Gå til innhold

Ble lovet fryseforsøk før sommeren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble satt på medisiner for å få i gang mens og ble lovet fryseforsøk før sommeren. Nå når jeg meldte mens fikk jeg beskjed om at det var helt fullt før sommeren, og at jeg ikke får forsøk før august 😭 er helt knust. Hvorfor lover de det når de ikke kan holde det????

Anonymkode: 6e92e...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det der er så kjipt! Hele prosessen meg Ivf blir ekstra slitsom når man ikke har kontroll eller påvirkningskraft på noe. Enten så treffer ikke menstruasjon på riktig tidspunkt, ellers så er det ferie eller fullt.. 

Jeg ville brukt sommeren til å kose meg ekstra med vin.. Kanskje blir det siste mulighet på lenge, forhåpentligvis 😊

Anonymkode: a79cb...a6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ble satt på medisiner for å få i gang mens og ble lovet fryseforsøk før sommeren. Nå når jeg meldte mens fikk jeg beskjed om at det var helt fullt før sommeren, og at jeg ikke får forsøk før august 😭 er helt knust. Hvorfor lover de det når de ikke kan holde det????

Har også selv opplevd brutte løfter, det er skikkelig frustrerende! Og jeg skjønner egentlig ikke at det kan skje, for det å love noe man ikke kan love er jo lett å unngå: bare ikke lov noe!?

Man tror jo på det som blir sagt liksom, og forbereder seg mentalt på alt som skal skje.

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. 

Du fikk sagt at du ble lovet innsett og du prøvde å presse deg litt på? Ikke at man kommer noen vei med det nødvendigvis, men det å stå opp for seg selv er veldig viktig og så håper jeg de tar til seg at de må slutte å love noe.

Jeg hører til Riksen, hva med deg?

Anonymkode: af16b...8d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de aldri lover noe, nettopp fordi det er slik. Men at prøvere hører lovnader når de snakker om planen fremover. 

Anonymkode: e585c...836

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, ble du lovet?

Det går jo aldri med IVF da man ikke vet noe som helst før rett før. 

Kan du ha misforstått? 

Anonymkode: c5cab...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen klinikker som lover noe slikt. Selvfølgelig kan di si dem regner med du kan få insett i uke ett eller annet, men hvis syklusen din er litt forsinket, så er det fort gjort at dem ikke kan gi deg innsett.

Anonymkode: ef27a...061

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble lovd det jo. Hører til Riksen. Har styrt syklus, og gyn sa ved forrige time at hun skulle reservere fryseforsøk. Ringte de i dag og fortalte hva jeg ble lovd, men det er jo ikke noe de får gjort noe med når det er fullt. Utrolig kjipt. 
Rart av folk å kommentere at jeg ikke har blitt lovd det, for jo, det ble jeg. Kan ikke ha misforstått heller når gyn sier hun skulle booke tid.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ble lovd det jo. Hører til Riksen. Har styrt syklus, og gyn sa ved forrige time at hun skulle reservere fryseforsøk. Ringte de i dag og fortalte hva jeg ble lovd, men det er jo ikke noe de får gjort noe med når det er fullt. Utrolig kjipt. 
Rart av folk å kommentere at jeg ikke har blitt lovd det, for jo, det ble jeg. Kan ikke ha misforstått heller når gyn sier hun skulle booke tid.

Har du det ikke skrftlig så kan du ikkd ha blitt lovet noe. Er du 12 år eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

*Lovet 

Anonymkode: cd688...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har du det ikke skrftlig så kan du ikkd ha blitt lovet noe. Er du 12 år eller?

Hvem har sagt at jeg ikke har det skriftlig? Står i journalnotatet som gyn skrev. Og hvorfor i alle dager skulle jeg vært 12 år? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

*Lovet 

Anonymkode: cd688...4db

Før du retter min skrivefeil kunne du jo sett over dine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at de aldri lover noe, nettopp fordi det er slik. Men at prøvere hører lovnader når de snakker om planen fremover. 

Anonymkode: e585c...836

Jeg ble faktisk lovet en gang det ikke gikk. Av to ulike leger... Vi snakket om det på flere måter, det var umulig å misforstå. Jeg ringte også inn og sa at x og x lege sa at jeg skulle komme først i køen osv. Men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvem har sagt at jeg ikke har det skriftlig? Står i journalnotatet som gyn skrev. Og hvorfor i alle dager skulle jeg vært 12 år? 

Så hvis du har det skriftlig , da kan du vel sende inn en klage til riksen istedetfor å lage på kvinneforum

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis du har det skriftlig , da kan du vel sende inn en klage til riksen istedetfor å lage på kvinneforum

Man kommer ingen vei med en klage. 

Kanskje det føles godt for TS å skrive om skuffelsen et sted? Da passer KG bra.

Du kunne hatt godt av å prøve å vise mer medfølelse og forståelse for folk. Og ha litt respekt når folk står i vanskelige situasjoner. Skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor i alle dager driver du å mugger inne på et underforum for prøvere og ufrivillige barnløse? Ta deg en tur ut i vårværet og se om du finner igjen empatien din en plass.

Skjønner skuffelsen din veldig ts, i ivf går man bare å grubler, håper og venter. Prøv å nyt sommeren med gode venner, mat og drikke så håper vi dagene frem til august går veldig fort. 

Anonymkode: 46cba...4c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som viser forståelse 💕 vet at det ikke får forsøket mitt av å skrive på KG, men trengte å få ut litt fortvilelse

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At hun sa hun skulle bestille time er ikke det samme som at hun lovet i mine øyne. Jeg forstår det er frustrerende, men det er mye som kan skje, og IVF er dessverre heller ikke prioriterte pasienter, selv om det er livsendrende for akkurat oss. Om det mangler sykepleiere på andre avdelinger, tar de fra IVF fx. 

Anonymkode: 361fc...36b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

At hun sa hun skulle bestille time er ikke det samme som at hun lovet i mine øyne. Jeg forstår det er frustrerende, men det er mye som kan skje, og IVF er dessverre heller ikke prioriterte pasienter, selv om det er livsendrende for akkurat oss. Om det mangler sykepleiere på andre avdelinger, tar de fra IVF fx. 

Jeg tolket det som at hun lovde da hun sa «da skal jeg sørge for at dere får et nytt forsøk før sommeren». Selvom hun ikke sa lover kors på halsen så betydde de ordene mye, og jeg ble tross alt satt i gang med medisiner nettopp for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tolket det som at hun lovde da hun sa «da skal jeg sørge for at dere får et nytt forsøk før sommeren». Selvom hun ikke sa lover kors på halsen så betydde de ordene mye, og jeg ble tross alt satt i gang med medisiner nettopp for dette. 

Jeg forstår det, men fremdeles, ting kan endre seg. Hun ønsket det for dere, men det ble ikke sånn allikevel. Sa de hvorfor? Skulle du på hormoner nå ved mens? Hva var planen videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg forstår det, men fremdeles, ting kan endre seg. Hun ønsket det for dere, men det ble ikke sånn allikevel. Sa de hvorfor? Skulle du på hormoner nå ved mens? Hva var planen videre?

Grunnen er at hun har glemt å booke slik at det har blitt fullt før sommeren, og jeg må derfor vente til uke 34.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...