AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Jeg har så mange blandede følelser, og ønsker andres synspunkter på min situasjon. For tre år siden ble jeg sammen med drømmemannen, og vi bodde sammen i nesten to år. Ingen av oss har barn. Jeg hadde i disse årene veldig mange utfordringer i eget liv, noe som førte til at jeg ikke var den enkleste å være sammen med. Han støttet meg hele veien, og ga uttrykk for at han alltid ville bli ved min side. Han var trygg, stabil og snill. Over natten gjorde han det slutt, sa at han ikke elsket meg mer, og så flyttet han ut samme dag. For meg kom det som lyn fra klar himmel, selv om jeg i ettertid har skjønt at det ble for mye for han over tid, noe jeg har forståelse for. Vi klarte å skilles som venner uten krangling og drittslenging, og gikk en lang periode uten kontakt. Rundt juletider traff vi hverandre på fest, og har funnet på mye sammen siden. Vi er på vei til å bli kjærester igjen. Jeg har jobbet intensivt i terapi med utfordringene som jeg hadde, og har fått orden på veldig mye av det som var utfordrende for oss. Men, selv om jeg tror at vi i dag kunne hatt et mye bedre forhold og at vi potensielt sett kan ha en fin fremtid foran oss, så klarer jeg ikke å stole på at han ikke plutselig kommer til å reise fra meg igjen. Er det verdt å jobbe med å ha tillit til at han ikke gjør det, eller er det best å si at det forholdet tilhører fortiden? Er det noen som har erfaringer på dette området? Anonymkode: caaba...e70 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Dere er jo litt i samme situasjon der. Du må lære å stole på at han er der og han må få erfare at du har tatt tak i ting. Anonymkode: 133e3...e2b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere er jo litt i samme situasjon der. Du må lære å stole på at han er der og han må få erfare at du har tatt tak i ting. Anonymkode: 133e3...e2b Takk for svar. Det er som oftest den tanken jeg også har, at vi begge må velge å ha tillit til hverandre. Likevel er det noe i meg som sier at jeg burde vite bedre, men igjen - det tenker jo sikkert han om meg også. Ts Anonymkode: caaba...e70
Andro Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 Hadde aldri gått inn igjen i en relasjon hvor noen avslutta på en slik måte. Jeg ville ikke ha klart å stole på at han ikke bare stakk når ting ble grått igjen. Alle liv og alle forhold har opp- og nedturer, og man må kunne takle dem uten å stikke av. Flukt blir gjerne et mønster, en gjentakende strategi.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Andro skrev (13 minutter siden): Hadde aldri gått inn igjen i en relasjon hvor noen avslutta på en slik måte. Jeg ville ikke ha klart å stole på at han ikke bare stakk når ting ble grått igjen. Alle liv og alle forhold har opp- og nedturer, og man må kunne takle dem uten å stikke av. Flukt blir gjerne et mønster, en gjentakende strategi. Ikke sant. Skulle mest ønske at han i det minste hadde inkludert meg i prosessen før han gjorde det slutt, og ikke bare at han gjorde prosessen ferdig for egen del før han reiste. Tror egentlig det er det verste, at jeg ikke så noen signaler før bruddet var et faktum. Ts Anonymkode: caaba...e70 1
Mona123 Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 Reiste han faktisk plutselig fr deg, eller var du i en situasjon som ikke var i stand til å være åpen for hans forsøk på å snakke om dette? Dette er viktig.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 Mona123 skrev (48 minutter siden): Reiste han faktisk plutselig fr deg, eller var du i en situasjon som ikke var i stand til å være åpen for hans forsøk på å snakke om dette? Dette er viktig. Han forsøkte ikke å snakke med meg om noe som helst, akkurat i det det skjedde var vi egentlig inne i en bedre periode hvor vi hadde dialog om alt mulig annet. Ts Anonymkode: caaba...e70
Mona123 Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Har han sagt noe om hans plutselige måte å gjøre det slutt på?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 Mona123 skrev (22 minutter siden): Har han sagt noe om hans plutselige måte å gjøre det slutt på? Han har sagt at han selv gikk igjennom en lang prosess over flere måneder hvor han mistet følelser, og at han lenge forberedte seg på å gjøre det slutt. Han gjorde det plutselig fordi han ikke ville «lure meg» lenger, fordi han da var ferdig med sin egen prosess. Ts Anonymkode: caaba...e70
Mona123 Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 Han har jo ikke uttrykt noenting overfor deg, jeg hadde følt meg sviktet. Det virker som at han har problemer med kommunikasjon. Skjønner du er skeptisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå