AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg har etter flere måneder med 100%, hatt 50% i april for å prøve meg forsiktig tilbake. Enkelte korte vakter i starten. Disse har variert mellom 5 og 8 timer. På en av disse dagene (5t) ble jeg dagen i forveien spurt om jeg kunne ta de samme antall timene på dagvakt istedenfor kveldsvakt. Noe jeg sa ja til. Merket at en slik forskyvning ble ikke registrert som forskyvet. Da jeg spurte lederen, så fikk jeg beskjed om at dette ikke gjelder under en sykemelding og kort vakt. Jeg har fast stilling, men går ut fra at lederen hadde på forhånd allerede booket mine april vakter, så jeg ble satt på vaktene etter behov. Disse timene var imidlertid ikke ekstravakt timer. De kom fra resten av min 50% timer jeg skulle jobbet. Så spørsmålet er om dette stemmer? Når man blir registrert som timer-registrert jobb, istedenfor fullvakt, så gjelder ikke forskyvning på samme måte? Vi har fått en ny leder, som jeg ikke foreløpig vet, hvor jeg har vedkommende. Anonymkode: 44f41...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Del Skrevet 10. mai 2023 Er sykepleier på et mellomstort offentlig sykehus, om dette har betydning. Anonymkode: 44f41...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg vet ikke helt hva du mener med forskyvning her. Anonymkode: 81bc4...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke helt hva du mener med forskyvning her. Anonymkode: 81bc4...7d9 Jeg hadde 14.30-19.30 vakt. Lederen spurte om jeg kunne jobbe 07.00-12.00 istedenfor. Forskyvet fra "opprinnelig" vakt. Anonymkode: 44f41...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 10. mai 2023 #5 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke helt hva du mener med forskyvning her. Anonymkode: 81bc4...7d9 Forskyvning med kort frist innebærer 50% overtidsbetaling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Del Skrevet 10. mai 2023 Topsi skrev (27 minutter siden): Forskyvning med kort frist innebærer 50% overtidsbetaling TS her Forskyvning med kort kort frist er 100% OT (dvs etter kl 12 dagen føre forskyvning). Før kl 12, uavhengig av om det er to timer før eller to uker før, er det 50% OT. Spørsmålet mitt var om regler er annerledes når det er en sykemelding med i bilde, og vakta er en kort vakt. Anonymkode: 44f41...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiram Skrevet 10. mai 2023 #7 Del Skrevet 10. mai 2023 Ikke helt enig med alle svarene du har fått her, men… Oppsummert burde du snakke med tillitsvalgt, og selv se på tariffavtalen. Der vil du ha svaret ditt. Også i forhold til hvilke kompensasjon du har ved evt forskjøvet vakt. Som regel er det 50% ved «tidlig varsel», som oftest defineres som innen kl 12 dagen før vakten, og 100% overtid ved «kort varsel». Men om du har krav på det som gradert sykemeldt som sagt finner du i tariffavtalen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 On 5/10/2023 at 11:13 AM, AnonymBruker said: TS her Forskyvning med kort kort frist er 100% OT (dvs etter kl 12 dagen føre forskyvning). Før kl 12, uavhengig av om det er to timer før eller to uker før, er det 50% OT. Spørsmålet mitt var om regler er annerledes når det er en sykemelding med i bilde, og vakta er en kort vakt. Anonymkode: 44f41...c66 Hvis det blir registrert som overtid, så kan det være problematisk. Fast overtidstillegg skal gå greit, men ikke ellers. Anonymkode: f2e70...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg har iallefall fått forskyvning selv om jeg er gradert sykemeldt 20%. For eksempel hvis jeg har fått spørsmål om å være med.på fagmøte på dag i stedenfor å jobbe kveldsvakt som jeg egentlig var satt opp på. Anonymkode: ff2e5...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå