Gå til innhold

Svigerinne på 34 år sa at min 14 år gamle søster måtte flytte ut og klare seg selv. Sjalu?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigerinne som alltid har vært så sjalu på søstern min som er 20 år yngre. Hun var 26 år da hun kom inn i livet til søstren min som da var 6 år. Og nei, søstren min er ikke slem eller vanskelig, hun har ikke gjort noe galt. Dette her er ren sjalusi. 

Husker da søstern mln var 14 år hadde svigerinnen min sterke meninger om at hun måtte flytte ut og klare seg selv. Vet ikke hvorfor hun mente det? Hun holdt på sånn en stund til søstern min begynte på videregående og hun innrømmet at hun måtte få lov til å bo hjemme til hun var ferdig vgs iallfall. 

Søstern min er veldig smilende og blid og høflig og er flink til så mye, og virker nok perfekt på mange måter. Kanskje hun irriterte seg på henne? Hun virker hele tiden veldig sjalu og er veldig negativ til henne. 

Mamma er veldig konfliktsjy, og tar aldri kampene. Venter på at ting skal roe ned så kan man tenke på noe annet. 

Er dette normal oppførsel? 

Anonymkode: 53c61...0fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må nok legge til at første barnebarnet kom da lillesøsteren min var 12 år og da var svigerinnen min 32. Følte hun en konkurranse mot oppmerksomheten til mamma, kanskje? Siden mamma var jo mor og bestemor på samme tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen sagt at jeg skal kaste ut min 14 år gamle barn ut av huset, så ville den personen aldri fått lov til å besøke meg igjen. Jeg hadde avsluttet all kontakt med vedkommende, uavhengig av hvem dette er. Jeg har vansker med å tro at noen vil kaste ut et barn som går på ungdomskolen, men om dette er sant så er svigerinnen din et forferdelig menneske. 

Anonymkode: 6b635...b42

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde noen sagt at jeg skal kaste ut min 14 år gamle barn ut av huset, så ville den personen aldri fått lov til å besøke meg igjen. Jeg hadde avsluttet all kontakt med vedkommende, uavhengig av hvem dette er. Jeg har vansker med å tro at noen vil kaste ut et barn som går på ungdomskolen, men om dette er sant så er svigerinnen din et forferdelig menneske. 

Mitt barn*

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags underlig menneske er dette, og hvorfor føler hun seg berettiget til å blande seg? Nei, det er ikke normalt.

Anonymkode: 970bc...5d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Digresjon, men hvis dette mennesket er mor til barnebarnet ditt, så må du faktisk forholde seg til vedkommende. Du må også passe på å ha et greit nok forholdet til at du ikke blir nektet å treffe barnebarnet ditt. 

Anonymkode: 4ebd7...ae0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, hun er veldig grusom. Sier mye stygt til oss. Ingen tør å sette grenser for henne og broren min er en tøffel. Barna deres er i tenårene nå og de får lov å bo hjemme. 

Skrevet

Du trenger ikke å lete etter motiver eller rasjonalisere denne svigerinnens væremåte. 
Det hun sier og gjør er helt uakseptabelt, og det bør hun få klar beskjed om. Den hun ville presse ut av sin mors hus var et barn, og din mot oppførte seg ikke som en voksen. Det er ikke en trygg ramme for et barn å leve i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags underlig menneske er dette, og hvorfor føler hun seg berettiget til å blande seg? Nei, det er ikke normalt.

Anonymkode: 970bc...5d8

Hun er ikke helt god, men vanskelig å håndtere henne. 

AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR er broren din fremdeles sammen med dette kvinnemennesket, egentlig?

Har hun i det hele tatt noen gode sider?

Huff og huff, høres ikke bra ut!

Anonymkode: 8791f...006

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

Du trenger ikke å lete etter motiver eller rasjonalisere denne svigerinnens væremåte. 
Det hun sier og gjør er helt uakseptabelt, og det bør hun få klar beskjed om. Den hun ville presse ut av sin mors hus var et barn, og din mot oppførte seg ikke som en voksen. Det er ikke en trygg ramme for et barn å leve i.

