AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Hei, har et lite problem. Kom nylig en ny nabo som flyttet inn i huset ved siden av oss. Han var en trivelig fyr før han så hunden min. For info, jeg har en liten cocker spaniel. Han er noen år og veldig rolig, han er faktisk folkesky, og ikke aggressiv. hunden min må ut når han ber om det, for vi har lært ham det. da slipper vi bare hunden ut i hagen, siden området er inngjerdet og gjerdet står ca 50cm over hundens høyde når han står. Han bjeffer heller ikke og vi hører han ute siden vi har opp vinduet når han er i hagen. Naboen min i forrige uke kom bort til meg og forklarte at hunden min ikke kan være i hagen min alene fordi han er aggressiv og at han forsøker å hoppe over gjerdet for å angripe naboen min. Han har forklart at han er livredd for og ikke er glad i hunder, han sier at han kommer til å anmelde oss dersom jeg ikke omplasserer eller avliver hunden. hunden min klarer heller ikke å hoppe over det gjerdet, og samboeren min, meg, eller barna mine står alltid å følger med hunden når han her ute, siden han nylig ble angrepet av en katt da vi ikke fulgte med. Han har aldri prøvd å hoppe over gjerdet, og han virker totalt uinteressert. Naboen derimot er spesiell, det virker som om han prøver å terge på seg hunden, fordi han går ofte ut og stiller seg i sin egen hage når hunden er ute, har også observert at han står og kaster ting i hagen, mat biter, egg. hunder er ho veldig glad i å glefse i seg mat, spesielt hvis man «mister det» på bakken. hunden min er fortsatt uinteressert i naboen, men jet frykter at hunden mine vil gjøre noe for å få tak i den maten som naboen kaster. Han har også kastet eggeskall i hagen vår, men det har jeg sagt i fra om at han ikke kan gjøre på vår eiendom, og jeg har selv fjernet det. Samboeren min har også reagert på at naboen kun er ute i hagen når hunden er ute? Han står ved det åpne vinduet pg han mener at naboen kun er ute fordi han ønsker å plage hunden. Noen som har tips til hvordan jeg kan håndtere naboen? Anonymkode: 05e89...d9f 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Skrevet 10. mai 2023 Jeg ville iallfall vært ute selv med hunden, om ikke synlig for naboen, og påpekt at han ikke ser ut til å være særlig redd for hunden siden han kommer ut hver gang den er ute. Noen mulighet for å stenge av så hunden ikke er ute på siden mot naboen? Anonymkode: 61e66...1f4 15 1
entotrefirefem6 Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville iallfall vært ute selv med hunden, om ikke synlig for naboen, og påpekt at han ikke ser ut til å være særlig redd for hunden siden han kommer ut hver gang den er ute. Noen mulighet for å stenge av så hunden ikke er ute på siden mot naboen? Anonymkode: 61e66...1f4 Ts her. jo selvsagt, er bare det at vi ikke har sett behovet for å være me hunden ut, selv om vi har vurdert det flere ganger men vi har rett og slett droppet det siden vi har full oversikt over hunden fra kjøkkenvinduet. Også er jo dessverre gjerdet og en smal hekk det som skiller naboen og oss
Badebuksa2.0 Skrevet 10. mai 2023 #4 Skrevet 10. mai 2023 Så du slipper ut hunden og lar den gjøre fra seg ute i hagen deres? Der barna skal leke? Ta med hunden og gå en tur, du 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (11 minutter siden): Så du slipper ut hunden og lar den gjøre fra seg ute i hagen deres? Der barna skal leke? Ta med hunden og gå en tur, du Nei, man må for guds skyld ikke la hunden ta i bruk hagen på noen som helst måte. Den skal ligge inne, helst i bur, når den ikke er i bruk. Frisk luft skal den få kun når eier bestemmer at den ønsker frisk luft. Ts, jeg synes naboen høres skummel ut. Jeg ville absolutt ikke latt hunden være uten tilsyn ute. Har dere mulighet til å ordne med et tett gjerde på den siden så han ikke ser om hunden er ute eller ikke? Anonymkode: fc7ff...40c 25 1 11
