Gå til innhold

Er det noen fantasier man bare må realisere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det er normalt og sikkert bra å fantasere. Jeg gjør det selv, men mest til eget bruk kan man si. Er svært lite av det jeg egentlig kunne tenkt meg å realisere, for det hadde bare blitt kleint og rart, og aldri like bra som i hodet. Det er jo greia, i fantasien kan du være hvem du vil og gjøre ting du ikke er i stand til i virkeligheten.

Jeg ser verdien i å dele fantasier med hverandre, ikke nødvendigvis med tanke på å sette det ut i livet men bare dele hva man tenner på og få et innblikk i den andres seksualitet. 

Men min mann virker å være mer der at det er ting han ønsker å prøve. Ting som har blitt til fetisjer? Han kan si at han har lyst til å prøve noe, men at han vet at jeg ikke er åpen for det og at forholdet vårt er viktigst, så da blir det ikke. Bare for å ha sagt det, jeg er med på mye men noen grenser har jeg. Og det er typisk de tingene han da tenker mye på. Da blir man jo litt usikker, om det ikke er nok det man har. 

Kan man ikke være fornøyd med å la noen ting forbli i fantasien? Utforske innenfor de rammer som man har og la resten være? Eller blir det som en kløe som ikke går bort?

Anonymkode: 785d0...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I høyeste grad! Minst 95% av mine fantasier bør aldri bli noe annet enn en fantasi. Det er ingen av de som MÅ realiseres.

Anonymkode: 56ee6...c85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Men om man har fantasier som kan skade andre (for eks kveling), så må man innse at det ikke er noe man kan forvente å leve ut. Man kan ikke forvente å leve ut fantasier som kan skade den andre personen psykisk eller fysisk. Dersom man har veldig sære fantasier, så må man gjerne innse at sjansen er lav for å møte noen av samme type, og må velge enten leve alene eller sammen med personen man elsker som ikke har de samme fantasiene

Noen mennesker må bare lære å leve med at de aldri kan leve ut fantasiene sine, uansett hvor kjipt de syntes det er. Du kan ikke gjøre annet enn å stole på at personen du er sammen med, tar et ærlig valg med seg selv som han klarer å leve med. Og om det endrer seg, så har han baller nok til å slå opp og finne noen andre istedetfor å føre deg bak lyset

Til slutt, så ville jeg egentlig bare anbefalt å spørre mannen din. Hvor viktig er fantasiene hans for han, og føler han at det er et stort tap at han ikke kan gjennomføre dem. Merk at du kanskje må være forberedt på å høre han si at det er et savn. Jeg tenker det er ok for partner å savne noen ting. Ingen av oss er perfekte. For noen er det for eks veldig viktig å være handy og klare gjøre ting selv, men de finner ikke alltid en mann som er handy. Da må de lære leve med at det ikke er noe de kan gå til partner for. Man kan fortsatt elske og verdsette noen selv om de ikke har "alt".

Anonymkode: 6f986...f2a

• Liker 2
Skrevet

Regler :

1. ALDRI del en fantasi du ikke ønsker å realisere. ALDRI! Hvis du kun føler det passer i hodet ditt, hold det for deg selv.

Hva du gjør er å sår en ide i hodet på partneren din som enten går til "Kult, dette har jeg også tenkt på , dette kan du overtales til", eller "ÆSJ!!! Hva F ligger jeg med?"

2. Del fantasier kun med de du er rimelig sikker på at vil være med å realisere dem. 

Det at du føler deg usikker nå på om du er nok, er et resultat av brudd på denne regelen. 

3. Fantasier bør man realisere, men man er fullt i stand som ansvarlig voksen til å realitetsbehandle hva som som er viktigst av virkelighet og fantasi. 

• Nyttig 1
Skrevet

Man bør se an fantasien om de bør/kan realiseres. Noen fantasier tenner mest ved å fantasere, mens andre er best når man faktisk gjør det. Og noen er fine å fantasere om sammen.

• Liker 3
Skrevet
rampeguri skrev (4 timer siden):

Man bør se an fantasien om de bør/kan realiseres. Noen fantasier tenner mest ved å fantasere, mens andre er best når man faktisk gjør det. Og noen er fine å fantasere om sammen.

Dette!

Her har vi delt alle fantasiene våre med hverandre og vi har vært åpne om hvilke vi ønsker å gjennomføre og hvilke som fint bare kan forbli fantasi. 

