Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 25 år gammel jente som kommer fra en rik familie og da jeg skulle kjøpe etter at jeg kom i fast jobb etter studier fikk jeg kjøpe 5,7 mk, grunnet foreldrebanken i stor grad. Kjæresten min kommer fra et middelklasse-hjem og får ikke 1kr hjemmefra siden han flyttet hjemmefra. Han har en fantastisk jobb der de ga ham ekstra høy lønn pga særlig kompetanse, og han fikk finansieringsbevis på 6,2 mk til boligkjøp og leter nå etter objekter, og han har bare jobbet i 3 år i arbeidslivet og har som nevnt ikke arvet eller noen til å kausjonere for seg. I tillegg tok vi en IQ test hos psykolog fordi jeg insisterte, jeg fikk en høy scor, han fikk over 150 i IQ, og mye mere enn meg, og det er jeg også misunnelig på, jeg har alltid vært vant til å være best, og trodde ikke det fantes en mann som var smartere meg, og han har klart bedre enn meg, og er mye smartere enn meg, og i tillegg snakker han aldri om det, og da blir det ekstra flaut for meg å være så opptatt av det.

Anonymkode: 2420a...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke trodde det fantes en mann som er smartere enn deg, tenker jeg vi bare kan gi oss her med hele tråden.

Anonymkode: 3b447...f3a

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en 25 år gammel jente som kommer fra en rik familie og da jeg skulle kjøpe etter at jeg kom i fast jobb etter studier fikk jeg kjøpe 5,7 mk, grunnet foreldrebanken i stor grad. Kjæresten min kommer fra et middelklasse-hjem og får ikke 1kr hjemmefra siden han flyttet hjemmefra. Han har en fantastisk jobb der de ga ham ekstra høy lønn pga særlig kompetanse, og han fikk finansieringsbevis på 6,2 mk til boligkjøp og leter nå etter objekter, og han har bare jobbet i 3 år i arbeidslivet og har som nevnt ikke arvet eller noen til å kausjonere for seg. I tillegg tok vi en IQ test hos psykolog fordi jeg insisterte, jeg fikk en høy scor, han fikk over 150 i IQ, og mye mere enn meg, og det er jeg også misunnelig på, jeg har alltid vært vant til å være best, og trodde ikke det fantes en mann som var smartere meg, og han har klart bedre enn meg, og er mye smartere enn meg, og i tillegg snakker han aldri om det, og da blir det ekstra flaut for meg å være så opptatt av det.

Så kjæresten ordna jobb og penger selv.

Du lener deg på din rik familie.

Du ligger bak ham uansett hva !

Anonymkode: 968a0...39f

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden insisterte du på at dere skulle ta en IQ test hos psykolog? Du virker usunt opptatt av å være best.. 

Om han får mer i lån enn deg eller har høyere IQ enn deg spiller vel ingen rolle, så lenge dere har der bra sammen? 

Hvor lenge har dere vært sammen? Har dere planer om å være særboere lenge? Hvis ikke så syns jeg jo det er litt rart at han leter etter bolig på egenhånd. 

Anonymkode: 31aa1...1c4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

OK

Anonymkode: 9bc9e...d56

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Oslogreier dette her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som mannen din, mye smartere (IQ) enn kona mi og har på en måte bært lasset når det kommer til å oppnå den materielle levestandarden. Kona mi synes det av og til er dumt at hun ikke skjønner ting som jeg forstår, men stort sett går det greit. Utenom IQ har vi forskjellige styrker og svakheter og utfyller hverandre godt. De fleste med høy IQ er ikke opptatt av å fremheve dette, men det skinner jo likevel gjennom ofte fordi de drar nytte av den.

Du vil nok alltid føle litt på at du er mindre smart enn mannen, men se på det som kun en egenskap han er bedre på mens du kanskje er bedre på andre ting. Mannen din kan likevel elske deg av hele sitt hjerte selv om du ikke er like smart.

Anonymkode: a04d1...e9d

AnonymBruker
Skrevet

IQ i Norge regnes med SD15. Det finnes ikke tester som måler opp til 150. :) 
Dersom det er en test som bruker SD25, vil det tilsvare 130 med SD15. Det er rett under nivået for å bli medlem i Mensa. Ikke ekstremt høyt, så at du som ligger enda lavere trodde at du ikke skulle møte en mann som ligger høyere beviser bare Dunning Krueger. 

Alle de smarteste i verden er menn, det er rett og slett fakta. De er overrepresentert i ytterkantene av skalaen i forhold til kvinner. Ergo er alle de aller smarteste og de aller dummeste menn. 

Anonymkode: 62e33...f50

• Nyttig 4
Skrevet

Det er merkelig at noen kvinner klager både når mannen er dummere enn dem men også når de er smartere enn dem. 

Blir aldri fornøyde 🤣

Skrevet

IQ-test og sammenligne er en fryktelig, fryktelig dårlig idé.

• Nyttig 1
Skrevet

Helt krise. Du burde finne deg en dummere mann som får låne maks 2MNOK. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

🧌🧌🧌🧌🧌🤣🤣🤣

Skrevet

Du burde definitivt jobbe med deg selv og dine holdninger til andre. Det er usunt å hele tiden rangere mennesker, særlig når du faktisk blir misunnelig for at andre er bedre enn deg. 

Mennesker er ulike og har ulike egenskaper! Gled deg heller over at vi er forskjellige, for på den måten oppnår alle lykke på hver sine premisser. Du ser jo selv at å være rik og relativt smart ikke er ensbetydende med å være lykkelig!

AnonymBruker
Skrevet

Her var det veldig lange setninger

Anonymkode: e6869...c9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er som mannen din, mye smartere (IQ) enn kona mi og har på en måte bært lasset når det kommer til å oppnå den materielle levestandarden. Kona mi synes det av og til er dumt at hun ikke skjønner ting som jeg forstår, men stort sett går det greit. Utenom IQ har vi forskjellige styrker og svakheter og utfyller hverandre godt. De fleste med høy IQ er ikke opptatt av å fremheve dette, men det skinner jo likevel gjennom ofte fordi de drar nytte av den.

Du vil nok alltid føle litt på at du er mindre smart enn mannen, men se på det som kun en egenskap han er bedre på mens du kanskje er bedre på andre ting. Mannen din kan likevel elske deg av hele sitt hjerte selv om du ikke er like smart.

Anonymkode: a04d1...e9d

Mens jeg er dum som et brød i følge IQtester. Enda klarer jeg å drive et AS med mange ansatte og millionomsetning, tar også ut millionbeløp i lønn og utbytte. 

Har knapt fullført ungdomsskolen, men i livet klarer jeg meg utrolig bra! Og føler aldri at jeg er mindre smart enn andre, selv om jeg faktisk er det. Deilig å få til så mye uten at noen forventer en dritt av meg ;) 

Anonymkode: d9ca5...524

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er så velbemidlet, har du nok råd til psykolog/coach som kan jobbe deg gjennom trangen til å alltid være best.

Anonymkode: 8d8d5...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes det var veldig uvanlig å ta en IQ test hos psykolog.  Hva var grunnen til det?

Anonymkode: d9fac...63e

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

jeg har alltid vært vant til å være best, og trodde ikke det fantes en mann som var smartere meg, og han har klart bedre enn meg, og er mye smartere enn meg, og i tillegg snakker han aldri om det, og da blir det ekstra flaut for meg å være så opptatt av det.

Hvordan kan du ha blitt 25 år før du fant ut at noen var smartere enn deg og bedre enn deg i flere ting? Hva slags liv er det du har levd? 

Anonymkode: 1f36b...f8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...