Nei, søstern min sliter mye med angst pga dette. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen tør å sette grenser for henne og broren min er en tøffel.

At broren din er offer for mishandling, og sliter med å bryte mønsteret kan jeg forstå.
At dere rundt ikke tør å sette grenser har jeg ingen forståelse eller respekt for. Hva tror dere kan skje? At hun skjeller dere ut? Har det noe å si? Såpass må man stå i når man har yngre søsken og frynsete gamle mødre.

Endret av Andro
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

HVORFOR er broren din fremdeles sammen med dette kvinnemennesket, egentlig?

Har hun i det hele tatt noen gode sider?

Huff og huff, høres ikke bra ut!

Hun kan være veldig grei mot meg, og skulle hele tiden si at jeg var favorittanten foran søstren min. 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

At broren din er offer for mishandling, og sliter med å bryte mønsteret kan jeg forstå.
At dere rundt ikke tør å sette grenser har jeg ingen forståelse eller respekt for. Hva tror dere kan skje? At han skjeller dere ut? Har det noe å si? Såpass må man stå i når man har yngre søsken og frynsete gamle mødre.

Mamma har aldri turt å si noe og hun skal alltid tåle alt, og jeg har lært av henne. Jeg føler at jeg er slem om jeg sier ifra og at jeg må tåle alt. Og jeg er usikker på hvor mye jeg skal tåle og når jeg skal si ifra. Hvor langt skal det gå før jeg må si ifra. 

Jeg er vel den eneste som har klart å si ifra en sjelden gang og da får jeg angstanfall etterpå. Føler meg alene når jeg tar oppgjør med henne og de andre bare står der og ikke støtter meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun kan være veldig grei mot meg, og skulle hele tiden si at jeg var favorittanten foran søstren min. 

Vel. Det er jo ikke en god side, da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Det er jo ikke en god side, da. 

Det at hun er grei mot meg er kanskje en god side, men jeg føler det er falskt. Det er ikke genuint og ekte. 

Skrevet

Føler meg alene når jeg tar oppgjør med henne og de andre bare står der og ikke støtter meg. 

Det forstår jeg, men det kan du øve på. Du er tøff, og du ser godt hva som er feil.
Jeg heier på deg. Du trenger ikke å tåle noe, og du skal alltid ta til motmæle mot dem som plager barn. Slik din svigerinne har plaget din søster. Å holde kjeft for husfreden skaper aldri mer fred, men gir makt til bøllene - som går enda lenger hver gang de slipper unna med det uakseptable.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har en svigerinne som alltid har vært så sjalu på søstern min som er 20 år yngre. Hun var 26 år da hun kom inn i livet til søstren min som da var 6 år. Og nei, søstren min er ikke slem eller vanskelig, hun har ikke gjort noe galt. Dette her er ren sjalusi. 

Husker da søstern mln var 14 år hadde svigerinnen min sterke meninger om at hun måtte flytte ut og klare seg selv. Vet ikke hvorfor hun mente det? Hun holdt på sånn en stund til søstern min begynte på videregående og hun innrømmet at hun måtte få lov til å bo hjemme til hun var ferdig vgs iallfall. 

Søstern min er veldig smilende og blid og høflig og er flink til så mye, og virker nok perfekt på mange måter. Kanskje hun irriterte seg på henne? Hun virker hele tiden veldig sjalu og er veldig negativ til henne. 

Mamma er veldig konfliktsjy, og tar aldri kampene. Venter på at ting skal roe ned så kan man tenke på noe annet. 

Er dette normal oppførsel? 

vet ikke helt om jeg forstod dette. Din svigerinne, Altså kjæresten til din bror eller en annen søster?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Må nok legge til at første barnebarnet kom da lillesøsteren min var 12 år og da var svigerinnen min 32. Følte hun en konkurranse mot oppmerksomheten til mamma, kanskje? Siden mamma var jo mor og bestemor på samme tid? 

hvorfor vil svigerinnen din ha oppmerksomheten til din mor heller enn sin egen mor?

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (28 minutter siden):

sin svigermors hus.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...