Eksempler kan være at mannen lenge fantaserte om at jeg tok ham med strapon og dette ville han gjennomføre. Dette falt i smak hos begge (jeg brukte dog litt tid) og det har blitt et fint tilskudd i sexlivet vårt. Han fantaserer også mye om å se meg med andre menn eller ha meg som midtpunkt i gangbang, men her er han tydelig på at det bare skal være fantasi. 
Jeg fantaserte om å suge ham på offentlig sted og at han skulle "voldta meg" mens jeg sov, noe vi begge ønsket å leve ut i virkeligheten og dermed gjorde det. 
Jeg fantaserer også om at han skal ta vind for øynene mine og deretter hente inn en mann av hans valg hvor de begge bytter på å knulle meg, men jeg skal aldri få se eller vite hvem den ekstra mannen er. Dette er en fantasi jeg ikke ønsker å leve ut. 

Vi har hittil ikke delt noen fantasier vi ønsker å gjennomføre som partner har sagt pass til. Noen fantasier har vi brukt litt tid på å gjennomføre, men vi har så langt testet alt vi ønsker å teste. 

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Kommer jo an på hva folk fantaserer om. Jeg forteller alltid mine fantasier og som oftest blir det gjort. Ellers får jeg ikke fred. Har vanlige fantasier som partnere vil være med på selvfølgelig, men ene fantasien om å ha sex foran veldig mange, ett helt publikum, ja det kommer nok til å forbli fantasi😅For hvem blir vel med på noe sånt. Noen ting er best at det blir værende fantasi ja ;) 

Endret av Warrior
Skrevet
19 hours ago, Druid said:

Regler :

1. ALDRI del en fantasi du ikke ønsker å realisere. ALDRI! Hvis du kun føler det passer i hodet ditt, hold det for deg selv.

Hva du gjør er å sår en ide i hodet på partneren din som enten går til "Kult, dette har jeg også tenkt på , dette kan du overtales til", eller "ÆSJ!!! Hva F ligger jeg med?"

2. Del fantasier kun med de du er rimelig sikker på at vil være med å realisere dem. 

Det at du føler deg usikker nå på om du er nok, er et resultat av brudd på denne regelen. 

3. Fantasier bør man realisere, men man er fullt i stand som ansvarlig voksen til å realitetsbehandle hva som som er viktigst av virkelighet og fantasi. 

Her skjønner jeg ikke hva du mener.

Jeg deler masse fantasier med min kjære som ingen av oss har tenkt å realisere. Men vi kan utforske tematikken sammen. På vårt soverom. Bare oss to. Rekvisitter, sinnstemning, ordbruk og leketøy kommer man langt med.

Hvor mange kvinner har en fantasi om voldtekt uten noe ønske om å bli voldtatt. Skal hun tie om den?

Eller vil du si at det jeg beskriver med å leke med tematikken er det du kaller å "realisere"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det kommer an på. Men om man har fantasier som kan skade andre (for eks kveling), så må man innse at det ikke er noe man kan forvente å leve ut. Man kan ikke forvente å leve ut fantasier som kan skade den andre personen psykisk eller fysisk. Dersom man har veldig sære fantasier, så må man gjerne innse at sjansen er lav for å møte noen av samme type, og må velge enten leve alene eller sammen med personen man elsker som ikke har de samme fantasiene

Noen mennesker må bare lære å leve med at de aldri kan leve ut fantasiene sine, uansett hvor kjipt de syntes det er. Du kan ikke gjøre annet enn å stole på at personen du er sammen med, tar et ærlig valg med seg selv som han klarer å leve med. Og om det endrer seg, så har han baller nok til å slå opp og finne noen andre istedetfor å føre deg bak lyset

Til slutt, så ville jeg egentlig bare anbefalt å spørre mannen din. Hvor viktig er fantasiene hans for han, og føler han at det er et stort tap at han ikke kan gjennomføre dem. Merk at du kanskje må være forberedt på å høre han si at det er et savn. Jeg tenker det er ok for partner å savne noen ting. Ingen av oss er perfekte. For noen er det for eks veldig viktig å være handy og klare gjøre ting selv, men de finner ikke alltid en mann som er handy. Da må de lære leve med at det ikke er noe de kan gå til partner for. Man kan fortsatt elske og verdsette noen selv om de ikke har "alt".

