Gå til innhold

5 etnisk norske menn i 20-årene tiltalt for en rekke voldtekter, gruppevoldtekt og overgrep mot mindreårige.

Gjest In absentia

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (6 timer siden):

Så lenge "gapestokk" (metaforisk definert) er lovlig er det ikke noen begrensninger på dette. Det er hvis LOVER blir brutt at det får konsekvenser.

SAMTIDIG, da må en forvente at en slik mekanisme vil gjelde den andre veien også (i.e. en frikjent mann har rett til å henge ut sin anklager) hvis vi ikke skal ende opp med et system som praktiserer tosidet justis.

De tiltalte i denne saken har jo forsøkt å være aktive i sosiale medier, tror ikke de tjente noe særlig på det. Så lenge 97% ikke blir dømt tror jeg ikke man tjener noe på og henge ut offeret, det å ikke bli dømt betyr jo ikke at man ikke er skyldig. Veldig mange vil se på deg som en overgriper om du forteller at du er anklaget for overgrep, uavhengig av hva domstolene sier.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carabilla skrev (På 14.6.2023 den 11.32):

Er de riktig uheldig kan de kanskje få enda strengere dom, bare å krysse fingrene for det.

Tenker med gru på Hemsedalsaken og Drevdal saken, hvor voldtektsmennene anket etter å ha blitt dømt til flere års fengsel. For så å bli frikjent. I Drevdal saken kunne man ikke skylde på uerfarne lekdommere heller. Han gikk fra 13 års fengsel til 1 års fengsel og frifunnet for 8 av 9 voldtekter. Etter dette har jeg virkelig mistet helt troen på rettssystemet vårt når det kommer til voldtekts- og overgrepssaker. Men det er jo lov å håpe utfallet blir bedre denne gang..

Og når vi er inne på Hemsedal saken, så ble jo disse voldtekstsmennene også hengt ut i sosiale media. Bla av voldtektsoffeet selv. Dette ble det relativt lite ståhei av i forhold til denne voldtektssaken i Bergen. Voldtekstofferet ble ikke anmeldt. Det ble sagt at drapstruslene og hetsen rettet mot voldtektsmennene i sosiale medier skulle bli anmeldt etterhvert når saken hadde roet seg, men vi hørte ikke mer om det. Og regner med vi hadde hørt noe om det fikk noen følger.

Jeg husker jeg tenkte da med meg selv at dette var helt bevisst. At vi var flere som tenkte at uthengelsen og hetsen i sosiale media gjorde at voldtekstmennene på den måten ble straffet likevel.

Endret av Jullen
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (8 timer siden):

Tenker med gru på Hemsedalsaken og Drevdal saken, hvor voldtektsmennene anket etter å ha blitt dømt til flere års fengsel. For så å bli frikjent. I Drevdal saken kunne man ikke skylde på uerfarne lekdommere heller. Han gikk fra 13 års fengsel til 1 års fengsel og frifunnet for 8 av 9 voldtekter. Etter dette har jeg virkelig mistet helt troen på rettssystemet vårt når det kommer til voldtekts- og overgrepssaker. Men det er jo lov å håpe utfallet blir bedre denne gang..

Og når vi er inne på Hemsedal saken, så ble jo disse voldtekstsmennene også hengt ut i sosiale media. Bla av voldtektsoffeet selv. Dette ble det relativt lite ståhei av i forhold til denne voldtektssaken i Bergen. Voldtekstofferet ble ikke anmeldt. Det ble sagt at drapstruslene og hetsen rettet mot voldtektsmennene i sosiale medier skulle bli anmeldt etterhvert når saken hadde roet seg, men vi hørte ikke mer om det. Og regner med vi hadde hørt noe om det fikk noen følger.

Jeg husker jeg tenkte da med meg selv at dette var helt bevisst. At vi var flere som tenkte at uthengelsen og hetsen i sosiale media gjorde at voldtekstmennene på den måten ble straffet likevel.

Helt forjævlig 😟 vårt rettsvesen er totalt på ville veier.

I Bergen gikk jo den ene tiltalte ut på SoMe selv å bare latteligjorde hele saken.

Tenk så mye drit de har gjort som de aldri blir straffet for.

Er nok flere offer som aldri har våget å anmelde i ren frykt.

Jeg kjenner flere som har blitt voldtatt, to av dem ble overfalt og nesten drept i tillegg, ingen har blitt dømt. Hun ene ble voldtatt av 3 stk mens de hold kvelertak i hennes egen oppgang.

Hun måtte flytte ut av landet fordi hun var så traumatisert og har slitt masse etterpå.

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om det er noe homofil tenning som er del av drivkraften i sånne handlinger. 

At det seksuelle tenningen har noe med kompisene å gjøre, i tillegg til kvinneforakten og sadismen. 

At man finner dette som en måte til å ha sex med kompisen sin på, uten å innrømme ovenfor seg selv, eller de andre mennene at det faktisk gjør dem seksuelt opphisset? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (21 timer siden):

Lurer litt på om det er noe homofil tenning som er del av drivkraften i sånne handlinger. 

