Gå til innhold

Tips til snacks til venninnekveld/spillekveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og noen venninner møtes jevnlig for å ha brettspillkveld. Da er det greit å ha litt snacks til. 

Men med tanke på at kveldene er først og fremst for å spille, så må snacks passe til det. Dvs:

- Ikke noe som smuler/griser/gjør at man blir klissete på fingrene, siden man skal ta på ting i spillet hele tiden
- Enkel fingermat som man kan plukke og spise med en hånd (mens man spiller)
- Helst sunt/ikke direkte usunt

Forrige gang hadde jeg smågodt. Det var populært men ser at de andre for det meste har hatt oppkuttet frukt (det går på rundgang hvem vi er hos).

Tenkte også på oppkuttet frukt, men tenkte å høre om noen har noen andre tips?

Anonymkode: 4c8aa...210

Skrevet

Hvis du orker bryet så kan du kanskje lage fingermat med en osteterning og en oliven/cherrytomat/drue eller lignende tredd på en tannpirker. Eller en bit spekeskinke og melon montert på samme måte. Bare husk å bruke tannpirkere uten smak. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Tortilla de patata (spansk potetomelett) skåret i passe biter. Gi alle en liten gaffel, eller bruk tannpirkere.

Melon i biter.

Pastasalat, små skåler og gaffel. 

Anonymkode: 470f4...c3e

Skrevet

Lefserull. Lefser med kremost, røkelaks/spekeskinke og ruccola. Del opp i biter og sett en tannpirker i🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Biter med digg på tannpirker som andre har nevnt er jo godt. Ellers kommer en langt med druer, småtomater, sukkererter, oppskårede ting som eple, pære, agurk, paprika, gulrot, kålrot, blomkål, brokkoli, selleri. Blåbær og bringebær er også lett og spise sånn. Rema har tilbud på bær nå frem til 17.mai, og har vært billigst av alle butikkene som har det tilbudet nå av det jeg har sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker å servere potetgull, ostepop eller popcorn og det eneste forbeholdet er at dere får fettete fingre så serverer du det bare med spisepinner. Det er jo slik gamere, strikkere etc verden over spiser slikt.

Så kan du servere små godbiter på pinne. Men om de andre serverer frukt så er det typisk fordi de ønsker å få frukt. Jeg serverer alltid primært det jeg liker. Så satser alle andre på frukt? Gå for frukt. Det er jo alltid vellykka. 

Anonymkode: d55ad...927

• Hjerte 1
Skrevet

Da ville jeg servert oppskåret frukt og lefseruller med spekeskinke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Frøya Othelie
Skrevet

Snackstallerken med frukt, bær og nøtter.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Tror jeg skal prøve meg på snacks på pinner som nevnt. Høres godt ut og er jo enkelt å lage. :)

TS

Anonymkode: 4c8aa...210

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaksstaver med dipp. 

Gulrøtter, kålrot, paprika, selleri.... Så kan du lage ranch-dip, tex-mex dip og mye mer. 

Når man tar på stavene er det i praksis kun vann du får på fingrene. 

Anonymkode: 27a5a...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppkuttet grønnsaker, og lompechips med guacomale og hummus :) 

Anonymkode: b0ecc...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Serranoskinke, manchego og oliven. Fetaost og melon på tannpirker, Cherrytomat, mozarella og basilikum på tannpirker. God gulost og drue på tannpirker. Saltede mandler (de er ikke så fettete). Saltstenger. 

Anonymkode: c3921...56a

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en pakke cocktailpinner, i det minste. Tannpirkere, liksom?

Anonymkode: fab09...d08

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hvorfor ikke? Det enkle er ofte det beste, vet du. :D

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsakstaver (paprika, agurk, gulrot), falaffel (bruk tannpirker på for å unngå gris) og hummus som dipp. Alternativt grønnsaker og holidaydipp. 

Smoothie 

Nøtter og frukt 

Nøtter og tørket frukt 

Anonymkode: f9af4...750

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Disse kan i tillegg gjenbrukes:

790282_7025180714342_1.jpg?ref=EC75827F8

29 kroner hos Obs. Kan også bestilles på nett, selvfølgelig.

Anonymkode: 62173...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Ost og vin

Anonymkode: fa036...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...