Anonymkode: 6f986...f2a

Ja, jeg bør nok ta det opp med han. Om det er et stort savn. Uten å detaljere hvilke ting jeg må akseptere at jeg savner, kanskje. De finnes jo.

Jeg føler at uansett hva som kanskje kunne blitt aktuelt i fremtiden så er det ikke tidspunktet for det nå. Småbarn og graviditeter og det livet der, for meg harmonerer det dårlig med utforsking av sære fantasier og involvering av andre.

Hvis det er ting han ikke er villig til å leve uten og som jeg ikke ønsker å være med på, så er det jo bare én løsning  😕

Druid skrev (19 timer siden):

Regler :

Høres ut som fornuftige regler. Men begrenser jo en del. Vi har nok brutt dem begge to, jeg da jeg fortalte om ting som jeg ikke ønsker å realisere. 

Ts

Anonymkode: 785d0...575

Skrevet (endret)
MuffinStud skrev (33 minutter siden):

Her skjønner jeg ikke hva du mener.

Jeg deler masse fantasier med min kjære som ingen av oss har tenkt å realisere. Men vi kan utforske tematikken sammen. På vårt soverom. Bare oss to. Rekvisitter, sinnstemning, ordbruk og leketøy kommer man langt med.

Hvor mange kvinner har en fantasi om voldtekt uten noe ønske om å bli voldtatt. Skal hun tie om den?

Eller vil du si at det jeg beskriver med å leke med tematikken er det du kaller å "realisere"?

Jepp.  Det er en måte å realisere det på.

(Du hadde ikke blitt happy om han faktisk voldtok deg en dag  ("Hei, du sa du fantaserte om det!! Jeg spurt om du ville være med på playrape, og siden du sa nei, trodde jeg det var igang!"), og heller ikke at han snurtet sammen, og sa det var uaktuelt å være sammen med en som har så lite selvrespekt.

Man  utforsker hva som EGENTLIG er sexy med fantasien, det å gi fra seg kontroll, hvilket handler om en tillitsgreie, ikke realiteten med  seksualisert vold for å skade deg )

Endret av Druid
Skrevet

Dersom du er enig i en så løs bruk av ordet "realisere", ser jeg ikke faren. Skal man være redd for å bringe opp fantasien om f.eks sex på offentlig sted fordi partneren kan på deres eget soverom finne på å verbalisere, ha på seg nattklubb outfit og slikt?

Jeg synes det er helt fint å dele en fantasi, men det er viktig at partneren tar det som en fantasi og ikke noe som noe man nødvendigvis har ønske eller intensjon om å skulle realisere "fullt ut".

• Liker 1
Skrevet
MuffinStud skrev (4 minutter siden):

Dersom du er enig i en så løs bruk av ordet "realisere", ser jeg ikke faren. Skal man være redd for å bringe opp fantasien om f.eks sex på offentlig sted fordi partneren kan på deres eget soverom finne på å verbalisere, ha på seg nattklubb outfit og slikt?

Jeg synes det er helt fint å dele en fantasi, men det er viktig at partneren tar det som en fantasi og ikke noe som noe man nødvendigvis har ønske eller intensjon om å skulle realisere "fullt ut".

Nettopp fordi man avdekker noe om seg selv som kan skape usikkerhet. Hvilket var TS sitt problem.  

Jeg hadde følt meg utilpass og litt impotent , hvis min kone hadde foreslått en playrape : det er et område jeg ville ha følt meg usikker i forholdet, for det er noe jeg aldri kunne hjelpt til med. Og det åpner en hel rad av kategorier som er bygd på samme lest. Har du kansje også noen BDSM tilbøyligheter?

Så selv om fantasiene kan gjennomføres trygt, behøver ikke det bety at de er ufarlige for forholdet. 

Livet skjer, så ting kommer fram: at min kone ikke har noe problem med offentlig sex, var ikke resultatet av en diskusjon og utveksling av fantasier, men noe som bare skjedde i en lidenskapelig situasjon, og ble noe vi begge kan leke med. 

Andre ting har vært mere "jeg forteller om fantasien , og lever med konsekvensene" Det er ofte viktig det også. Vi må jo kjenne hverandre.

Men det betyr at du må leve med konsekvensene.  

Skrevet

Jeg ser en klar forskjell på å dele voldtektsfantasi og det å foreslå playrape.

Skrevet
rampeguri skrev (På 10.5.2023 den 12.57):

Helt og holdent enig i det.

M@ster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...