At det seksuelle tenningen har noe med kompisene å gjøre, i tillegg til kvinneforakten og sadismen. 

At man finner dette som en måte til å ha sex med kompisen sin på, uten å innrømme ovenfor seg selv, eller de andre mennene at det faktisk gjør dem seksuelt opphisset? 

Det er ikke en helt utenkelig teori, men jeg mistenker heller psykopatiske trekk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (1 time siden):

Er vel han som gikk ut på SoMe selv og har lagt ut masse hårreisende content på.tictok som godtok dommen...om han er den mest uskyldige av de gutta, så våger jeg nesten ikke å tenke på hvordan de andre av de tiltalte er😳🥺

Jeg ble fysisk dårlig av å bare se og høre på han av det han har lagt ut selv...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Drizzt said:

Det er ikke en helt utenkelig teori, men jeg mistenker heller psykopatiske trekk. 

Mente en kombinasjon av begge deler. Psykopatiske trekk, kvinnehat og en eller form for homofili, som for huds skyld ikke må komme ut av skapet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Carabilla said:

Er vel han som gikk ut på SoMe selv og har lagt ut masse hårreisende content på.tictok som godtok dommen...om han er den mest uskyldige av de gutta, så våger jeg nesten ikke å tenke på hvordan de andre av de tiltalte er😳🥺

Jeg ble fysisk dårlig av å bare se og høre på han av det han har lagt ut selv...

Det er vel rapportert inn flere saker på flere av de som er blitt henlagt av ulike grunner. 

Hadde 15 åringen bikker 16, så hadde vel den saken endt opp i henlagt bunken også?

Uten at jeg er av den oppfatning at det egentlig er en forskjell. Mine barn og deres venner er på den alderen. Det er ikke store forskjellen på de som er født sent eller tidlig på året. De er ganske små, og umodne okke som.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (48 minutter siden):

Det er vel rapportert inn flere saker på flere av de som er blitt henlagt av ulike grunner. 

Hadde 15 åringen bikker 16, så hadde vel den saken endt opp i henlagt bunken også?

Uten at jeg er av den oppfatning at det egentlig er en forskjell. Mine barn og deres venner er på den alderen. Det er ikke store forskjellen på de som er født sent eller tidlig på året. De er ganske små, og umodne okke som.

Håper virkelig ikke de setter ned den seksuelle lavalder til 15 år, redd det fører til enda mer sexpress i alt for ung alder.

Den bør heller øke til 17-18 år.

Utrolig motbydelig at voksne menn i 25-26 års alderen går etter 15/16 åringer, hørt at innad i guttegjengen ble det sett på jo yngre jo bedre fordi de var de friskeste.

Han som ble dømt har jo lagt ut filmsnutter om at han får klamydiabehandlinger og skryter av kokainmisbruk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Carabilla skrev (11 minutter siden):

Håper virkelig ikke de setter ned den seksuelle lavalder til 15 år, redd det fører til enda mer sexpress i alt for ung alder.

Den bør heller øke til 17-18 år.

Utrolig motbydelig at voksne menn i 25-26 års alderen går etter 15/16 åringer, hørt at innad i guttegjengen ble det sett på jo yngre jo bedre fordi de var de friskeste.

Han som ble dømt har jo lagt ut filmsnutter om at han får klamydiabehandlinger og skryter av kokainmisbruk.

Enig. Denne saken er det fremste eksempelet på at utvalget som ville senke lavalderen tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
JaVel skrev (På 2.6.2023 den 16.31):

Viser bare hvor lav straff voldtektsforbrytere ofte får her i Norge. 

Denne saken har ingenting med voldtektene vi snakker om. Ellers er jeg enig i at straffen er latterlig lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (På 19.6.2023 den 14.58):

Har sldri skjønt det med menn som vil ha sex i samnen med en annen mann og kvinne. Hele greia virker veldig homo spør du meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige tre har godtattdommen for grovt seksuelt misbruk av 15-åringen, men de to som i tillegg var dømt for voldtekt av andre kvinner anker disse punktene.

Han som «bare» hadde deltatt i gruppevoldtekten har anket.

Det er visst ikke tydelig om aktoratet har anket frifinnelsen av den ene av de tre som var tiltalt for gruppevoldtekten. Sannsynligvis var siste ord der i fra, ser det ut som.

Endret av Madame Butterfly
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carabilla skrev (På 20.6.2023 den 14.23):

Og nå er han i gang igjen på SoMe. Skriver at han slipper fengsel pga han  ikke er soningsdyktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemumsen skrev (6 minutter siden):

Og nå er han i gang igjen på SoMe. Skriver at han slipper fengsel pga han  ikke er soningsdyktig. 

Fy faen...det koker over for meg.

Han fortjener mer juling enn mat...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemumsen skrev (30 minutter siden):

Ikke soningsdyktig?

Med hvilken psykiatrisk diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (45 minutter siden):

Ikke soningsdyktig?

Med hvilken psykiatrisk diagnose?

Det sa han ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...