Gå til innhold

HJELP, hva skal jeg ha på i bryllup? Kjole, sko, veske.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Aldri vært i bryllup før. Hadde tenkt å ta en enkel svart kjole, men forloveren mener bruden ikke kommer til å like det... Har googlet og ser svart er litt omdiskutert, rødt og hvitt er helt feil.

Har ingen kjoler jeg kan bruke, så må ut å kjøpe.

Noen ideer? Har ikke mange tusen å bruke, noen rimelige ideer type bonprix, Lindex, Vero Moda og lignende?

Og bør man helst bruke en helt fotsid? Er blomster/mønster ok?

Kirkebryllup, men de er egentlig ikke særlig troende.

Og kan jeg bruke en stor veske så jeg har noe å ha makeup, gave, liten jakke oppi? 

Og av sko har jeg bare støvletter eller sandaler. Så må nok kjøpe sko også.  Eller er litt penere sandaler ok? Må man ha hæler? Er veldig høy så prøver å unngå det, klarer heller ikke å gå særlig bra på hæler.

Anonymkode: 91894...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er kleskoden? Det har mye å si for hvor formelt de ønsker :) Også når på året, når på dagen og hvor bryllupet holdes. Et strandbryllup utendørs er gjerne mindre formelt enn på et fancy hotell på kvelden. 

Anonymkode: 978f5...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke ha høye hæler, pene sandaler er helt supert, spesielt i sommerbryllup! Veske kan du selvfølgelig også ha. Ville unngått svart, hvitt og rødt ja, men blomster og mønster er helt innafor 👍🏽 ellers er det ganske vanlig med lang kjole, kommer litt an på hva som står i invitasjonen men lang kjole er safe.

Anonymkode: 2875e...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står faktisk ingenting om kleskode i invitasjonen eller i mailen vi fikk i etterkant.

Står bare vielse i xxxkirke + mottakelse, middag og fest på hotell xxx.

Er ett av de dyrere hotellene, så regner jo med at man skal komme pent pyntet.

Er første helgen i juni, vielse kl 14. Mottakelse 17, middag 18. 

Og hva gjør man i timene imellom? Er fem minutter å gå mellom. 

Anonymkode: 91894...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en kikk her :) https://www.floyd.no/kjoler/kjoler-til-bryllup 

Som AB over sier, blomster er helt OK i sommerbryllup, sandaler også. Når det ikke er kleskode oppgitt kan man jo anta at det ikke er så voldsomt formelt, men selvsagt skal man pynte seg uansett. Bør ikke se ut som at du skal på middag i syden liksom. Men mye kan jo gjøres med frisyre, smykker også :) 

Anonymkode: 978f5...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...