlatter)

Denne "sms baserte flørteverden" har bare fått oss til å analysere enda mer.

Gå ikke rundt grøten, spør han rett ut om han er interessert eller ikke.

Bortkastet energi å drive med slik analysering...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  (enikkeondsinnetlatter)

Denne "sms baserte flørteverden" har bare fått oss til å analysere enda mer.

Gå ikke rundt grøten, spør han rett ut om han er interessert eller ikke.

Bortkastet energi å drive med slik analysering...

Lykke til  ;)

Bra tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke alle gutter som er så glad i å sende sms da. det er i hvertfall ikke kjæresten min. husker jeg var redd for at han ikke var så interessert i starten, men har jo fortstått at han bare ikke syntes det er noen vits å sende så mange meldinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme erfaring som Adonia med min nåværende kjæreste. Jeg var ikke vant til en mann som sendte så lite meldinger og tok så lite kontakt når vi ikke var sammen, og det tok litt tid å venne seg til. Nå vet jeg at han er glad i meg fordet, han bare er ikke typen til å sende sånn savne-sms'er. Jeg tror vi jenter legger mye mer i sånt enn det gutta gjør. Men er du veldig usikker, kan du jo bare ta en prat med han som det foreslås over her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjenner meg igjen, bare at jeg er den som mottar SMS'ene.

Reagerte på at det var for mange sms allerede i begynnelsen, men det gikk på et vis siden jeg var nyforelsket. Nå derimot er det utrolig slitsomt.

Jeg har følt de rette følelsene hele veien, og trives godt når vi er ilag, men når vi ikke er ilag orker jeg ikke å skrive sms'er eller svare på sånne hele tiden. Det blir bare tomt snakk, dyrt blir det også og uansett hvor jeg er eller hva jeg gjør på har jeg en eller annen sms som jeg føler jeg burde svart på. Hvis ikke får jeg dårlig samvittighet, er redd for at mitt manglende svar skal tolkes som manglende interesse, eller så føler jeg at jeg må komme med en forklaring på hvorfor jeg ikke svarte senere. Må også nenves at jeg i utgangspunktet ikke er så glad i å skrive sms'er, da må det iallefall være noe viktig å si.

Jeg har gitt beskjed om dette, og fått til svar at det forventes ikke at jeg alltid skal svare, men likevel føler jeg det som en plikt at jeg ihvertfall svarer på et visst antall av sms'ene i løpet av en dag.

Etter en lang stund på denne måten føler jeg mer og mer at mobilen styrer livet mitt, og jeg har mest lyst å bare kvitte meg med den. Dette må jeg si irriterer meg, noe som også virker inn på det jeg føler for denne personen. I tillegg får jeg aldri mulighet til å savne henne når vi ikke er sammen, så når vi endelig treffes føler jeg ikke at vi har vært borte fra hverandre, og føler ikke noe særlig gjensynsglede...Tror nok dette er i ferd med å ødelegge følelsene mine helt, for som jeg har sagt til henne så trenger jeg litt tid alene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall sendte sms har ingenting med interresse å gjøre.

Personlig sender jeg så og si aldri sms, heller ikke til kjæresten.

Synes det er tungvint å sende sms og har ikke behov for å sende/motta sms hele tiden. Sms'er kun hvis det er viktige beskjeder som skal gis.

Det samme gjelder kanskje han?

Som en nevnte tidligere her, spør ham rett ut og finn det ut- er helt enig i at det er bortkastet energi å gå rundt og være usikker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pecado

Eksen min sendte 40 mld om dagen når han var borte. Veldig slitsomt. Og de fleste mld var sånne kosemose mld som det gikk 20 av på dusinet. Kan du ikke heller ringe han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

SMS = roten til mye ondt!

Det er SÅ ofte at jeg møter potensielt hyggelige og ålreite menn, og så har vi en hygelig kveld på byen, og så tar vi avskjed og jeg sier: Dette var koselig, kanskje vi treffes igjen en eller annen gang. Så kommer det en melding neste dag: Hei, det var koselig i går, hva gjør du i kveld osv.

JEG BLIR SÅ LEI!!!!!! Jeg føler at det blir mas med en gang, og at jeg ikke rekker å bygge opp interesse for dem når jeg ikke får tid til å savne fyren eller la det våkne en spire i meg av nysgjerrighet. Dette skjer gang på gang. Neste gang jeg møter en fyr skal jeg si at jeg ikke HAR telefon.

Terskelen for å ta kontakt med andre er blitt så altfor lav. Jeg synes det blir plagsomt og masete.

Jeg savner slik det var før, at det var folk man syntes var interessante, og man møttes tilfeldig, og alt var spennende, og man visste ikke hva den andre personen tenkte om en selv, og ingen masete 'hei, takk for i går, har du planer for kvelden"-meldinger.

For å motvirke denne trenden sender jeg ALDRI meldinger til folk jeg er interesserte i, det verste jeg kan tenke meg er at noen synes at JEG er innpåsliten.

(da jeg så King Kong nettopp tenkte jeg over at kjærlighetsforholdet til de to hovedpersonene (ikke apa) hadde blitt LANGT mindre romantisk dersom de hadde kunnet få tak i hverandre på sms etter de kom tilbake til New York... ingen av dem visste sikkert hva den andre følte, og det var ingen som brettet ut sine følelser på et upassende tidspunkt over tastetrykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Menn og kvinner og sms er ganske uforenlig. Han sier sansynligvis akkurat det han mener en sjelden gang, mens du sier alt du mener hele tida.

Send ham meldinger når du har lyst, ikke forvent svar. Og be ham ringe deg når han har tid og lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...