Carrot Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Vel din hage er et lukket område, dersom naboen er så redd får han annmelde saken - jeg ville nok bedt han bli voksen rett og slett Endret 10. mai 2023 av Carrot 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 Ville vært ute med hunden en periode fremover, rett og slett for å beskytte den mot naboen. Anonymkode: 31967...74f 24 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Sett opp ett tett og litt høyere gjerde og et kamera. Anonymkode: 13a7c...376 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei, har et lite problem. Kom nylig en ny nabo som flyttet inn i huset ved siden av oss. Han var en trivelig fyr før han så hunden min. For info, jeg har en liten cocker spaniel. Han er noen år og veldig rolig, han er faktisk folkesky, og ikke aggressiv. hunden min må ut når han ber om det, for vi har lært ham det. da slipper vi bare hunden ut i hagen, siden området er inngjerdet og gjerdet står ca 50cm over hundens høyde når han står. Han bjeffer heller ikke og vi hører han ute siden vi har opp vinduet når han er i hagen. Naboen min i forrige uke kom bort til meg og forklarte at hunden min ikke kan være i hagen min alene fordi han er aggressiv og at han forsøker å hoppe over gjerdet for å angripe naboen min. Han har forklart at han er livredd for og ikke er glad i hunder, han sier at han kommer til å anmelde oss dersom jeg ikke omplasserer eller avliver hunden. hunden min klarer heller ikke å hoppe over det gjerdet, og samboeren min, meg, eller barna mine står alltid å følger med hunden når han her ute, siden han nylig ble angrepet av en katt da vi ikke fulgte med. Han har aldri prøvd å hoppe over gjerdet, og han virker totalt uinteressert. Naboen derimot er spesiell, det virker som om han prøver å terge på seg hunden, fordi han går ofte ut og stiller seg i sin egen hage når hunden er ute, har også observert at han står og kaster ting i hagen, mat biter, egg. hunder er ho veldig glad i å glefse i seg mat, spesielt hvis man «mister det» på bakken. hunden min er fortsatt uinteressert i naboen, men jet frykter at hunden mine vil gjøre noe for å få tak i den maten som naboen kaster. Han har også kastet eggeskall i hagen vår, men det har jeg sagt i fra om at han ikke kan gjøre på vår eiendom, og jeg har selv fjernet det. Samboeren min har også reagert på at naboen kun er ute i hagen når hunden er ute? Han står ved det åpne vinduet pg han mener at naboen kun er ute fordi han ønsker å plage hunden. Noen som har tips til hvordan jeg kan håndtere naboen? Anonymkode: 05e89...d9f Tror den naboen deres er et psykiatrisk tilfelle..Minner meg om faren til kjæresten min som er helt gærn. Anonymkode: 4d01d...0d0 10 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 Naboen høres ikke trygg ut. Hadde ikke latt den være ute alene. Og hvorfor kaster han rester av mat i din hage? Anonymkode: aeea4...c79 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (29 minutter siden): Så du slipper ut hunden og lar den gjøre fra seg ute i hagen deres? Der barna skal leke? Ta med hunden og gå en tur, du Du vet at man kan gå ut etterpå og plukke opp etter hunden, eller…? Og hvorfor går du ut i fra at ts har småbarn som skal leke i hagen? Anonymkode: 02398...240 18
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 Anmeld naboen for å kaste matrester i din hage. Anonymkode: 02398...240 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Naboen høres ikke trygg ut. Hadde ikke latt den være ute alene. Og hvorfor kaster han rester av mat i din hage? Anonymkode: aeea4...c79 Det er vel fordi hunden er der, og fordi han er gærn. Anonymkode: 4d01d...0d0 2
Badebuksa2.0 Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet at man kan gå ut etterpå og plukke opp etter hunden, eller…? Og hvorfor går du ut i fra at ts har småbarn som skal leke i hagen? Anonymkode: 02398...240 Fordi det hørtes sånn ut. Ja, man kan gå ut etterpå og plukke opp etter hunden, men gjør ts det? I så fall er det ikke et like stort problem (selv om det alltid blir rester etter dritt der hunden har driti), men det er uansett bedre og mer stimulerende for en hund å gjøre sitt når den er ute på tur og får brukt nesa si... Med det sagt må hunder selvsagt få lov til å løpe fra seg og leke ute i hagen uten at naboen bryr seg med det, det er jo snakk om en liten hunderase også som aldri har skadet ham.
Frk Midnattsol Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 Vet du, jeg hadde faktisk installert et kamera som har oversikt over min egen hage. Dette for å kunne bevise motsatt hvis naboen skulle komme til å anmelde dere for noe som ikke har skjedd. Han kan selvfølgelig ikke begjære hunden avlivet eller omplassert så lenge hunden ikke har hatt noen fysisk kontakt med naboen..... Hehe, jeg har hatt to store mastiffer på tilsammen 130 kg, så tenker at naboen din skal være VELDIG glad det er deg og ikke meg som er hans nabo 😄 16 1
Hmmmmmm Skrevet 10. mai 2023 #16 Skrevet 10. mai 2023 Ærlig talt. Be naboen holde fred. Han har ansvar selv når det kommer til egen frykt. Herregud 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Skrevet 10. mai 2023 EH...... H V A F A E N !?! Naboen din er uten tvil et tilfelle, for å si det forsiktig. Beklager, men å ha sånt makkverk så tett på seg og hunden hadde jeg faktisk ikke orket. Jeg hadde flyttet. Evt. fordriv han/sørg for at han flytter. Det du beskriver er s y k t! Hadde ikke turt å la hunden være alene i hagen når han finnher på tingene du beskriver. Jeg hadde også vært redd han plutselig kan finne på verre ting også, utifra det du forteller. Og til den som skrev noe om å gå tur: Jeg regner med TS går 2-3 turer om dagen, som er det normale, når man har hund. Å la hunden være ute i hagen utover det er jo bare gull verdt! Når man har hund er det en stor fordel å ha hage, og det er jo bare utrolig uflaks at du har fått en nabo som det der! Anonymkode: a1ec5...625 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (56 minutter siden): Så du slipper ut hunden og lar den gjøre fra seg ute i hagen deres? Der barna skal leke? Ta med hunden og gå en tur, du Ts her. Vi har småbarn. og ja jeg slipper ut hunden i hagen, gjør ikke skade at den tisser i hagen vår, bæsjer den plukker vi de opp og kaster de. Jeg og samboeren går tur med hunden 2-3 ganger daglig. Anonymkode: 05e89...d9f 6
Drizzt Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 Det høres ut som en psykopat som har flyttet i nabohuset. Du må gjøre det klinkende klart for ham at: Han får ikke lov å kaste noe som helst i deres hage. Det er privat eiendom og han forsøpler. Dere alltid følger med hunden. Hunden skal få lov å være i deres hage så lenge hunden ikke plager andre med utstrakt bjeffing. Hvis han kaster noe i deres hage, kommer du til å anmelde ham. Hvis han ikke slutter å kaste ting i deres hage, må du kanskje installere videoovervåkning og informere ham om at du gjør det for å samle bevis mot ham. Du må også si det klart og tydelig at hvis noe skjer hunden er han første mistenkt å ha drept den. Så samler du alt av bevis at han hater hunden og vil ha den vekk for det kan du trenge senere. P.S. Da jeg var liten hadde vi en hund, vår første hund, som var den snilleste og koseligste hunden som aldri en gang bjeffet på andre eller forsøkte å hoppe. Vi bodde i et hus med hage og hunden løp fritt i hagen. Men vi hadde en gal nabodame som hadde en katt. Og hennes katt anså vår hage som sitt område, så da hunden kom, ble katten redd og turte ikke komme i vår hage. Galningen som var kattens eier mente det var kattens rett å være i vår hage og at vi måte kvitte oss med hunden. Det nektet mine foreldre å gjøre. Det galningen gjorde var å begynne å kaste ting hunden kunne spise over gjerdet. Jeg husker min far ba henne slutte med det. En dag ble hunden veldig syk og måtte hastes til veterinær som sa at hunden var forgiftet og det var lite å gjøre. Hunden ledd veldig og måtte avlives omtrent på stedet. Den eneste måten hunden kunne ha fått i seg gift var gjennom noe den gale nabodama hadde kastet over gjerdet siden vi hadde 100% kontroll på hva hunden spiste. Det var åpenbart at den gale katteieren i huset ved siden av hadde forgiftet hunden vår. Nå vet jeg ikke om mine foreldre anmeldte henne eller hva som skjedde med det, men vi bodde ikke der så mye lenger enn dette. 2 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #20 Skrevet 10. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (20 minutter siden): Fordi det hørtes sånn ut. Ja, man kan gå ut etterpå og plukke opp etter hunden, men gjør ts det? I så fall er det ikke et like stort problem (selv om det alltid blir rester etter dritt der hunden har driti), men det er uansett bedre og mer stimulerende for en hund å gjøre sitt når den er ute på tur og får brukt nesa si... Med det sagt må hunder selvsagt få lov til å løpe fra seg og leke ute i hagen uten at naboen bryr seg med det, det er jo snakk om en liten hunderase også som aldri har skadet ham. TS har verken nevnt barn eller at hunden ikke får tur, så hvorfor i all verden hopper du til at ts har barn, ikke plukker opp etter hunden og at hunden ikke får tur? Forhold deg til hva som står i innlegget, ikke lag masse scenarioer i hodet ditt om ditt og datt. Anonymkode: fc7ff...40c 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå